fozza Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) er det noen som vet om et program som jeg kan skrive lange steninger i og oversette det til nynorsk? jeg har et program som heter LEO men skulle gjærne ha et som er bedre. Endret 20. november 2009 av fozza Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 er det noen som hvet om noe bra norsk til nynorsk oversetterlses programmer som er gratis? og som jeg kan laste ned? Trodde nynorsk var norsk Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Jeg går ut i fra at du mener nynorsk til bokmål, da nynorsk og bokmål er begge sidestilte, norske språk. Du trenger ikke et oversettelseprogram. Det er fullstedig unødvendig å tro du får bedre karakterer i nynorsk av det. Bruk grammatikkreglene flittig og finn det riktige nynorske ordet i stedet for det på bokmå. En god regel er at ord som slutter på -else på bokmål ofte ender på -ing på nynorsk. Et eksempel: forelskelse - forelsking. Endret 19. november 2009 av Crash Lenke til kommentar
steinkul Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 En bra start ville være å lære norsk (bokmål) først, før du begynner å tenke på nynorsk. Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 bruk ordbok Men er enig med deg, et program som oversetter hadde vært supert med tanke på at jeg er drit dårlig i nynorsk:P Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg skal faktisk ikke gi deg noen moralsk pekefinger, tvert imot skal jeg gi deg det du etterlyser. Av oversettere som har funksjonaliteten du etterlyser, finnes blant annet apertium.org. Den har muligheter for bokmål til nynorsk og vice versa, samt markering av ukjente ord den ikke klarer å oversette. Det er visse forskjeller mellom målformene, som kompliserer oversettingene, så du vil ikke nødvendigvis få en hundre prosent korrekt oversettelse. Du får bruke dette på eget ansvar, men ikke forvent toppkarakter i nynorsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå