yosraz Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Jeg har som dere sikkert vet gått fra Vista til W7. Fra Vista har jeg en imagefil på 7,49 GB som jeg ønsker å overføre via ekstern harddisk til W7. Når jeg prøver å legge den fila i min eksterne hd så får jeg beskjed om at jeg ikke har nok plass. Men det stemmer ikke siden hele 200 GB er ledige. Filstrukturen på ekstern harddisk er FAT-32. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre her? Endret 19. november 2009 av yosraz Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Du har ikke FAT filsystem på disken? Da støtter den ikke filer på mer enn 4 GB. Du må eventuelt ha NTFS for å kunne ha så store filer på disken.... Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/FAT-32 En utdatert teknologi når vi tenker på dagens filstørrelses, slik posteren over nevner så klarer ikke FAT-32 å adressere så store filer, uavhengig av hvor stor disken er. Filstørrelsen er begrenset til 2^32-1 bytes, noe som tilsvarer ca 4GB. Filstørrelsen for NTFS er begrenset til 2^64-1 bytes eller 16EiB(exbibyte), noe som igjen tilsvarer 1024^6 mot 1024^3 som er gigabyte. Håper dette svarte på spørsmålet ditt. Lenke til kommentar
yosraz Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Du har ikke FAT filsystem på disken? Da støtter den ikke filer på mer enn 4 GB.Du må eventuelt ha NTFS for å kunne ha så store filer på disken.... Er det noen måter å få løst dette på? Må få oveført den filen nemlig. Er det ingen måte å halvere filen på? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Er det noen måter å få løst dette på? Må få oveført den filen nemlig. Er det ingen måte å halvere filen på? Har du sjekket om disken din har FAT eller NTFS da? Bare å høyreklikke på disken for å se: Det finnes programmer som lar deg konvetere disken fra FAT til NTFS mens filene blir beholdt. F.eks: http://www.acronis.com/homecomputing/products/diskdirector/ For å splitte filen kan du f.eks pakke den med Winrar eller Winzip... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå