i93 Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 De har vært klart svakere enn i fjor, men synes vi begynte å se litt av hva bl.a. Fall er god for i kampen i går. Flere flotte prestasjoner. Ja, tror Fall kan blomstre om han får ballen slik han vil ha den. Han er ikke en bakromsspiss på samme måte som Mamma-Diouf Lenke til kommentar
foxxy Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Det finnes delte meninger i alle leire. Sikkert flere VIF/RBK fans som gjerne skulle hatt kunstgress mtp gressets fatning nå, og sikkert flere stabækere som savner gress. Yes box! Hadde jeg bygd stadionen til Stabæk ville jeg aldri bygd den innendørs. Nadderud hadde kanskje tippeligaens beste gressmatte 07 og 08-sesongen, og har det kanskje fortsatt. Det er en fryd å dra som medlem av Stabæk Support på damelagskampene på Nadderud! Men som situasjonen har utartet seg vil jeg si at Telenor Arena er et fremtidens bygg. Man ser på Ishockey, Håndball og nesten de fleste idretter at de har flyttet inn i haller og bruker kunstige underlag. Forholdene i Norge er ikke bra i mars, april, (kanskje september), oktober og november. Et under at Tippeligaen har 16 lag og en så lang sesong, og at spillerne har ferie i den beste tiden man kan spille fotball i Norge. Lenke til kommentar
foxxy Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Hvilken god grunn hadde Janne til å ta av? Situasjonen mellom Nannskog og Koppinen var langt fra så dramatisk som noen skal ha det til. Morsomt at Nannskog sutrer i ettertid og sier at det ville vært bedre for norsk fotball om Stabæk hadde vunnet kampen. Det hjelper ingenting hvor pent spill man har om man ikke klarer å omgjøre sjangser til mål. TIL fikk med seg poengene ved godt defensivt arbeid og at de fikk inn det nødvendige målet. Om laget bare skjerper seg mer offensivt(Fire mål på fire kamper er langt fra nok) kan TIL i det minste komme seg på øverste halvdel. Sorry, men TIL spiller ikke god fotball. Man kan si at det var en taktisk seier, men jeg har aldri sett TIL spille god fotball! Angående Janne så var det litt situasjonen mellom Nanne og Koppinen som gjorde at han ble sur, men han sier i ettertid at det var Høgmo som provoserte han. Han ville bort å snakke med Høgmo fordi han hadde pekt og vist fingeren tydeligvis, og han ville høre hvorfor han gjorde det. Så langt kom aldri Janne før han ble stoppet av 4. dommeren(tror jeg). Det er sånn jeg tror det hadde seg... Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 For det første kan du ikke ha fulgt norsk fotball for mange sesonger om du aldri har sett TIL spille god fotball. De har endt på topp 6 på tabellen de tre siste årene, og da trengs det mer enn å kunne forsvare seg. For det andre tar du kun utgangspunkt i Jannes forklaring og fremstiller det som hele sannheten. Om det var Høgmo som ropte og skapte en scene var det han som ville blitt sendt bort. Men virkeligheten er en annen, og det var Janne som bevegde seg utenfor sonen han hadde lov å være i. Da er reglene i Norge veldig greie, treneren vil bli sendt bort. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Pr. nå har Molde hatt en dårlig sessong, men vi har hatt et vanskelig kampprogram, og mange skader. Roseborg har også hatt en dårlig start, på samme måte som Molde. HAHAHAHAHAHAHAHA. Rosenborg ligger på 4. plass, M**** ligger på 13. plass. Vet ikke om det er så dårlig start for oss det. Og hvorfor sier jeg det om spilleren? Jo, det kommer at han er en klyse av en annen verden og er totalt latterlig. Det samme gjelder Berg Hestad og Hulsker, men de er jo alle fra M****. Hvorfor skal vi ikke være så gode? Vi har møtt M**** borte, Start hjemme (hvor vi feilet i fjor), Enga borte og Godset hjemme. I disse kampene i fjor tok vi 9 poeng, i år har vi 8 poeng på de samme kampene. Vi tapte i løpet av de fire der, ikke i år. Jeg vil ikke si vi er så fryktelig mye dårligere i år enn vi var i fjor sånn poengmessig, men spillmessig har vi rotet en del i år. Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Aalesund overspilt? Ja. Men det sier Tor-Hogne Aarøy selv også at det ikke kommer til å holde ut, så ser ikke problemet med det. Alle vet jo at de aldri i livet holder inn. Og møkk, Rosenborg har ikke hatt en optimal start, det skal jeg være enig i, men du sier en dårlig? Og samtidig på lik linje med Molde? Nei nå skjønner jeg ingenting. Rosenborg har jo spilt tidvis glitrende fotball denne sesongen. Molde har spilt møkk hele sesongen, bortsett fra mot Brann i går. Må si det var rimelig imponerende opphenting i går av Molde, men samtidig var spillet til Brann ikke noe bedre enn elendig. Poengmessig er Rosenborg på grei vei mot TL-gull. Spillemessig har de vært så som så. Noen ganger glitrende, andre ganger så som så. Lenke til kommentar
foxxy Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 TIl har en effektiv, men ikke fin måte å spille fotball på. Men det er smak og behag... Jeg så intervju med Janne der jeg hørte hans versjon, jeg så intervju med Høgmo og han ville ikke kommentere. Jeg sa ikke at Jannes versjon var sannheten, men etter det jeg har hørt så vil jeg velge å tro på Janne pga. han blir VELDIG sjeldent så opprørt og som du sa den situasjonen med Nanne og Koppinen var ikke veldig alvorlig, så noe annet må det jo ha vært. At han gikk over sin sone er det ikke tvil om, og at han skulle opp på tribunen var det derfor heller ingen tvil om. Det det er tvil om er om han skal få karantene for det han gjorde. Jeg vet ikke, men han fikk aldri rødt kort, han ble bare sendt på tribunen? Lenke til kommentar
i93 Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Og hvorfor sier jeg det om spilleren? Jo, det kommer at han er en klyse av en annen verden og er totalt latterlig. Det samme gjelder Berg Hestad og Hulsker, men de er jo alle fra M****. Kan du komme med konkrete hendelser som viser at Hoseth og Hestad er klyser, og ikke sympatiske? Hulsker er jeg ening i er ganske usympatisk. Forøvrig er det kun Hestad av disse tre som e fra Molde, så der bomma du litt, min gode mann. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Nå vet ikke jeg hvor ung du er, men om du så Gamst, Strand og Essediri herje for TIL i 2004 uten å se det som god fotball så har du direkte dårlig smak. Har ingen betydning om Janne sjeldent blir sur, denne gangen ble han det og han brøt reglementet i norsk fotball ved å gå utenfor sin sone. Så vidt jeg vet skal man da automatisk vises til tribunen og i ettertid få en kamps karantene. At han i ettertid prøver å bortforklare det i stedet for å unnskylde og komme seg videre får stå på hans kappe. Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Og hvorfor sier jeg det om spilleren? Jo, det kommer at han er en klyse av en annen verden og er totalt latterlig. Det samme gjelder Berg Hestad og Hulsker, men de er jo alle fra M****. Kan du komme med konkrete hendelser som viser at Hoseth og Hestad er klyser, og ikke sympatiske? Hulsker er jeg ening i er ganske usympatisk. Forøvrig er det kun Hestad av disse tre som e fra Molde, så der bomma du litt, min gode mann. Å herregud. Utenfor Molde, da? Hvor mange minutter tar det å kjøre fra *hvorennhanerfra* til Molde? Lenke til kommentar
warneck Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Et under at Tippeligaen har 16 lag og en så lang sesong, og at spillerne har ferie i den beste tiden man kan spille fotball i Norge. Det er et under at man i det hele tatt vurderte å innføre 16 lag. Hvorfor har spillerne så lang ferie, spør du? Vel det er ganske enkelt. Det handler om publikumstall, både på stadion og TV. I England var det kamper i helgen, mens vi i Norge ventet til feriefolket var hjemme. Lagene og media hadde vel tapt enormt mye penger om vi skulle hatt kamper i sommertiden bl.a. Vi ser det jo på onsdagskampene som har vært i tidligere sesonger. Pr. nå har Molde hatt en dårlig sessong, men vi har hatt et vanskelig kampprogram, og mange skader. Roseborg har også hatt en dårlig start, på samme måte som Molde. Brann har heller ikke akkurat imponert. Aafk har "overspilt" og hatt mange lette kamper. De vil sansynligvis begynne å tape igjen snart, og bli et middelmådig lag, slik de alltid har vært. RBK er langt fra like suverene i år som i fjor. Det blir mye jevnere i toppen i år. Tror som mange av ekspertene at Molde vil være å se i toppen i år, til tross for en dårlig start. Rosenborg har 3-1 mot Strømsgodset, 0-0 mot Vålrenga, 3-3 mot start og 2-1 mot Molde. Molde har 1-2 mot RBK, 1-3 mot Sandefjord, 1-1 mot Start og 3-2 mot Brann. Hvordan kan du da si at RBK har spilt jevnt med Molde? Og hvordan i huleste har Molde hatt et tøft kampprogram de fire første? Hjemmekamp mot RBK? Bortekamp mot Start og Sandefjord (to dårlige lag) og så hjemmekamp mot Brann? Om noe i det hele tatt, så har Molde hatt et *ok* kampprogram. De har hatt gleden av å møte fjorårets vinner og et middellag hjemme, og to dårligere lag borte. Sandefjord (som knuste Molde) har kun tatt et poeng til, og det var hjemme mot Odd BK i går. Rosenborg har hatt et likeså *ok* program: Det som på forhånd er årets vanskeligste bortekamp mot Molde først; hjemme mot Start hvor forsvaret ramler sammen; 4-5-1-Andresen sitt ultradefensive VIF borte; før SIF ble knust på hjemmebane. At tabellen lyver i løpet av de første serierundene kontra hva du ser de siste er faktisk ganske vanlig. Bare se på alle de store europeiske ligaene - det skjer like ofte der. Det er aldri de som har en liten formtopp som vinner, men de som er stabile over hele serieperioden. Makthar Thioune og Magne Hoseth er de eneste Molde-spillerne som har spilt bra i de første fire kampene. Forøvrig, du sier "mange skader" - hvilke spillere er det du savner? Overdrivelse er det mildt sagt. Pape Pate Diouf hadde vel 11 mål på 28 kamper i fjor. De har vært klart svakere enn i fjor, men synes vi begynte å se litt av hva bl.a. Fall er god for i kampen i går. Flere flotte prestasjoner. B. Fall storspilte vel ikke i gårsdagens kamp. Han er god på hodet (det viste man fra før) noe som ble synlig i går. Litt ustabil spiller, men skårte omtrent mål annenhver kamp i den danske liga, før det ble bråstopp for lokomotiv moskva. Han kan absolutt bli en spiller som holder tippaligastandar. Hittil har han kun vært en skuffelse. Jeg hadde store forhåpninger til han. At han gikk over sin sone er det ikke tvil om, og at han skulle opp på tribunen var det derfor heller ingen tvil om. Det det er tvil om er om han skal få karantene for det han gjorde. Jeg vet ikke, men han fikk aldri rødt kort, han ble bare sendt på tribunen? Det er stor tvil om han fortjener karantene om man tar tidligere avgjørelser i betraktningen. Janne nevner at Høgmo hadde en situasjon hvor han løper ut på banen i fjor (riktig) og han ble ikke straffet for dette. Janne sin handling blir i så måte "barneskirenn" (Northug referanse) i forhold til Høgmos. Problemet til NFF er vel at de er omtrent like inkonsekvente som de alltid har vært. Som da vi så at de forsøkte å straffe Pelu, men ingen andre. Selv viljehands slipper unna deres "falkeblikk". For det første kan du ikke ha fulgt norsk fotball for mange sesonger om du aldri har sett TIL spille god fotball. De har endt på topp 6 på tabellen de tre siste årene, og da trengs det mer enn å kunne forsvare seg. Du må åpenbart være blind. Om du tror det ikke går an å spille kynisk fotball og ende på topp 6, så bør du se flere kamper med José Mourinho som trener. Forøvrig spiller Liverpool veldig kynisk fotball, og har likevel klart å vinne CL? Mener du de kanskje spiller attraktiv fotball - snakker vi Englands svar på Barcelona, eller? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Jeg må være blind for å være uenig med deg om hva som er fin fotball? Fotball handler faktisk om å ta poeng, og så lenge laget jeg heier på tar dem jevnt er det ikke like farlig om de ikke alltid spiller så attraktivt. Ang den situasjonen i fjor da Høgmo gikk ut på banen var det kun for å roe ned situasjonen. Greit at det var et dårlig valg av han å blande seg inn i situasjonen, men den kan ikke direkte sammenlignes med en trener som prøver å gå til den andre benken for å si sin mening. Lenke til kommentar
foxxy Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Jeg må være blind for å være uenig med deg om hva som er fin fotball? Fotball handler faktisk om å ta poeng, og så lenge laget jeg heier på tar dem jevnt er det ikke like farlig om de ikke alltid spiller så attraktivt. Publikumstallene sier noe om at TIL ikke spiller atraktiv fotball. I fjor hadde bare Lyn og Bodø-Glimt færre tilskuere, i år har forløpig bare Kongsvinger og Hønefoss har mindre. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Og det kan umulig være flere faktorer involvert i lavt tilskuertall enn kvaliteten på spillet. Wow, du er smart. Lenke til kommentar
Lucky Luciano Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 haha, grunnen til at TIL har lavt tilskuertall er hovedsaklig pga. manglende interesse. Hva slags fotball klubben spiller har lite å si, iallefall for de mest ihugga. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 TIL har lenge hatt problemer med tilskuerne uansett hvordan klubben har gjort det sportslig. Ting som at det er umulig å parkere i nærheten av stadion, at supporterklubben har et dårlig rykte i området og at stadiofasilitetene har vært elendige er alle ting som har spilt inn. Prisene på billettene har også blitt klaget ganske kraftig på. Husker selv å ha måttet betalt 190 for billett til seriekamp og 300 for europakamp. Lenke til kommentar
foxxy Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 (endret) Å skylde på parkeringsplasser rundt stadion, hvor stor er byen? Hvordan har supporterklubben fått et dårlig rykte? Ok, stadionfasilitene er ikke de beste og billettprisene er latterlig høye i Tippeligaen. Men at ikke mer enn 3500 kan komme på kamp, den ser jeg ikke... Endret 6. april 2010 av foxxy Lenke til kommentar
warneck Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Jeg må være blind for å være uenig med deg om hva som er fin fotball? Fotball handler faktisk om å ta poeng, og så lenge laget jeg heier på tar dem jevnt er det ikke like farlig om de ikke alltid spiller så attraktivt. Ang den situasjonen i fjor da Høgmo gikk ut på banen var det kun for å roe ned situasjonen. Greit at det var et dårlig valg av han å blande seg inn i situasjonen, men den kan ikke direkte sammenlignes med en trener som prøver å gå til den andre benken for å si sin mening. Du må derimot være blind (lese og skrivevansker, eller bare dum?) for å klare å tolke innlegget mitt dithen du gjør det. Jeg sier *lite* om hvor vakker fotball TIL spiller. Jeg gjør simpelten et utsagn om at det er *fullstendig mulig* å spille kynisk fotball, og likevel ende topp 6. Noe du faktisk sier deg enig i, "tar dem jevnt er det ikke like farlig om de ikke alltid spiller så attraktivt". Så kudos til deg for å kverrulere på innlegget, og så si deg enig. Neste gang du føler for å gå i forvarsposisjon for ditt ærbødige TIL, så burde du lese innlegget og se om det virkelig er noe å forsvare. Personlig så driter jeg i hvilken filosofi laget mitt velger når de skal spille kamper. Man vil til forskjellig tid ha forskjellige trenere med forskjellige måter å vinne kamper på. Om situasjonen med Høgmo så kan den direkte sammenlignes, da begge utøver regelbrudd i det de gjør den handlingen. Forståelig at han ønsker å roe ned spillerne, men 'målet helliggjør midlet' stemmer ikke. Hvor mye skjønn NFF utøver i forhold til straffeutmålingen i ettertid vet jeg ikke. Jeg sitter ikke i styret som avgjør slike saker. Men om han skulle få karantene så er det latterlig - men det er synonymt med NFF Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Kamptråd Odd-RBK oppe Hadde vært fint om en Odd-supporter kunne skrevet Odd-delen fra sitt synspunkt. Samt legge til en "Se opp for" fra Odd sin side og. Sendes til meg på PM, takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå