Truls89 Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Hei, Har planlagt å bygge en PC som skal være hovedsakelig for gaming, satse på å spille nye spill (typ. COD:MW2) med god oppløsning og grafikk, og håper på litt input fra dere her på forumet. Planlegger å kjøre 2 skjermer på denne PCen (1 spilleskjerm og 1 surfeskjerm), men de to skjermene faller utenfor dette budsjettet. Surfet litt på nettet og kommet fram til et build: Kabinett: Antec Nine Hundred Two Hovedkort:(Endret etter noen innspill) ASUS P7P55D Premium, P55, Socket-1156 Prosessor: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-860 Minne: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 Skjermkort:(også endret etter noen inspill)Sapphire Radeon HD 5870 1GB GDDR5 CPU kjøler: Noctua NH-U12P SE2 CPU Kjøler Harddisc: Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2 Dvd spiller: Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7240S Strømforskyning: Corsair TX 750W PSU Ekstra liten vifte(Settes inn ved glassruten til kabinettet): Akasa 120mm Blå LED Vifte Pris: 12500 på komplett.no Har egentlig noen spørsmål rundt dette oppsettet, først og fremst er jeg litt skeptisk på om alt vil passe bra inni kabinettet, hovedsaklig da er jeg litt beskymret på størrelsen på CPU kjøleren og bredden på kabinettet. (Høyden på CPU kjøleren er 158 mm, mens kabinettet er 220 mm bredt). Mitt andre spørsmål er, hvilken strømforskyning vil jeg ha bruk for, gikk selv for 750W men tenker at det kanskje er litt mye. Hva tror dere ? Det neste spørsmålet jeg har på lur er, er det egentlig vits å bruke penger på lydkort? Ønsker selv god lydkvalitet, men er usikker på hvordan hovedkortet sin lydkvalitet er. Skal slutte å plage dere snart, men har et siste lite spørsmål. De ulike modellene av HD Radeon 5870 (typ. Sapphire, Asus, XFX osv osv), er det egentlig noen merkbar forskjell på de, og i så fall, bør jeg velge en annen type en XFX ? Setter pris på kommentarer fra dere og får vel ønske dere god jul siden den er rett rundt hjørnet Edit: Glemte å legge til prisen til oppsettet Edit 2: Fjernet lydkortet fra oppsettet, oppdragerte skjermkortet fra XFX -> Sapphire Radeon HD 5870 1GB GDDR5 og endret hovedkort fra Gigabyte GA-P55-UD4 til ASUS P7P55D Premium, P55, Socket-1156 (Takker TheWollo for tips) Endret 19. november 2009 av Truls89 Lenke til kommentar
RekylTommy Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) men for en spille pc, kunne du satset på amd dragon opplegg?(AMD Phenom II, ATI skjermkort, 64bit OS, ?4gb ram?) personlig har jeg en http://www.itavisen.no/pimpmypc/4134/ som jeg kjøpte for 10300kr for litt over ei uke siden, den drar COD:MW2 med allt fullt uten lag. og nei det er ikke noen merkbar forskjell på XFX, Asus, HIS osv. på ytelse, bare på kjøling og støy la meg gjette, du valgte XFX siden du syntes navnet var tøft? siden det slo meg at du ikke visste noe om navnene og ytelsene.. EDIT: fordypet meg litt Endret 19. november 2009 av zenzito Lenke til kommentar
Truls89 Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 men for en spille pc, kunne du satset på amd dragon opplegg?(AMD Phenom II, ATI skjermkort, 64bit OS, ?4gb ram?) Støy er egentlig ikke noe jeg bryr meg noe spesiellt mye om, gikk for Antec fordi jeg vet at kjøleegenskapene til kabinettet er gode, samme med prosessorviften. Har litt ekstra penger å sløse for tiden så blir nok å gå for intel 1156 som jeg vet gjør det bra i ytelsestester. la meg gjette, du valgte XFX siden du syntes navnet var tøft? siden det slo meg at du ikke visste noe om navnene og ytelsene.. Valgte rett og slett XFX fordi det var det nest billigste kortet i den serien og det billigste (Sapphire) hadde ikke støtte for DX11, noe annet jeg merket var at Memory Clock Speed til XFX var 4 ganger større enn Sapphire sin, ikke helt sikker på hvor mye det påvirker ytelsen, mesn er ikke mye forskjell i kostnad. Vurderer egentlig og velge ASUS Radeon HD 5870 1GB GDDR5 istedet for XFX sin versjon siden jeg hører at den er mer stillegående. Er jo bare snakk om 200kr forskjell... Lenke til kommentar
