Gå til innhold

Tippeligaen 2010! [Status: Sesongslutt]

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Er Rosenborg bra for Norge?

Endelig noen som tør si imot Mini og gjengen. Bra skrevet, og heia FCK!

Rosenborg alene kan, om de gjør det bra i europa, gjøre det det mulig med to norske lag i CL. Hvordan kan det ikke være bra for norsk fotball? La oss si at VIF (til tross for Moa salget) gjør det bra å stabiliserer seg som en toer i tippeligaen. Om de da kunne klare å kvalifisere seg til CL vil vi kanskje få mer enn ett ressurssterkt lag, og det vil definitivt være bra for norsk fotball. Men du ønsker vel heller at tippeligaen skal ta etter allsvenskaen, slik at vi får en ny vinner hvert år. Så får alle lagene et serigull hvert 16 år :new_woot: Nei, jeg skal ærlig inrømme at jeg jublet da det ble klart at RBKs seiersrekke i tippeligaen ble brutt, men ellers har dette vært noen helt forferdelige år for norsk fotball.

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

Bitterheten lenge leve, Bolanos.

Jeg har snakket med deg om dette på msn nå og. Rosenborg har hederlig kommet opp dit de er. Og det er faktisk ikke får feil at de andre norske lagene ikke kvalifiserer seg til Europa. Hvert år er det tap mot ekstremt elendige lag fra et eller annet jallaland. (Skjedde med RBK i fjor, men var arbeidsuhell. Det samme kan ikke sies av de andre.) Hadde de greid det, hadde de også fått mer penger å rutte med. Spør du meg virker det ofte som om lagene bare driter i Europa.

Lenke til kommentar

Må si det er slående argument han kommer med.

Slik de i foregående sesonger har kjøpt Fredrik Winsnes, Trond Olsen og Morten Moldskred – blant andre.

Winsnes gikk gratis, Olsen betalte vi vel 9 for og Moldskred tror jeg var 4. Hvem som helst i Norge kunne ha kjøpt de spillerne.

Og det virker heller ikke som om han skjønner at det Rosenborg gjør kan bane vei for 3-4 toppklubber.

Det ville jo vært veldig bra for Norsk fotball å ha 1-2 lag i CL og 1-2 lag i EL, eller tar jeg feil nå?

Men har det da ingen verdi at et lag bryter lydmuren og legger lista høyere? Jo, selvsagt, og det kan hevdes at et godt klubblag og et landslag kan dra hverandre oppover i prestasjoner, slik Rosenborg og Drillos gjorde det på 90-tallet. Men i dag er Rosenborgs spillere på ingen måte bærebjelker på landslaget.

Var vel heller få RBK-spillere på landslaget på 90-tallet også.

Veldig artig at han også legger ut om økonomien og hevder at det er vinn eller forsvinn mtp. å kvalifisere seg til CL og pengene det bringer med seg.

Lenke til kommentar

- Er Rosenborg bra for Norge?

Endelig noen som tør si imot Mini og gjengen. Bra skrevet, og heia FCK!

Ensidig, kjedelig og usaklig skrevet sier jeg....

Trekker jo frem kun de såkalte negative sidende (om de kan kalles negative)... hver gang RBK plukker spillere fra hyllen så hyler media kjøpelag....

RBK er og vil være suverene i Norge rett å slett pga sportslige prestasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...