Liddell Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Så lenge man støtter laget uansett, vil jeg kalle dem supportere. Vil du si man støtter laget om man kritiserer dem og mener det går mot nedrykk når man har spilt en halv sesong med noen enormt gode kamper og noen heller dårlige kamper, samt at man har scoret FLEST mål av samtlige lag i Tippeligaen? Det mener ikke jeg. Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Det blir nok litt feil å poste i denne tråden, men jeg håper på at det er noen med god kunnskap her inne som kan svare. Jeg lurer på: er det sant at TIL ikke fikk lov til å spille i tippeligaen før et visst tidspunkt? Om så, når var det de slapp til? Håper på svar :-) På forhånd, takk Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Var ikke det på 60 tallet en gang da? Var geografisk inndeling før det. Mulig det gjelder cupen når jeg tenker meg om men. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 ...1972, faktisk... En allnorsk serie [rediger] Lag fra Nord-Norge hadde ikke anledning til å kvalifisere seg til den øverste divisjonen før i 1972. Store reiseavstander ble brukt som argument mot å inkludere nordnorske lag. Men også en forestilling om et dårligere nivå i nord bidro til et delt fotballrike. Det delte seriesystemet skapte stor harme i datidens store nordnorske fotballbyer Narvik og Bodø, Bodø hadde allerede i 1952 tatt i bruk en sivil flyplass med daglige SAS-avganger til Oslo, slik ble NFFs argument om reise stadig mindre relevant. De tre nordligste fotballkretsene arrangerte fra 1929 et eget Nord-Norgesmesterskap i fotball. Det nordnorske mesterskapet hadde imidlertid ingen offisiell status hos NFF og vinneren fikk aldri spille noen offisielle kamper mot de beste lagene i sør. I Fotballforbundets offisielle jubileumsbok «Fotball! Norges Fotballforbund 100 år» omtales seriesystemet slik: «Landsdelen hadde fått et svært så godt fotballag der hardtarbeidende lokale spillere var blandet med hjemvendte sønner med heltestatus som måtte overkomme ikke bare motstandere på banen, men også et dypt urimelig seriesystem. Uretferdigheten i dette beviste Glimt gjennom sine cup-prestasjoner». Øverste divisjon hadde ti lag til og med 1971-sesongen. I 1972-1994 hadde øverste divisjon tolv lag. Ved omleggingen til tolv lag i den øverste divisjonen fikk Mjølner fra Narvik delta som første nord-norske lag. Imidlertid fortsatte forskjellsbehandlingen mellom nord og sør også på 70-tallet. Fra 1972 besto nest øverste nivå av tre avdelinger: to sør for Nordland og en for Nord-Norge. Vinnerne i de to sør-avdelingene fikk direkte opprykk, mens vinneren i nord måtte i kvalifiseringspill mot toerne i sør-avdelingene. Først i 1980 ble systemet slik at de gode lagene rykket direkte opp uansett hvor i landet den kom fra. TIL kvailifiserte seg vel til øverste nivå første gang så seint som i 1986. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Så lenge man støtter laget uansett, vil jeg kalle dem supportere. Vil du si man støtter laget om man kritiserer dem og mener det går mot nedrykk når man har spilt en halv sesong med noen enormt gode kamper og noen heller dårlige kamper, samt at man har scoret FLEST mål av samtlige lag i Tippeligaen? Det mener ikke jeg. Det finnes optimister og pessimister. Pessimistene vil være pessimistiske helt til laget faktisk står med medaljen i hånda. Det er slik dem er. Likevel vil jeg ikke kalle dem noe dårligere supportere. Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Finnes mange antisupportere og. Trofaste folk som er på alle hjemmekampen, men som slenger dritt når noe går galt, og ikke sier stort når ting går bra. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Satan for en fart i frisparket til Pedersen!! EDIT: Fy faen som Sahlman blødde der. Endret 5. juni 2010 av DJ_Dark Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Satan for en fart i frisparket til Pedersen!! Fint at han dytter bjørk trengte en skadet keeper, jee fint frispark hadde han, HAha gult kort Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) STRAFFEEEEEEEEEEEEEEEEEE!' MÅÅÅÅÅÅÅÅL! HAHA, er sikkert slik Rushfeldt får scoringsrekorden tilslutt bare seks straffer igjen Endret 5. juni 2010 av Masterfifty Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Latterlig å lage straffe der. Fy faen. Jævla fitte-gulle-helvetes-møkka-Tromsø. Lenke til kommentar
Lucky Luciano Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 2 mål ut av absolutt nada. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Første var jo grei, retur fra frispark. Tromsøs mål ble forært av Godset. Fy faen. Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Første var jo grei, retur fra frispark. Tromsøs mål ble forært av Godset. Fy faen. Første ble forært av Sahlmann.. edit: faen, haha.. få sjanser mye mål :roll: Endret 5. juni 2010 av Masterfifty Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Første var jo grei, retur fra frispark. Tromsøs mål ble forært av Godset. Fy faen. Første ble forært av Sahlmann.. Et jævla hardt skudd og, men selvfølgelig, ikke verdens beste keeperspill. 2-1!!! Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Der skulle det vært straffen til godset, samme situasjon som der TIL fikk straffe.. faen Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Jævlig bra, Dommer. Herregud! Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Herregud. Hva faen driver dommeren med da!? Er jo så latterlig soleklar straffe! Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) haha, godt gjort å miste balansen så nært mål! Endret 5. juni 2010 av Masterfifty Lenke til kommentar
Lucky Luciano Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Har det i det hele tatt vært noen sjanser i denne kampen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå