Gå til innhold

Tippeligaen 2010! [Status: Sesongslutt]

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk seier mot brann idag! Men vi må ordne opp det defensive! For her er det altfor mange som ikke følger mennene sine... Og første målet til brann var jo offside, MEN goodson burde heller bare blokkert det istedenfor å sette han i offside. Og ikke minst på det andre målet til brann så dytter jo han ene vekk en start spiller før han (eller han som var ved siden av han) skårer...

Men men, 4-3 og 3 poeng på brann stadion, HERLIG :D :D

Lenke til kommentar

Flaksevinger! Hauge hadde rød drakt under den svarte i dag, og har tydeligvis slektninger på Kongsvinger eller noe sånt -_- Hønefoss hadde fortjent poeng og var best i 2/3 deler av kampen. Og så klart ble både Saaliti og Konate skadet, så det er kun Di Vita Jensen (som ikke er noe god) og Angan igjen på topp.

Lenke til kommentar

Fantastisk med seier på åkeren i Bergen, selv om jeg bare fikk sett 2. omgang pga jobb :( Må berømme Femi i dag, herlig å se han komme inn og vinne ballen flere ganger. Uten han tror jeg vi hadde slitt på slutten. Vanvittig deilig å se Kleiven få kapteinsbindet fra Ole Martin, løpe bort til Bård, Bård bare sier: "Ta det du." Kleiven leder troppene til seier :w00t:

Brannfansen: Dere har ikke faktisk vurdert å støtte laget i motgang også? Jeg synes det er latterlig å pipe på egne spillere så mye som dere gjør. Var jo enten stillhet eller piping nesten hele 2. omgang. Hvis dere gir laget litt støtte, får de kanskje også den berømte 12. mann på banen?

15-10 på fem kamper nå, alt for mange mål imot. Men, så lenge vi scorer flere enn vi slipper inn, skal man ikke klage. Hadde noen sagt til meg før sesongen at vi skulle stå med 3 seire og 2 uavgjorte kamper etter Sandefjord, Molde, Rosenborg, Vålerenga og Brann, hadde jeg snaut trodd det. Odd og AaFK blir tøffe kamper de også.

Må si jeg ikke har de helt store forhåpningene til resten av sesongen, alle vet hvordan vi svinger. Om Clay har et godt VM, forsvinner han nok i sommer mens vi ennå kan få igjen litt for han. Danske Troest blir lansert som en mulig erstatter, han virker som en god stopper. Spiller sammen med Håland ( :love: ) i Superligaen nå. Om Bola også forsvinner, må det i alle fall handles. Satser på nytt superkjøp av Matta i så fall :)

Forresten forferdelig usportslig av Bolanos å be Rolf bli liggende i sluttminuttene. Selv om det koker og han vil holde dette til 3 p, skal ikke sånt forekomme. Skjerpings!

Lenke til kommentar

Aalesund er syke. Bare å ta av seg hatten.

Det har vore temmelig sjukt til no denne sesongen. 13 av 15 mulige poeng er mykje meir enn nokon hadde tatt sjansen på å håpe på, spesielt sidan vi har møtt Viking (som vi aldri tidligare har slått), Lillestrøm og Stabæk. Det blir snart mykje vanskeligare for dei oransje og blå, med endå litt tøffare motstand og fleire kampar på gras. Det er heilt klart mulig at vi har hatt fordelar av å berre spele kampar på kunstgras til no denne sesongen. 1 tap på dei 13 siste seriekampane for Aafk no, det er ganske bra.

Får ein spanande test på onsdag, når Aafk møter Haugesund til den første kampen på gras for bortelaget sin del. Det kan hende laget får det vanskeligare med eit litt meir ujamnt dekke enn det ein er vant med, men vi kan jo alltids slå langt på Aarøy. ;)

Lenke til kommentar

archanios: Hvis jeg ikke har misforstått fullstendig så tok vi vel alle poengene våre på bortebane på gressmatter ifjor, gjorde vi ikke? Er helt greit å få starte med Haugesund og ikke Rosenborg riktignok.

Aarøy burde klare tosifra antall mål i år. ;)

Lenke til kommentar

Joda det stemmer det, eller bortimot i det minste. Sånn sett skal det ikkje vere noko problem, men det er likevel ein klar fordel at vi i den første mnd av Tippeligaen har sluppe å spele på dårlege grasbaner. Det som blir spanande er vel om vi klarer den omstillinga etter fem kampar på kunstgras. I fjor blei det fokusert veldig mykje på å trene på gras oppmot kampane som skulle spelast på gras og det hjalp nok. Reknar med at dei brukar eit par dagar no også ute på Giske eller noko sånt, men det får vi sjå.

Det viktigaste er uansett om vi kan ta endå tre poeng mot Haugesund. Isåfall har vi slått alle opprykkslaga på bortebane, og bør då også kunne slå dei heime seinare i sesongen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...