Gå til innhold

Tippeligaen 2010! [Status: Sesongslutt]

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svakt av Branko på 2-0-målet. Forsvaret forærer bort nok et mål. Vi kjører heldigvis nå, men det er vel heller fordi AaFK er fornøyde og legger seg litt dypt. Utrolig at ikke Hunter sitter på tribunen, fikk ikke engang gult for det strake beinet med knottene først mot Aarøy.

Vil se Jesper inn nå, vi har ingenting å tape.

Lenke til kommentar

Bare å glemme denne kampen. Skal vi ei gang kunne etablere oss som topplag i Norge, må vi ta poeng borte mot lag som AaFK og Godset. Vi fremstår som et tragisk lag i kveld, at det er mulig å variere så mye som vi gjør fatter jeg ikke. Var jo samme i fjor også, første 7-8 kampene var fantastiske, resten middelmådige/ræva.

Selv om det hadde vært horribelt ufortjent, hadde det vært spennende å se hvordan det hadde gått om vi hadde fått straffen som var soleklar da Espen skjøt.

Lenke til kommentar

Virker som at du har sett lite av både AaFK og Godset. Aalesund har vært syke hele sesongen, i hvert fall på kunstgresset på Color Line. De leder i tillegg TL. Godset er det beste hjemmelaget i hele ligaen, og ligger helt der oppe de også. Ser ut som at du undervurderer disse lagene, og forventer tre poeng hver gang dere møter dem.

Lenke til kommentar

Virker som at du har sett lite av både AaFK og Godset. Aalesund har vært syke hele sesongen, i hvert fall på kunstgresset på Color Line. De leder i tillegg TL. Godset er det beste hjemmelaget i hele ligaen, og ligger helt der oppe de også. Ser ut som at du undervurderer disse lagene, og forventer tre poeng hver gang dere møter dem.

Virker som du har sett lite av hva jeg har skrevet tidligere i dag. Virker heller ikke som du skjønner hva jeg skriver nå.

Skriver at HVIS vi skal etablere oss som et topplag må vi ta poeng i slike kamper. Greit nok, AaFK er gode til å lempe baller på Aarøy og Godset sine unggutter imponerer i sesongstarten, men aldri i livet om noen av disse lagene ender blant de fem beste i år(gjelder forsåvidt oss også). Kunstgress ser ikke ut til å være vår greie, selv om vi er kjent for raskt spill langs bakken. Var også en skikkelig taktisk feil av Tørum å bruke Vikstøl sentralt og Ola som hengende spiss, som jeg også påpekte før kampen. Ser ikke logikken i å sette ut banens beste spiller forrige kamp, til fordel for en ung, stygtspillende venstreback. Jesper var frisk i det han foretok seg når han kom inn. Til torsdag er det kamp igjen mot et formsterkt LSK-lag. Det går nok i dass om vi ikke får tilbake noen av folket på sykestua.

Lenke til kommentar

Hvis jeg sier 2005, sier det deg noe? :)

Ja, det minner meg om den kampen da Svein Oddvar Moen tok seriegullet fra oss og gav det til Enga.

Danskebåtarenaen er hvit av snø nå faktisk jo. Snakk om variabelt vær i Ålesund :!:

Lenke til kommentar

Fantastisk gøy å sjå Aafk som virkelig dominerer mot Start idag. Til no i Tippeligaen har Start vore blant laga som spelar mest spanande og offensiv fotball, men idag såg ein omtrent ingenting til det. Slepper litt inn i kampen mot slutten og skal ha straffe ved eit tilfelle, men Aafk hadde nok rodd det i land likevel.

Det er forresten like morsomt kvar gong at det einaste Aafk har gjort i løpet av 90 min er å pumpe ballen langt på Aarøy. Ja, vi gjer det også, men det er berre å sjå kor mange gangar vi spelar oss rundt på venstrekanten med Parr i dag, og hadde Sylling Olsen hatt ein innleggsfot som var litt bedre, så burde vi heilt klart hatt enda eit par mål til. Det er litt synd at Jääger enda ikkje har kommt heilt inni det offensive spelet enda, for han ødelegger endel muligheiter for Herrera ved å ikkje skape rom på same måte som på venstrekanten, og ikkje komme på nok overlappar. Mathiesen viser også at vi har eindel å glede oss til, når han forhåpentlegvis kjem skikkelig i kampform igjen. Skikkelig deilig å sjå Aafk gå hardt ut og få det andre målet tidlig i andre også. Tidligare i år har dei første minutta inn i andreomgang vore den perioda då vi har sluppe inn mål, så det er bra vi skjerpar den.

Gøy å sjå Bolaños bli så desperat at han måtte til med svalestup også, og eg forstår rett og slett ikkje kvifor han ikkje får gult.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...