Gå til innhold

LCD-skjerm til gaming!

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer å kjøpe meg en lcd-skjerm til gaming på pc'n. Begynner å bli lei av en gammel 19" CRT, og vil ha noe større (") og bedre:)

Har dere noen gode forslag?

Har tenkt mye på Samsungs 22" Syncmaster 2233RZ.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=446776

Denne kjører jo på 120hz og støtter 3D som virker interessant. Men denne kjører jo ikke full-hd, og har en responstid på 5ms. Ser at andre skjermer kan ha ned i 2ms responstid. Har dette mye å si for gaminga? Har ikke så stor kunnskap om dette.

På forhånd takk for hjelpa! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Skjermen går på 3ms respons ;) har 2ms sjølv og du vil aldri sjå forskjell.

Skjermen er ganske bra, bortsett fra att den ikkje kjøre full-HD, men dette er nokke du bør ta en avgjørelse på sjølv om du faktisk treng det. Det e fristandes å kjøpe en me full-HD fordi alle andre gjer det, men me den her he du 120Hz og 3D som er meir lukrativt etter mi meinig.

Men alt i alt er det dine behov som skal oppfyllast og det e kun du som veit ka dei behova e ;)

Lenke til kommentar

det sies at alt under 8 ms er brukbart for spill.

det er en del ting å være ops på da.

3d funksjonen er bare tilgjengelig med nvidia briller og da gjetter jeg også kun nvidia kort.

maks oppløsningen er litt lav imho. 1680 x 1050 er ikke hva jeg forventer av en skjerm til den prisen. Og ikke noe jeg vil ha på en spill skjerm.

tven har kun dual link dvi-d kobling. altså ingen analog.

http://dsnimg.dell.com/images/external/ima...r_Types.svg.png

Så vær obs i forhold til skjermkabel. men går ut fra at korrekt medfølger. og alle nyere skjermkort har dvi-i dual link kobling afaik som er kompatibel med alle andre dvi standarder.

skjerm foten er av klassisk nyere samsung design. Personlig synes jeg den er no møkk. Men dette er vel en smaks sak. Om du lurer på hva jeg mener dra ned på en dataforetning og ta en kikk. Heldigvis har samsung skjermene vsa feste så du kan gå til anskaffelse av en bedre fot om ønskelig.

plasseringen av knappene på skjermen er også en smaks sak. de sitter på høyre side. lett å finne, men vanskelig å se tegnet på knappen. noe som forverres av standard foten siden du ofte må fysisk løfte hele driten for å se. Noen liker den renere stilen, andre irriterer seg over det de få gangene de endrer instillingene og noen iigjen kunne ikke gi mer faen.

20000:1 kontrast er ikke møkk men det er ikke wow heller. og i allefall ikke for den prisen.

Lenke til kommentar

Grunnen til at skjermen er såppass "dyr" i forhold til specsa, er pga hz på skjermen. De aller aller fleste av lcd skjermen har en max hx på 75, og jeg personlig merker STOR forskjell fra når jeg spiller på en lcd med 75hz og en crt med 100hz..

Skal du spille FPS spill, så gå for 2233rz.. Ikke tenk, bare kjøp :p

Lenke til kommentar

Først av alt har ikke høy hrtz på lcd samme effekt som høy hrtz på crt.

en test du kan gjøre er å kjøre ei uke på maks oppløsninga til den skjermen du er ute etter. se hvor mye du legger merke til det.

Personlig har jeg troen på at 120 hz vil vi se mer av innen lcd monitorer. Og jeg har bare troen på at de vil bli bedre. Jeg velger derfor ikke å falle for fristelsen til å ha den første modellen som kommer.

Men det er du som skal velge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...