TheWollo Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Hei. Oppsettet er ganske bra slik som det er. Men nokken forandringer er best å få inn. Ett lydkort er ikkje nødvendig, da det som er på hovedkortet absolutt er meir enn brukbart.Der sparar du 900kr som du kan bruke på å forbedre delar som er nødvendige;) XFX er veldig bra når det kjem til nVidia sine kort, men på ATI sine er dei ikkje så bra, derfor kjøp eit anna, Sapphire er ganske bra og har vore det mest selgande merket som bruker ATI teknologi. Sapphire HD5870 Vapor-X http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=518435 (3199kr) Hovedkortet er nokke man bør legge en del peng i, så etter fjerning av lydkort har eg eit forslag på hovedkort. Asus P7P55D Premium http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=494706 (2150kr) Ja, du bør ha en så kraftig strømforsyner i dag, om du skal oppgradere og få i gang crossfire X eller SLI i framtida så treng du det. Lenke til kommentar
Truls89 Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Sapphire HD5870 Vapor-X http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=518435 (3199kr) Vapor-X serien ja, ble litt usikker på hva egentlige de store forskjellene på det kortet var, men vurderte faktisk å gå for det. Hva får deg egentlig til å gå for det forran den vanlige Sapphire ? Bare lurer på hva forbedrignene er. Eneste jeg stusser på er at det kortet der ser da veldig langt ut Hovedkortet er nokke man bør legge en del peng i, så etter fjerning av lydkort har eg eit forslag på hovedkort. Asus P7P55D Premium http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=494706 (2150kr) Ja, du bør ha en så kraftig strømforsyner i dag, om du skal oppgradere og få i gang crossfire X eller SLI i framtida så treng du det. Så det gamle hovedkoret blir en flaskehals? Men høres egentlig smart ut det du sier, ved omrokkering av handlevogn ble beløpet på det samme og regner med at ytelsen går en del opp. Takker for tips! Oppdaterer handlevognen i post nummer 1 Lenke til kommentar
TheWollo Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 (endret) Kortet skal gå heilt greitt inn i Antec Nine hundred, kompisen min har 4870X2 i sitt versjon 1 av kabinettet. Han måtte ta ut eine vifta i fronten for å få kortet inn, men vifta gikk fint på plass igjen etter kortet var satt på plass. Vapor-X er jo egentlig ei kjøleløysning fra Sapphire, men dette kortet har DirectX 11, nokke det vanlige ikkje har. Også klokke hastighetene er mykje høgere på Vapor-X versjonen. Dette gjer at tempraturen går opp i opp med den vanlige versjonen. Høg hastighet gir høgere tempratur, men Vapor-X kjølinga gjer att kortet har den samma tempratur som dei vanlige. Vanlige Sapphire kortet: Minnehastighet: 1.2 GHz Klokkehastighet: 850 MHz Vapor-X versjon: Minnehastighet: 5GHz Klokkehastighet: 870MHz Begge korta har 1Gb videominne. Hovedkortet du hadde er heilt greitt og fungerer heilt fint for den prisen og vil ikkje bli den store flaskehalsen, men ved overklokking og eventuelt seinere oppgradering vil Asus kortet ver bedre. EDIT: Glømte å svare på hovedkort Endret 20. november 2009 av TheWollo Lenke til kommentar
hrc3035 Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Har idag kjøpt denne etter mye anbefalinger og ikke anbefalinger. Har hatt AMD i flere pcer og i flere år , og har alltid vært strålende fornøyd med dette. NB Jeg har valgt 2 stk HD5770 kort i Crossfire. Gidder ikke å vente på 5870 som kan ta noen mnd før kommer. Total pris med Frakt kr . 15950 Kunne gjerne redigert på noen deler, ikke sikkert du trenger alt... AMD PHENOM II X4 965 3.4GHZ BLACK SKT AM3 L2/L3 8MB 125W P (HDZ965FBGIBOX) ASUS Mainboard S-AM2+ AMD790FX ATX 4xPCI-E VGA(512) Audio GbLAN 1394 SATA-II Raid Retail (M4A79-T Deluxe) COOLERMASTER HAF922M-KKN1-GP (RC-922M-KKN1-GP) CORSAIR Power Supply 750W HX (CMPSU-750HXEU) CORSAIR 4gb (KIT) DDR3 1600MHz/ CL9/ XMS3-12800DHX Matched XMS3 DOMINATOR with DHX Technology (TW3X4G1600C9D) WESTERN DIGITAL VELOCIRAPTOR 300GB SATAII 10KRPM 16MB (WD3000HLFS) WESTERN DIGITAL 1000 GIGABYTE(1TB) SATA DESKTOP STORAGE 7200 RPM 32MB CACHE (WD10EADS) 2 X ASUS VGA-Card Radeon HD5770 1024MB PCI-E 2xDVI/ HDMI/ DisplayPort HDCP Fan (EAH5770/2DIS/1GD5/V2) LG DVDRW 22X SATA Bare Bulk (GH22NS40.AUAA50B) BENQ 24IN LCD 1920X1080 5MS G2411HD DVI-D HDMI GLOSSY BLK IN (9H.L0RLB.QBE) LOGITECH MX518 Gaming-Grade Optical Mouse USB/PS/2 (910-000616 LOGITECH G15 Gaming Keyboard USB, LCD, Lys i knapper Norsk layout (920-000381) CREATIVE Fatal1ty gamer headset w/mic 40mm Neodymium drivers, remote (51MZ0310AA001) MICROSOFT Microsoft Windows Home Premium 7 OEM Norsk, 64 bit, DVD (GFC-00611) Lenke til kommentar
Truls89 Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 Har nok bestemt meg, blir å gå for de delene jeg har valgt nå. Takker alle sammen for input og kommentarer, og ønsker dere god jul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå