Armageddon Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Forskjellen er jo at den ene siden støtter laget i motgang, og den andre viser kun støtte i medgang. Men i mine øyne er den typiske medgangssupporteren en person som bare møter opp på kamp når alt ligger bra an. Den gjennomsnittlige norske publikummer altså. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 - Ikke mitt problem. Kvalm type. Alt er lov når dommeren ikke ser det? Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Så du ville sagt i fra til dommeren om at det målet dere nettopp scorte kom som følge av en hands? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Helt drøyt hvor dårlig matten på Ullevaal er. Dårlig at ikke Vålerenga får "rabatt" med tanke for at de betaler for en GRESS matte, mens det ser ut som om matten består av 70% sand og jord. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Forskjellen er jo at den ene siden støtter laget i motgang, og den andre viser kun støtte i medgang. Men i mine øyne er den typiske medgangssupporteren en person som bare møter opp på kamp når alt ligger bra an. Den gjennomsnittlige norske publikummer altså. Poenget er uansett at du blir ikke en dårligere supporter ved at du stiller krav til laget ditt. Om noen som stiller opp kamp etter kamp i ufyselig vær for å være vitne til et middelmådig lag blir stemplet som dårlige supportere fordi de viser misnøye når laget ikke viser innsats synes jeg noen bruker feil kriterier. Man blir i mine øyne ikke en bedre supporter av å legge igjen hjernen hjemme, og å hylle et uinteressert lag gjennom 90 minutter. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Så du ville sagt i fra til dommeren om at det målet dere nettopp scorte kom som følge av en hands? Det er en annen sak. Men det går an å være litt ydmyk etter kampen, som Berre er. Ikke vise så dårlige holdninger som Shelton gjør. Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Det er da ingen som hyller laget sitt gjennom 90 minutter dersom de ikke får til å spille fotball. Selv ikke KFL er dumme nok til å gjøre det. Hva er galt med å prøve å oppildne spillerne, gi de inspirasjon til å gi en innsats. Men det merkes i Trondheim også. Det er vanskelig å få i gang mye liv og støtte når laget ikke får til noe som helst utpå der. I første omgang mot Godset var RBK skikkelig dårlige, men vi begynte ikke å pipe på de for det. Skjønner at mange sitter med inntrykket av at det er bare piping i Bergen, det gjør jeg selv, men det blir ekstra tydelig da det er det eneste man hører er piping, om enn ikke sammenhengende. I første omgang mot Start så tok det lang tid før jeg hørte noe annet enn piping, var vel rundt 40. minutt. Da var det noen heiarop. Ellers var det dørgende stille/piping som gjaldt. Det må da være mulig å prøve å gjøre laget sitt bedre ved å støtte dem? Tviler på at de gidder å gjøre en innsats for en gjeng som bare piper på de gjennom hele kampen. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 På andre stadioner i Norge jeg har vært (flere, men mange ganger på Lerkendal og de forskjellige stadioner i Oslo-området) er stemningen helt borte når bortelaget leder. Du hører i verste fall litt uinspirert DUNKDUNKDUNK fra en av de trommene som har blitt så grusomt populære. På Brann Stadion skaper man atmosfære uansett resultat. Selv om du ikke mener det oppildner spillerne at man lager lyd både når man er fornøyd og misfornøyd, skjønner jeg ikke hvordan dørgende stillhet skal være så nyttig for å få spillere til å gjøre en jobb. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Skaper man atmosfære med å pipe ut egne spillere? En dårlig en i så fall. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Skaper man atmosfære med å pipe ut egne spillere? En dårlig en i så fall. Skulle akkurat til å skrive det selv. Merkelig synspunkt... Lenke til kommentar
Husam Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Skaper man atmosfære med å pipe ut egne spillere? En dårlig en i så fall. Jeg bryr meg som sagt ikke hva andre norske supportere synes om dette, jeg tror uansett dette er det fotball-landet i verden hvor folk er mest moraliserende og glade i å sitte på sin imaginære høye hest. Om man ser en fotballkamp enkelte steder i øst-europa ser man selve definisjonen på stor fotball-atmosfære, og de tilskuerne er langt mer utålmodige enn man er i Bergen. Men den supporterkulturen er jo mindreverdig, kun "tromme og ropert"-kulturen som fortjener fotfeste... Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Jeg liker den engelske best, pga støtten de gir laget uansett. Eksempelet til Mini i går var veldig bra. Liverpool tapte en viktig bortekamp i CL, og på flyplassen stod en haug fans og ventet på dem. De kjeftet, skrek og pep på dem, men det varte ikke lenge før de skrek: "But we love you anyway. LIVERPOOL, LIVERPOOL, LIVERPOOL!!!" Fantastisk Dette gjelder ikke bare Liverpoolfansen, men de fleste lagene i England. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Det er mye bedre med Klanens galgenhumor enn Bataljonens piping. Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Jeg bryr meg som sagt ikke hva andre norske supportere synes om dette, Hvis du ikke bryr deg hvorfor tar du opp emnet da? og diskuterer videre? Kan ikke skjønne at piping hjelper spillerne på noen slags måte. At de spiller dårlig akkurat der og da vet de sikkert selv. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Jeg bryr meg som sagt ikke hva andre norske supportere synes om dette, Hvis du ikke bryr deg hvorfor tar du opp emnet da? og diskuterer videre? Kan ikke skjønne at piping hjelper spillerne på noen slags måte. At de spiller dårlig akkurat der og da vet de sikkert selv. Som med det meste annen internettdiskusjon foregår det vel mest for diskusjonens skyld. Det virker vel ikke akkurat som om jeg prøver å omvende noen? At jeg mener dere kan ha hvilke meninger dere vil hindrer meg vel ikke i å delta i en debatt om emnet? Det hindrer meg heller ikke i å le av folk som mener heksegryte-stadioner når ting går dårlig er et resultat av "medgangssupportere". Jeg ser forøvrig på det som en selvfølge at piping kan fungere, på flere ulike måter. Har sett flere tilfeller på spillere som har opplevd et spark i ræva ved en massiv pipekonsert pga dårlig innsats. Dessuten virket Odd-spillerne vettskremte og meget ukonsentrerte da de fikk føle Brann Stadions vrede som en følge av Kovacs/Fagermo-fadesen tidligere det året. Og Brann rundspilte dem. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Dessuten virket Odd-spillerne vettskremte og meget ukonsentrerte da de fikk føle Brann Stadions vrede som en følge av Kovacs/Fagermo-fadesen tidligere det året. Og Brann rundspilte dem. Piping på motstander (og forsåvidt dommer) er noe helt annet enn å pipe på egne spillere. Såpass regner jeg med du vet. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Bør det legges kunstgress på Ullevaal? JA: 6,87% NEI: 93,13% Undersøkelsen ble gjort i uke 14. Totalt kom det svar fra 131 spillere, fordelt på lagene Rosenborg, Molde, AaFK, Brann, Viking, Start og Vålerenga. http://fotball.fvn.no/eliteserien/article166349.ece Lenke til kommentar
Husam Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Dessuten virket Odd-spillerne vettskremte og meget ukonsentrerte da de fikk føle Brann Stadions vrede som en følge av Kovacs/Fagermo-fadesen tidligere det året. Og Brann rundspilte dem. Piping på motstander (og forsåvidt dommer) er noe helt annet enn å pipe på egne spillere. Såpass regner jeg med du vet. Jeg hadde faktisk regnet med at det var den eneste delen av innlegget mitt som ville bli besvart, og med akkurat det svaret. Det bekrefter ihvertfall at noen er på tynn is... Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Synes jeg/vi har kommet med nok av argumenter mot pipinga, ser ikke helt hvordan jeg/vi er på tynn is her. Tror uansett vi bare kan legge denne tråden død, da du ikke klarer å se argumentene. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Tror uansett vi bare kan legge denne tråden død, da du ikke klarer å se argumentene. Helt greit forsøk på hersketeknikk, men det var vitterlig du som svarte på en liten prosentdel av mitt siste innlegg. Argumenter for/mot piping på fotballbanen i seg selv har uansett sjelden noe for seg, da mye av uenighetene er subjektive. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå