Gå til innhold

Tippeligaen 2010! [Status: Sesongslutt]

Latias

Anbefalte innlegg

TL de to siste sesongene har mer eller mindre bare vært uinteressant for min del. Ikke bare pga. RBK-dominansen, men også pga. at det er så mange udugelige lag i ligaen. Var positiv til 16 lag, men det har ikke fungert etter planen. Gå tilbake til 14 lag asap, før man reduserer enda mer til 12 lag. På den måten blir det mer konkurranse for plassene, og vi vil bli kvitt lag som ikke har noe i TL å gjøre.

Synes også det burde komme mer stabilitet blant lagene. Ene sesongen tar man medalje, mens man kjemper om å unngå nedrykk neste sesong. Tippeligaen lever opp til navnet sitt, alt utenom RBK er bingo. Satser på at VIF holder seg i toppen de neste sesongene også, slik at vi unngår den utingen for en gangs skyld.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Enig med Latias her. Er alt for mye bingo i Tippeligaen, (bortsett fra Rbk.) stabilitet er ønsket. Gullet smaker bedre av slikt også.

Morsom_feiring_jube_124803b.jpg

''Spelle opp te dains næste år å vi''

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Var en 2-3 år heller ikke RBK var så stabile, men da var Stabæk og Brann suverene i hver sin sesong.

Rosenborg lever fortsatt mye på resultatene de hadde i sent 90 til tidlig 20-tall, og har mye større ressurser å bruke av enn alle andre lag i TL. Da er det egentlig bare å forvente at de skal være jevnt i toppen.

Rosenborg kommer til å ha helt klart best forutsetninger videre også, så lenge de kvalifiserer seg til CL hvert år. Og det jo alle i Norge håpe på at de gjør... :roll:

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar
Når det gjelder penger mellom vif og rbk, så vet vi jo alle hvem som får investorhjelp.

Ja, Vålerenga er helt like som Chelsea og Man City, hadde det ikke vært for investorene hadde vi aldri vært i nærheten av en topplassering.

Det blir nesten det samme som å si at alt Liverpool vil få til nå videre vil være fordi de har fått nye eiere som hjelper økonomien til klubben.

Vålerenga har handlet smart, fått satt et ordentlig system, og bygget et talentfundament de siste 6-7 årene og bærer frukter av dette. Vi har snudd et negativt budsjett til et positivt et, selv med sviktende tilskuertall og ikke noe spill ute i Europa.

Lenke til kommentar

Pengedoping er jo helt klart et feil ord. Rosenborg har tjent sine penger fair and square, ingen som har klarhet i saken betviler det.

Likevel så snakker vi jo om framtiden til norsk klubbfotball her, og Rosenborg bærer fortsatt frukter av suksessen de hadde i storhetstiden. Uten CL-penger i fremtiden, blir dette vanskelig å opprettholde, med skyhøye lønninger og store overgangssummer.

Jeg tviler på at Rosenborg klarer å holde seg i toppen, uten det økonomisk store utgangspunktet de har, og dette får vi visshet om dersom dere ikke klarer å kvalifisere dere til CL og fortsetter å gå i underskudd. Utifra resultatene deres ute i Europa i det siste, tviler jeg på at dette skjer også, men det gjenstår å se.

Uansett. Gratulerer med seriegullet. Forventet og fortjent. Flott mon-tage av Roar Strand for de som så den på TV isted. Han kommer til å bli husket lang lang tid i Tippeligaen for sine bidrag. Flott spiller.

Lenke til kommentar

Må vel si som jeg sa i Rosenborg-Tromsø tråden.

Jeg liker ikke Rosenborg. Ikke i det hele tatt faktisk, men dere skal ihvertfall ha at dere er uten tvil best i Norge. Gratulerer så mye med gullet! Meget fortjent, neste år kommer dere med i Champions league også ;)

Gratulere med Gull!

Lenke til kommentar

Pengedoping er jo helt klart et feil ord. Rosenborg har tjent sine penger fair and square, ingen som har klarhet i saken betviler det.

