Gå til innhold

Tippeligaen 2010! [Status: Sesongslutt]

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste stedene i Sverige er ikke utenfor bussavstand, og en flybillett til København er ikke spesielt mye dyrere enn til Tromsø. Det hadde blitt verre for klubbene i de lavere divisjonene, men de kunne vi holdt på et nasjonalt nivå. F.eks. at de to beste lagene fra 1. div. i hvert land hadde en innbyrdes seriecup seg imellom om hvem som skal rykke opp.

Lenke til kommentar

Kommentar på NRK.no:

"For å få max spenning bør det bare være to lag i toppserien. Start og Rosenborg. Rosenborg fordi de er best, og Start fordi det er det siste laget som slo dem! De kan så møtes 18 ganger i løpet av året."

Lo godt av den der. Artig forslag :p

Lenke til kommentar

Forslag:

Slå sammen Tippeligaen, Allsvenskan og Superligaen til en helskandinavisk eliteserie på 16-18-20 lag.

Sett bortifra at danskene da må omstille seg til å spille sesongen om sommeren, var det et veldig godt forslag. Det hadde hevet kvaliteten betraktelig.

Royal Leauge :p hahahaha

Da hadde vi hatt 2 svenske lag, 8 Norske og 8 danske lag i ligaen :p

Problemet blir nok ligaene under, (1div 2div osv) hele systemet må endres på.

Færre lag i CL - EL ?

Lenke til kommentar

Årets spillere

Her er nominasjonene:

Årets målvakt:

Anders Lindegaard (AaFK), Espen Bugge Pettersen (Sandefjord/Molde), Daniel Örlund (RBK)

Årets forsvarsspiller:

André Muri (Vålerenga), Vadim Demidov (RBK), Tom Høgli (Tromsø)

Årets midtbanespiller:

Petter Vaagan Moen (Brann), Markus Henriksen (RBK), Anthony Annan (RBK)

Årets angrepsspiller:

Mohammed Abdellaoue (Vålerenga/Hannover 96), Steffen Iversen (RBK), Erik Huseklepp (Brann)

Årets trener:

Martin Andresen (Vålerenga), Ronny Deila (Strømsgodset), Jostein Grindhaug (Haugesund)

Årets dommer:

Terje Hauge, Svein Oddvar Moen, Kjetil Sælen

Hva Iversen gjør der lurer jeg på.

Lenke til kommentar

Skuff at ikke Lars Hirschfeld er nominert på keeperplassen. Bugge Pettersen har vært ganske dårlig i Molde, og burde ikke vært nominert.

Morsomt å se at Muri får creds for det han har gjort. Håper han vinner.

Tipper på:

Årets keeper: Anders Lindegaard(AaFK)

Årets forsvarsspiller: Tom Høgli(Tromsø)

Årets midtbanespiller: Anthony Annan(Rosenborg)

Årets angrepsspiller: Mohammed Abdellaoue(Vålerenga)

Årets trener: Jostein Grindhaug(Haugesund)

Årets dommer: Kjetil Sælen

Selv om Annan er en møkkaspiller, er han også en god spiller, muligens Tippeligaens beste. Helt klar nominasjon. Litt mer skeptisk til nominasjonen av lagkameraten hans på midten dog..

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Hva gjør en drittspiller som Annan i en slik kåring? Det eneste som mangler nå er vel at RBK vinner fair play-prisen og at NFF drar frem Annan som eksempel.

Vet ikke om du har fått med deg at han er Tippeligaens beste defensive midtbane. Men som Enga-fan er det jo helt naturlig at du hater han.

Årets keeper: Anders Lindegaard

Årets forsvarsspiller: Vadim Demidov

Årets midtbanespiller: Anthony Annan

Årets angriper: Mohammed Abdellaoue

Mye enig i denne her, men kanskje PvM som midtbane ettersom han hatt en meget god sesong.

Lenke til kommentar

Årets spillere

Her er nominasjonene:

Årets målvakt:

Anders Lindegaard (AaFK), Espen Bugge Pettersen (Sandefjord/Molde), Daniel Örlund (RBK)

Årets forsvarsspiller:

André Muri (Vålerenga), Vadim Demidov (RBK), Tom Høgli (Tromsø)

Årets midtbanespiller:

Petter Vaagan Moen (Brann), Markus Henriksen (RBK), Anthony Annan (RBK)

Årets angrepsspiller:

Mohammed Abdellaoue (Vålerenga/Hannover 96), Steffen Iversen (RBK), Erik Huseklepp (Brann)

Årets trener:

Martin Andresen (Vålerenga), Ronny Deila (Strømsgodset), Jostein Grindhaug (Haugesund)

Årets dommer:

Terje Hauge, Svein Oddvar Moen, Kjetil Sælen

Dette bør bli fasiten.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Årets spillere

Her er nominasjonene:

Årets trener:

Dette bør bli fasiten.

Utenom Andresen, syns Grindhaug har gjort en langt større bragd og fått til en vinnerkultur i Haugesund.

Lenke til kommentar

Bare jeg som ikke helt skjønner at Huseklepp er på listen?

Skal sies at jeg ikke har sett han så alt for mange ganger i løpet av sesongen, men det jeg har sett har ikke akkurat imponert meg. (sett 7kamper kanskje).

Ellers syns jeg det er fair at Annan er på listen, selv om jeg ikke kan fordra spilleren så er han fortsatt god. Tror ikke det har noe med at jeg er Vålerenga supporter at jeg ikke liker han, har vel mer å gjøre med at han generelt sett er en ufyselig spiller, har lite å si hvor han spiller.

Syns Lars Hirschfeld hadde fortjent en plass der, men ikke lett å si hvem som evt skulle ut. Må i så fall bli Bugge, han spilte ikke bra (nok) i Molde imo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...