Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Agder Energi fortsetter og fortsetter og fortsetter å fakturere

Wabby

Anbefalte innlegg

Heisann,

lite dilemma her. Vi er to stykker som har kjøpt hus sammen. Flyttet inn har 21 januar.

Han jeg kjøpte med sa opp og flyttet fra sin gamle leilighet engang i desember 2008 (15 tror jeg).

Den dagen ble strømmen lest av og huseier fikk tilbake nøklene.

Lang historie kort så fakturere Agder Energi fortsatt han pga de ikke har fått navn på ny eier. Vi har oppgitt eier flere ganger. De har til og med ring MEG for å få klarhet i saken og for å få den ut av verden. Alt hørtes fint ut.

I dag raste det inn nye regninger på gammel adresse.

Har de lov til det?

Burde ikke fakturering falt tilbake til huseier?

Vi har sagt at de kan bare stenge av der pga vi ikke bor der, de nekter.

Agder Energi er 100% klar over at han ikke bor der, at det har kommet nye eiere og at de vil få saken ut av verden (3 måneder siden). Fortsatt er det problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huseier fikk målingen og skulle sende dette inn med navn på ny leietaker.

Når de ringte meg da de ikke fikk tak i han jeg bor med (jobber i nordsjøen) så fant vi fram til datoen hvor dette ble avlest i desember og de i AE lovte at alt utsendt skulle krediteres og ny sluttfaktura for desember 08 skulle lages.

Aldri skjedd.

Jeg har egentlig latt hver å engasjere meg da det ikke står i mitt navn. Men nå er jeg fette lei av alle regningene som raser inn på den adressa, og har de kontaktet meg engang for å ordne opp så skal jeg ringe dem i morra på arb.tid.

Må bare vite hva de kan og ikke kan, mtp at de er klar over dette og hadde til og med en "personlig kundebehandler" på saken for å bli ferdig med denne.

Lenke til kommentar
Hvis han du bor sammen med har sagt opp abbonementet, så kan de ikke fortsette å sende regninger, med mindre han hadde noen form for binding.

Binding var det ikke... Men hva legger du i oppsigelse. Disse nazistene er jo akkurat som forsikringer på bil. De nekter tydeligvis å la deg si opp før de har noen å prakke det videre på. Akkurat som bil, man kan ikke si opp før noen har tatt over eller skiltene er levert.

Han var så fette lei (som det heter fint Bodø) at alt maset at han sa "bare steng der borte, jeg bor ikke der engang". Men det ville de ikke. Så en oppsigelse var ikke å godta.

Nei, skal ringe dem jævlorna i morra og se. Blir bare så oppjaga nå da jeg syns at 1 år for å oppklare noe er langt over hva som er nødvendig. Og at meg som 3part må blande seg inn for å få ting på plass, burde strengt tatt være unødvendig.

Lenke til kommentar

De fleste strømleverandører har egen blankett for dette, men hos Trondheim Energiverk så fikset de dette over telefon den gangen jeg sa opp hos dem. Da ringte jeg inn og oppgav nummeret i skapet og sa at jeg ikke lenger var leietaker og at det derfor skulle overføres til eier av leiligheten. Det beste er selvsagt en skriftlig oppsigelse, men det høres veldig rart ut at det skulle ta så lang tid.

Lenke til kommentar
Huseier fikk målingen og skulle sende dette inn med navn på ny leietaker.

.......

Dette ser ut til å være en sak mellom huseier og din samboer. Om ikke din samboer har meldt sluttavregning til strømleverandøren vet vel ikke de at han ikke lenger er abonnent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...