Likevel så snakker vi jo om framtiden til norsk klubbfotball her, og Rosenborg bærer fortsatt frukter av suksessen de hadde i storhetstiden. Uten CL-penger i fremtiden, blir dette vanskelig å opprettholde, med skyhøye lønninger og store overgangssummer.

Jeg tviler på at Rosenborg klarer å holde seg i toppen, uten det økonomisk store utgangspunktet de har, og dette får vi visshet om dersom dere ikke klarer å kvalifisere dere til CL og fortsetter å gå i underskudd. Utifra resultatene deres ute i Europa i det siste, tviler jeg på at dette skjer også, men det gjenstår å se.

Uansett. Gratulerer med seriegullet. Forventet og fortjent. Flott mon-tage av Roar Strand for de som så den på TV isted. Han kommer til å bli husket lang lang tid i Tippeligaen for sine bidrag. Flott spiller.

Unnskyld meg. Store overgangssummer? Hvem har vi betalt så mye for? Kjøpte ikke dere Shelton for 20 mill?

Lenke til kommentar

Unnskyld meg. Store overgangssummer? Hvem har vi betalt så mye for? Kjøpte ikke dere Shelton for 20 mill?

Pris mellom 6 og 7,5 millioner kroner

VPN antar at klubbene ikke vil offentliggjøre prisen for spilleren, men ut fra det som er skrevet på engelske nettsteder ligger prisen opp mot 1 million engelske pund. Det skal også ligge en videresalgsklausul i avtalen mellom klubbene, akkurat som det pleier å gjøre når småklubber selger en spiller til større og mer berømte klubber. Alle disse opplysningene stammer for øvrig fra engelsk presse og er ikke bekreftet fra Valle.

Var forresten Shef.Utd som kjøpte han for 20 mill.

Lenke til kommentar

Rosenborg: Lustig(5 mill), Dorsin (6 mill), Demidov(6 mill), Annan(12 mill), Olsen(8,5 mill), Moldskred(5 mill), Prica(8 mill).

Samtidig har som sagt Rosenborg en snittlønn som er høyere enn Vålerengas best betalte spiller. Mens veteran i RBK, Roar Strand, tjener 2 mill i året, tjener Vålerenga-legende Freddy Dos Santos nærmere 600 000, bare for å få det i perspektiv.

Lenke til kommentar

Min opprinnelige påstand var at det var vanskelig for Vålerenga å konkurrere mot Rosenborg, siden pengebruken oppe i Trondheim er større enn hos oss. Dere prøvde å si at dette ikke var riktig, og da tilbakeviste jeg deres påstand.

Diskusjonen går på hvorvidt fremtiden til klubbene ser ut, og Rosenborg har fortsatt levd på ressursene dere har tjent inn i gullalderen. Nå derimot kvalifiserer dere ikke til CL jevnlig som før, og går i underskudd hvert år som følge av dette, og da er det ikke sikkert lagrene rekker så mye lenger.

Comprende?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi kunne godt kuttet masse vi og, men Rosenborg vil komme opp på et nivå som de var på og hva må til for å komme dit? Jo, man må satse. Da klubben kom i et skifte der de ikke vant mer gjorde de et valg. Bruke mindre penger eller bruke samme mengde penger for å kommer opp igjen til gammel suksess. Du har jo selv sett hva som har fungert.

Lenke til kommentar

Sier som brøndby treneren sa om den danske ligaen, nivået generellt er elendig, men RBK er ok. De har nok dog også blitt litt dårligere de senere sesongene og en del spillere får altfor mye lønn. Ikke minst skjelbred er overbetalt. Ett lovende talent som bare har tapt seg de siste årene.

Lenke til kommentar

Forslag:

Slå sammen Tippeligaen, Allsvenskan og Superligaen til en helskandinavisk eliteserie på 16-18-20 lag.

Sett bortifra at danskene da må omstille seg til å spille sesongen om sommeren, var det et veldig godt forslag. Det hadde hevet kvaliteten betraktelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...