Gå til innhold

MSN Messenger 6.0 snart klar


Anbefalte innlegg

Kult så nå kan vi med NGT og lignenede med NAT og FIREWALLS slippe det stresset meg porter og slikt? Konge hvis ja. Anyways skjønner ikke korfor de gjør det slikt at man kan skrive selv en away reason liksom. *Ute og går på tur med vovsen* f.eks?

Hva mener du? Har du NGT og Netopia router så funker MSN 5.0 fett som bare det...! Gjør ihvertfall det her hos meg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En ting jeg lurer litt på... Hva er egentlig forskjellen mellom MSN Messenger og Windows Messenger? Den eneste forskjellen jeg har sett er at MSN Messenger har reklame, men ikke Windows Messenger. Hvorfor da kjøre MSN Messenger? Er det noe jeg har missa?

 

Er det noen som gidder å svare meg på dette eller? Hva er egentlig forskjellen på Windows Messenger og MSN Messenger?

Lenke til kommentar

Til dere som ikke får linken til å fungere. Et lite søk på vår gode venn google ("msn 6.0") så finner man utrolig mange sider å laste ned beta versjonen på. Siden det ikke er så mye arbeid tok jeg megtid til å finne en til dere her

Og dette meg loggføring av samtalene, det er samme prinsippet i den nye 6.0 versjonen. Men her blir det ikke lagret som notpad fil. XML document heter det, men gjør samme nytten for å lese, Verre med cut'npaste metoden, da jeg her om dagen i all hast skulle kopiere deler av en samtale, men å lime det inn en plass ble bare et søl av tegn.

Mye av msn pluss egenskapene er nå lagt inn i den nye 6..0 versjonen. Noen sier pluss funker, andre ikke. Når 6.0 (ikke beta) kommer ut om 10 dager (17juni) tror jeg vi får en ny pluss versjon med nye ekstra funksjoner. Jeg ser ikke helt trangen etter en pluss versjon lengre etter som samtalene blir logget. Away message pleier jeg (om HELT nødvendig) og heller legge i profilnavnet. Står man som "away" så er man jo borte! En nevnte tidligere at man skulle kunne laget egne status'er! Det er det eneste som jeg merker at det ikke er blitt gjort noe med. Kanskje av gode grunner...

Noen som har testa "remote assistance" og om det funker mer stabilt enn før? Av erfaring virker det som at forskjellige versjoner av msn ikke samsvarer. File transfer, remote assistance osv.. Noen som vet noe mer om det?

 

Windows messenger og MSN messenger har en viktig forskjell å det er at i windows messenger trenger man ikke å ha hotmail.com adresse for å bruke den. Slik var det vertfall før...

Lenke til kommentar
Windows messenger og MSN messenger har en viktig forskjell å det er at i windows messenger trenger man ikke å ha hotmail.com adresse for å bruke den. Slik var det vertfall før...

 

Det stemmer ikke. Jeg bruker en helt vanlig epost adresse på både Windows Messenger og MSN Messenger.

 

Rart at ingen vet forskjellen?

Lenke til kommentar
Hmm, det er ikke noe nytt at MSN Messenger kommer med tilgjengelighet for WebCam ;), har prøvd 6.0 det er bra. Ikke noe og sette ut på designe i alle fall.. 1 ting er dumt, !Plus funker ikke (ikke Windows Plus, men MSN Patchou !Plus)

Prøv å les hva folk har skrevet litt over.. ikke no problem å få pluss til å funke vis du liker spyware :p

Lenke til kommentar
Hmm, det er ikke noe nytt at MSN Messenger kommer med tilgjengelighet for WebCam ;), har prøvd 6.0 det er bra. Ikke noe og sette ut på designe i alle fall.. 1 ting er dumt, !Plus funker ikke (ikke Windows Plus, men MSN Patchou !Plus)

Prøv å les hva folk har skrevet litt over.. ikke no problem å få pluss til å funke vis du liker spyware :p

 

Du får ikke spyware inn med MSN Plus hvis du er litt obs under installasjonen..

Lenke til kommentar
You wish...  :wink:

 

Uansett, det som vel var best med Plus var loggingen, men det er jo implementert i MSN 6.0 så. Eller var det andre fete ting? Husker ikke...

 

*hehe*

 

Event logger var fin...nå har det kommet et program som gjør den jobben også da, men er greiest å ha alt i ett. En annen ting jeg savner er at du kunne gjøre så det var mulig å skrive opptil 1300 (?) tegn per melding.

 

OMG, de der ligner mistenkelig på noen jeg kjenner :o ! Men den diskusjonen skal vi kanskje ikke ta her.

Lenke til kommentar
Kult så nå kan vi med NGT og lignenede med NAT og FIREWALLS slippe det stresset meg porter og slikt? Konge hvis ja. Anyways skjønner ikke korfor de gjør det slikt at man kan skrive selv en away reason liksom. *Ute og går på tur med vovsen* f.eks?

Hva mener du? Har du NGT og Netopia router så funker MSN 5.0 fett som bare det...! Gjør ihvertfall det her hos meg...

Fungerer ikke fett hos meg...

Du kan få til å sende filer hvis du instalerer MSN-Proxy sak. Men Webkamera fungerer ikke, problermer også hvis jeg lager chat...

Så langt jeg kan se støtter ikke 6.0 NAT.

 

Njaal

Lenke til kommentar

Grunnen til at man sliter med å få til audio-conversation er fordi lure microsoft har valgt at den skal bruke random port, fra 1024-65553 elns, kan jo ikke åpne alle de portene, herregud.... Snodig de ikke kan la oss velge porter til det forskjellige selv, slik som vi kan med irc

 

EDIT: postet uten poenget

Lenke til kommentar

Har merket at filoverføringer med messenger 6 betaen NGT -> NGT går konstant på ca 20 kB/s...og det virker ikke som det opprettes en direkte forbindelse mellom maskinene (men at tingene går gjennom Microsofts servere på port 1863). Og dette skjer uansett om portene 6891-6900 er NAT'a i router eller ikke.

Lenke til kommentar
Har merket at filoverføringer med messenger 6 betaen NGT -> NGT går konstant på ca 20 kB/s...og det virker ikke som det opprettes en direkte forbindelse mellom maskinene (men at tingene går gjennom Microsofts servere på port 1863). Og dette skjer uansett om portene 6891-6900 er NAT'a i router eller ikke.

Det er kjedelig, noen ganger ønsker man muligens å overføre en film eller no, det går tregt på 20k....

 

 

Njaal

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...