mrnosa Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Heisan! Takk for at du tokk turen innom. Jeg er en gutt på 18 år som skal i militæret om mindre enn 3 måneder. Jeg veier 57-59 kg og har like muy muskler som en 4 år gammel jente. Jeg ser veldig trent ut, men jeg består kun av muskler og ben. Jeg blir ikke sulten, kanskje det som har vært noe av grunnen til at jeg er her i dag. Råd tips? ulovlig lovlig? alt fra treningsmetoder til hvordan jeg kan bli litt mindre flis? Aleksander Lenke til kommentar
Coa Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Tren styrke og kondisjon, spis og sov mye. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Kvar skal du tjenestgjøre? Dersom du ikkje skal ha spesielt tung tjeneste er militæret ein ideel plass å gå opp i vekt på. Lenke til kommentar
mrnosa Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 Hvorfor er det viktig å sove mye? Jeg skal tjernestegjøre på setermoen. santiet! Lenke til kommentar
Coa Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Tatt fra Naturligkroppsbygging.com Søvn er essensielt for restitusjon etter en treningsøkt. Når du trener brytes som kjent kroppen ned, og det sies at det er om natten det meste av byggingen foregår. Litt for seriøse kroppsbyggere anbefaler ofte drastiske mengder søvn, som for eksempel 14 timer i døgnet! En naturlig kroppsbygger trener som kjent for å leve, og lever ikke for å trene, og det er dermed riktig å forsøke å ikke overdrive søvnen på grunn av ønskede treningsresultater. Overdreven soving kan også virke negativt på fysikken. De eksisterer mennesker med imponerende fysikk som ikke sover mer enn 4 timer hver natt. Slike personer har dog trenet ned søvnbehovet, og sover gjerne i faser, altså flere ganger i døgnet i stedet for en sammenhengende søvnperiode om natten. Kontakt din lege om du vurderer å gjennomgå søvnreduksjon, det kan enten virke svært positivt eller svært negativt på livet ditt – kontakt din lege eller finn informasjon om dette selv hvis du ønsker å lære mer om søvnreduksjon. Søvnreduksjon er også en form for trening, som innebærer å effektivisere søvnen. Begynner du å sove 14 timer i døgnet vil du antagelig utvikle en dårlig og lite effektiv søvn. Vær klar over at det er mulig å redusere søvnen. B-mennesker dessuten kan ha en biologisk lidelse: et forsinket søvnfasesyndrom! Legen din vil kunne drøfte dette med deg. Vær også klar over at det er mulig å effektivisere søvnen! Sengen din bør for det første være god å ligge i, og det bør være mørkt og kjølig på soverommet ditt, og ikke benytt soverommet som oppholdsrom om dette er mulig. Og stå opp til samme tid hver dag, også lørdag og søndag, det vil være det aller beste med hensyn til søvn og søvneffektivitet. Forsøk også å ikke spis 2-3 timer før du går til køys, og tenk promille i sengen på samme måte som du tenker promille i bilen hvis du virkelig ønsker å forbedre søvnkvaliteten din. Søvn er livsviktig for å opprettholde kroppens funksjoner! Sov for å leve, ikke lev for å sove! Lenke til kommentar
mrnosa Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 Tusen takk, det viste jeg ikke! Søvn er noe jeg er flink til! Men noen som vet noe om hvordan kosttilskudd jeg bør begynne med? Jeg tar nå l-glutamine, magnesium, omega 3, tranebær ekstrakt og mega stress b. + tar jeg protein shake etter trening. Er det noe jeg bør kutte eller legge til? Jeg har 86 dager til jeg skal inn til forsvaret! så trenger all hjelp jeg kan få. Lenke til kommentar
Grand Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 (endret) Forsøk også å ikke spis 2-3 timer før du går til køys Hvorfor skal han ikke det? Du dekker det meste av kostilskudd viss du spiser som normale folk. Mange som tar kosttilskudd pisser det bare ut igjen, for kroppen tar ikke opp mere enn nødvendig. Spis mye, spis variert og ha mange måltider om dagen. Husk å få i deg kjappe karbohydrater etter trening så du ikke bruker opp shaken din til energi istede for å bygge muskler. Et lurt "triks" er så passe på at du har fått i deg flere k.cal du forbrenner i løpet av dagen, så kroppen har overskudd på k.cal. Da går du opp i vekt. Endret 20. november 2009 av Sno Lenke til kommentar
Coa Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Kosthold er viktig -Drikk mye melk -Ta tran -Knask nøtter dagen lang -Spis til du er stappmett og litt til -Drikk proteinshake til frokost -Spis kjøtt! Du trenger mye proteiner Og selvfølgelig må du trene. Knebøy, markløft og benkpress er øvelser som er viktige. Lenke til kommentar
kaninkoker Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Kosthold er viktig-Drikk mye melk -Ta tran -Knask nøtter dagen lang -Spis til du er stappmett og litt til -Drikk proteinshake til frokost -Spis kjøtt! Du trenger mye proteiner Og selvfølgelig må du trene. Knebøy, markløft og benkpress er øvelser som er viktige. Kan slenge med en øvelse til. Skulderpress, meget fin øvelse.. trenger bare en curl stand og noen vekter så er du i gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå