thostrack Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Jeg har fått i oppgave og sette opp en server som skal fungere som filtjener. Hvilke instillinger bør jeg bruke i denne sammenhengen? Er det noen spesielle programmer jeg bør bruke? Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Kan være greit å lage loginscript til brukere som peker til delte disker på tjeneren. Lenke til kommentar
Neural Robotics Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Det er mange spørsmål du må stille deg. Du kan komme ned i 3000 kroner for en filserver, men det er ikke sikkert det dekker behovet. Hvor stor belastning kommer det til å være på systemet? Hvor stor lagringskapasitet trenger du? Skal det bare brukes som en filtjener, eller kommer bruksområdet til å endres? Trengs det en backup? Skal man ha et firma til å ta periodisk vedlikehold (av software og os)? -Svært få firmaer kan gi hjelp på Linux (men det blir flere). Operativsystem (Windows, Linux, BSD, UNIX, MAC osv)? Trenger du VPN mulighet? Skal filserveren stå bak en brannmur, eller ....? ... ... ... Lenke til kommentar
seigmann Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Sett opp en gammal box med FreeBSD, og derfra kan du sette opp ProFTPD, Sshd, httpd, mysql, IPv6..... etc.. Og så klart legge inn en firewall.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå