Gå til innhold

Tippeligaen 2010! [Status: Sesongslutt]

Latias

Anbefalte innlegg

På Brann Stadion skaper man atmosfære uansett resultat.

Nå på søndag var det jo nesten ikke lyd å høre i det heletatt! Kunne høre litt buing av og til, men ikke nok til at man på noen som helst måte kan kalle det atmosfære..

Bergen blir stadig skrytt av at de har Norges beste suportere, men egentlig er de vell heller i andre enden! Er ikke snakk om at man er gode suporter når man bare støtter laget i medgang, og i motgang piper eller holder kjeft!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er uenig i at piping av eget lag er negativt. Dette foregår i England og i aller høyeste grad i Spania og Italia som de fleste supportere i Norge gjerne bruker som forbilder. Spiller Brann dårlig fortjener de pepper. Det er bedre det enn å juble, blåse i trompet og tromme når laget ligger under 0-3. Piping viser i det minste at vi forventer noe av laget.

Når det er sagt har Brann-fansen vært tamme så langt i år. Selv pipingen har vært halvhjertet.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Jeg er uenig i at piping av eget lag er negativt. Dette foregår i England og i aller høyeste grad i Spania og Italia som de fleste supportere i Norge gjerne bruker som forbilder. Spiller Brann dårlig fortjener de pepper. Det er bedre det enn å juble, blåse i trompet og tromme når laget ligger under 0-3.

Deg om det. Men det pipes ikke av egne supportere på de største lagene i England i alle fall. Liverpools spillere drar gang på gang frem fansen og takker dem, som synger uansett hvordan laget gjør det.

25. mai 2005. Pause i Milan-Liverpool. 3-0. YNWA runger over stadion og inspirerer spillerne til å gå ut i hundre og tilslutt vinne kampen. Tror du det samme hadde skjedd om den røde fansen hadde pepet?

Lenke til kommentar

Jeg er uenig i at piping av eget lag er negativt. Dette foregår i England og i aller høyeste grad i Spania og Italia som de fleste supportere i Norge gjerne bruker som forbilder. Spiller Brann dårlig fortjener de pepper. Det er bedre det enn å juble, blåse i trompet og tromme når laget ligger under 0-3.

Deg om det. Men det pipes ikke av egne supportere på de største lagene i England i alle fall. Liverpools spillere drar gang på gang frem fansen og takker dem, som synger uansett hvordan laget gjør det.

25. mai 2005. Pause i Milan-Liverpool. 3-0. YNWA runger over stadion og inspirerer spillerne til å gå ut i hundre og tilslutt vinne kampen. Tror du det samme hadde skjedd om den røde fansen hadde pepet?

Det er et fint eksempel det, men det er forskjell på en CL-finale og en Tippeligakamp. Brann lå under borte mot Everton i UEFA, stoppet publikum å synge? Ikke at Brann snudde den kampen, men jeg er rimelig sikker på at Nystemten hadde runget over hvilke som helst stadion i en pause i en CL-kamp - uansett resultat.

En vil alltid finne eksempler som motsier en påstand - som Engelske, Italienske, Spanske og Franske fans som ikke buer på eget lag, men jeg har sett kamper der lagene i Italia/Spania/Frankrike buer på egne spillere fordi laget ligger for dypt på banen, og til pause er det piping om laget ligger under.

Men selvfølgelig synger Brann-fansen også (sørgesanger ala: "Vi må kjempe for å vinne", "Selv om vi rykker ned" osv). Det har bare, som nevnt, vært halvhjertet.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

På tide å flytte fokus over på dagens kamp på Sør Arena, som jeg selvsagt gleder meg vanvittig til.

Odd er et godt lag, og jeg er livredd for duoen Bentley-Kovacs. Den høye, stygge mannen er altfor god på hodet. Goodson og Jesper/Bård må ha dagen i dag. Blir også spennende å se om Tørum velger å erstatte kaptein Fevang med Stokkelien som hengende spiss, eller sette inn Femi, som var veldig god siste halvtimen mot Brann, sentralt. Han trodde selv at han fikk spille, men jeg håper egentlig heller på Mads og et mer offensivt lag.

