Toften Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Dette er nesten 100% subjektivt, men eg stiller likevel spørsmålet, sidan eg føler det er litt interessant å vite kven andre her meiner er Noregs beste forfatter. Så kven meiner du er Noregs beste forfatter? Har i det siste hatt ein del diskusjonar med ein del kompisar om dette temaet. Sjølv held eg ein knapp på Lars Saabye Christensen, med Erlend Loe på ein god 2.plass. PS: kan vær dette spørsmålet er stilt før. Når eg søkte etter det, fant eg ingenting, så eg håper det går. Endret 19. november 2009 av Toften Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) definitivt meg nei da, kan nok ikke svare på det fordi bøker er det siste jeg leser Endret 19. november 2009 av Spinexel Lenke til kommentar
pi. Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Av det lille jeg har lest av bøker generelt synes jeg Gert Nygårdshaug er brilliant. Lenke til kommentar
jayplay Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Erlend Loe er så ekstremt oppskrytt Lenke til kommentar
bechen Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Jeg må si Andre Bjerke. Synes han skriver fantastisk bra, særlig i "De dødes tjern". Og jeg kan anbefale diktene hans også Lenke til kommentar
Stjerneskudd Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Klarer ikke bestemme meg mellom Knut Hamsun og Andre Bjerke >.< Lenke til kommentar
jayplay Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Bjerke eller Bjørneboe. Fetter også btw Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Lars Saabye Christensen er i en klasse for seg selv når det kommer til romaner. Skrivemåten og temaene i bøkene hans gir meg nesten gåsehud. Lenke til kommentar
JeanDietrich Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Definitivt meg. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Definitivt meg. helt enig i den. Definitivt meg Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Knut Hamsund, Jens Bjørneboe og Jostein Gaarder ligger garantert i toppsjiktet, men jeg må nok gi min stemme til Lars Saabye Christensen Lenke til kommentar
Thomaes Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Jeg må si Andre Bjerke. Synes han skriver fantastisk bra, særlig i "De dødes tjern". Og jeg kan anbefale diktene hans også Henger meg på den. Absolutt å anbefalle! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Jeg liker Erlend Loe best. Korte setninger, gliser når jeg leser hans verk. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Har sansen for Jo Nesbø. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Og Knut Nærum forresten! Han er herlig. Alle bør lese "Krig!" og "Døde Menn Går på Ski". Lenke til kommentar
Rhinox Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 definitivt meg nei da, kan nok ikke svare på det fordi bøker er det siste jeg leser Hva gjør du i denne delen av forumet, da? Norges beste forfatter.. Må si Karin Fossum kommer langt opp på lista, iallfall. Lenke til kommentar
Etlon Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Jeg gir min stemme til Tom Egeland, noen her inne som kjenner til han? Den siste boken jeg leste fra han var Lucifers Evangelium. Han kombinerer fakta og fiksjon på en veldig troverdig måte i denne boken. Og hvem andre enn Tom Egeland kan bruke en skjør og folkesky albino som hoverperson? Rett og slett fantastisk Lenke til kommentar
chris Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Har sansen for Jo Nesbø. Nesbø er en brilliant og utrolig smart forfatter, men han er ikke blant Norges beste forfattere før han viser at han behersker flere sjangre i mine øyne. Lenke til kommentar
nymUs Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Fryktelig vanskelig spørsmål! Jeg tror man må ha lest en del for å vite hvem som er den beste. Jeg har lest mye, men har nok likevel gått glipp av mye bra. Så lite tid... Ser at flere av mine favoritter alt er nevnt. Lars Saabye Christensen er god. Halvbroren er en fantastisk roman (muligens noe langtekkelig for enkelte, men den er utrolig godt skrevet). I tillegg elsker jeg André Bjerke, kanskje helst diktene hans. Knut Hamsun bør også nevnes. Og så liker jeg Are Kalvø så godt! Morsomt blir morsommere på nynorsk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå