Gå til innhold

Hvor få jobb innenfor 3D? (freelance)

pululf

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg driver mye med 3D, og har vel holdt på i rundt 3 år. Men jeg syns det er vanskelig å finne jobber, siden jeg ikke har lyst på fast ansettelse, men derimot jobbe som freelancer. Jeg har bare hatt to betalte oppgaver fra klienter som ønsket noen animasjoner.

Jeg lurte derfor på om det er noen her som også jobber som 3D freelancer, og vet hvor man kan gå for å tilby tjenestene sine, eller finne annonser av personer som trenger en jobb gjort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut fra din DeviantArt profil så er du 17 år. Jeg tror svaret ditt ligger der. (Ok, ser du er 18 nå. Da kan du også registrere deg på Brønnøysundregistre som enkeltmannsforetak. Gjør det også litt enklere for folk og bruke deg da du faktisk er et firma.)

Bør ikke du heller se på en utdannelse innen dette og så stresse med jobb etter det? Jeg ser ut fra 3D modellene dine at du har et godt forsprang, men en utdannelse kan hjelpe deg med litt grunn filosofi innen design, komposisjon, typografi osv. Faktisk med så gode 3D kunnskaper du har så ville jeg heller tatt en ren grafisk design utdannelse og brukt det du lærte der i 3D. All form for visuell kommunikasjon bruker ofte de samme grunnprinsippene, men utdannelser rettet mot 3D, animasjon, video osv pleier og fokusere mye på verktøyene. Og dette trenger ikke du.

Men for og jobbe som frilanser må du lage en portfolio av ditt BESTE arbeid, og helst betalt arbeid. Ikke alt, ikke halvferdig...men ferdig og beste arbeidene dine.

Så kan du feks annonsere din tilgjengelighet på dette forumet her: http://www.storedyret.com/forum/viewforum.php?f=45