Endret av Bolaños
Lenke til kommentar

De har vel gode muligheiter til å score mål i det minste, men det spørs om de klarar å tette igjen bakover. 15 mål på fem kampar er imponerande og de har vore veldig effektive til no, men samtidig så har de sluppe inn 10 mål og om måla ikkje skulle renne inn framover, så kan jo det skape problemer.

Avverging av målsjanser:

Start - 41.2%

Brann - 27.8%

Endret av archanios
Lenke til kommentar

De har vel gode muligheiter til å score mål i det minste, men det spørs om de klarar å tette igjen bakover. 15 mål på fem kampar er imponerande og de har vore veldig effektive til no, men samtidig så har de sluppe inn 10 mål og om måla ikkje skulle renne inn framover, så kan jo det skape problemer.

Vi spiller underholdende fotball både offensivt og defensivt ja :p

Branko inn for Vikstøl i forsvaret i dag. Grøss og gru, det kan bli fælt. Han er rask, men det er det eneste. Om vi fortsetter å bøtte inn er usikkert, men etter kampen i kveld har vi møtt de beste lagene allerede, så tror vi skal kunne holde oss i toppen frem til sommerpausen. Da forsvinner trolig Clay og muligens Bolanos. Det blir tøft å erstatte dem, men vi har fått penger at investorene, så håper Matta smeller til med en ny storsignering. Var imponert over Bola-kjøpet må jeg si, hente en dansk benkesliter som nå er blant TLs aller beste spillere. Noen må i alle fall inn, Morten Hæstad og Borgersen holder ikke på kant og stopperplass i lengda...

Lenke til kommentar

Start er på nestsiste, noko som viser at defansivt arbeid ikkje ser ut til å ha vore veldig prioritert.

Tror ikke det defensive har vært nedprioritert, men vi spiller uten noe anker på midten, Tørum bruker en veldig offensiv midtbane. Fevang er hengende spiss, Kleiven er opprinnelig hengende spiss, Solo er offensiv midtbane og tidligere høyrekant. Bruer Hanssen er den som pleier å ligge dypt, vinne baller, stoppe kontringer og være en slags dyptliggende playmaker. Når han er tilbake fra sin skade, samt at Jesper kommer i kampform og erstatter Bård i midtforsvaret, tror jeg nok vi slipper inn mindre. Det at vi kjører så mye fremover, prioriterer angrep og hurtige kontringer og scorer mange mål, går også på bekostning av målraten imot. Får raskere et mål imot om man leder 4-0 enn 1-0 :)

Lenke til kommentar

Samtidig så betyr jo angrepsfilosofien at det ikkje blir skapt veldig mange sjansar imot (17 på 5 kampar), men som hos Brann må det vere litt oppsiktsvekkande at såpass mange av sjansane ender opp i mål. Om de klarer å bli litt tettare bak, samt å holde antall sjansar imot like lavt som til no, så blir det veldig lite mål imot etterkvart.

Lenke til kommentar

Laget mot Odd:

Kenneth Høie

Hunter Freeman - Clarence Goodson - Bård Borgersen - Branislav Milicevic

Christian Bolaños - Solomon Owello - Christer Kleiven - Espen Børufsen

Ole Martin Årst - Mads Stokkelien

Jeg tror nok Mads kommer til å ligge i Fevang-rollen, rett bak Årst i en 4-4-1-1. Jesper på benken, men Bruer fortsatt på tribunen. Offensivt bra lag, blir nok endel mål begge veier i dag og...

Lenke til kommentar

Bekreftet lag så tidlig? Gir jo motstanderen god tid til å legge planer. Skal du på kampen, eller er du fortsatt på den messa i Lillestrøm?

Laget legges som regel ut 3-4 timer før kamp på ikstart.no.

Lillestrøm var dagstur, skal selvsagt på kampen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...