Fotoentusiasten Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Jeg har prøvd å klokke min Barton 2500+ sammen med mitt Asus A7N8X Deluxe. Jeg har 2 x 512 MB Twinmos/winbond PC3200 minnebrikker. Eneste jeg har testet er å sette FSB på 200. Da vises CPU som XP3200. Dette går greit en stund, men får noen ganger feil med explorer.exe og i værste fall får jeg blå skjerm. Jeg har en vulcano 11 vifte og temperaturen går aldri over 50 C. Hvilke innstillinger må jeg endre for å få en stabil overklokking? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Du vil nok trenge å øke spenningen til chipset, ram og/eller cpu. Det er bare å prøve seg frem. Det første jeg ville gjort var å øke spenningen til chipsettet og minnet. Hvis du har mulighet til å sette en passiv ribbe på southbridgen, så kan dette hjelpe på høye fsb-settinger. Pen hjemmeside btw. DrErling Lenke til kommentar
blackburn Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Prøv å øk vcore i BIOS litt. Det er mulig at cpu'en trenger litt mere strøm når du klokker opp såpass. Vet ikke helt hvordan muligheter du har på ditt Hk, men det er sansynligvis mulighet for trinnvis økning av vcore med feks. 0.025V. Alternativet er at du kan øke vcore med prosent. Innstillingene gjøres som regel under samme meny i BIOS som FSB, så du finner d sikkert. Lykke til! Lenke til kommentar
|okk^ay Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 På A7N8X Deluxe lønner det seg å øke både VDIMM og Vcore. Da skal du klare 200Mhz helt fint med de RAM-brikkene. BTW: Oppgrader BIOS til nyeste ver, det pleier å gi 2-5 mhz høyere FSB. Hvis du har A7N8X V2.0 er det også AGP/PCI lås, noe som vil gi deg Mye bedre resultater. :wink: Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Hvis du har A7N8X V2.0 er det også AGP/PCI lås, noe som vil gi deg Mye bedre resultater. :wink: Alle Nforce2 hovedkort har låst PCI og mulighet til å låse AGP (inludert A7N8X 1.x) :wink: Lenke til kommentar
flydman Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Skal du overklokke litt seriøst uten å få feil så må du ned på innstillingene til minnet dvs slappere / ikke så agresive instillinger dersom dette er med på å kunne kjøre høyere frontsizebus tjenes det fort inn på den totale ytelsen. Lenke til kommentar
FluA Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 jeg ville anbefalt å ha 195 FSB istedenfor 200, har samme HK og prosessor som deg og har prøvd meg fram litte grann, still også litt på vcore... da ble det mye mer stabilt med en gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå