johnnyblaaaze Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Er en ung herremann på 22 år, er 190 cm, og veier 125 kg, og er i gang med å legge om livsstilen i form av trening og generelt sunnere kosthold. Noen som har lyst til å hjelpe meg med å sette opp et forslag til en matplan iløpet av dagen? Har søkt rundt omkring på nettet, men ikke funnet noe konkret. All hjelp belønnes med et stort TAKK! Lenke til kommentar
JUL Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Hva spiser du på en vanlig dag/uke skriv opp så har vi noe å gå ut i fra. Hva slags trening har du tenkt å følge, styrke, kardio eller kombo? Lenke til kommentar
johnnyblaaaze Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 (endret) Frokost: 3 knekkebrød / 3 brødskiver med variert pålegg fra dag til dag og 1 glass melk / havregryn en gang i blant + kaffe. Lunsj: Ett par knekkebrød/brødskiver. Middag: Helt vanlig.. Går mye i pastaretter, fiskepinner/grateng med poteter, pølser og potetmos, osv. vanlig middagsmat + vann ved siden av. Kvelds: Noe i samme duren som frokosten eller fruktmix en gang i blant (banan, eple, druer og pære med en dæsj kesam oppi). Drikker kun vann og melk i ukedagene. I helga kan det fort bli noen pils. Spiser snop maks en gang i uka. Brus og saft o.l drikkes veldig sjeldent. Sånn ca noe sånt jeg spiser iløpet av dagen.. Helt "vanlig" kost. Treningsmessig blir det nok mye gange/jogging og sykling i starten. Tenkte å begynne med styrke etter en liten stund med det. Endret 21. november 2009 av johnnyblaaaze Lenke til kommentar
JUL Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 (endret) Hvis du leser førsteinnlegget her får du veldig mye grunnleggende informasjon. For meg ser det ut som at du allerede får i deg mindre kalorier enn det en person på din størrelse trenger, men nå vet ikke jeg hvor store middagene dine er. Hvor lenge har du spist som dette og har du i den perioden gått noe ned i vekt? Bytt ut pølser og fiskepinner med mindre bearbeidet og sunnere mat: Laks, torsk, kyllingfilet og annet magert kjøtt, mindre poteter og mer grønnsaker. Styrketrening kan du begynne med med en gang det forbrenner mye energi og vil hjelpe deg å beholde muskler når du går ned i vekt. Svømming er også veldig bra for å forbrenne energi, så se om du har tilgang på dette. Endret 21. november 2009 av JUL Lenke til kommentar
johnnyblaaaze Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Skal lese igjennom innlegget iløpet av dagen! Thanks. Har spist som det en god stund og tatt av 5kg den siste tiden, uten noe særlig trening. Middagsporsjonene er normale, f.eks 4 fiskepinner og 2 poteter. Ikke så altfor store, trur jeg. Svømmehall har jeg tilgjengelig, og har hatt planer om det en god stund. Da blir det styrke også! Finnes det noen tråder ang. styrkeøvelser man kan gjøre hjemme? Har for tiden ikke råd til medlemsskap i studio, så blir nok med hjemmetrening + ute i frisk luft. Lenke til kommentar
Tarzan99 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Skal lese igjennom innlegget iløpet av dagen! Thanks. Har spist som det en god stund og tatt av 5kg den siste tiden, uten noe særlig trening. Middagsporsjonene er normale, f.eks 4 fiskepinner og 2 poteter. Ikke så altfor store, trur jeg. Svømmehall har jeg tilgjengelig, og har hatt planer om det en god stund. Da blir det styrke også! Finnes det noen tråder ang. styrkeøvelser man kan gjøre hjemme? Har for tiden ikke råd til medlemsskap i studio, så blir nok med hjemmetrening + ute i frisk luft. Du har nok søkt, men ikke funnet ) Her har du siden som ifølge kommentarene hjelper og inspirerer hundrevis hver dag. Jenta som har laget denne bloggen gikk ned 45 kilo på 18 mnd, så å si uten trening, bortsett fra en mnd på sommeren da hun svømte ca 3 kvarter hver dag i en mnd ( i et varmt skogstjern,) og en og annen VELDIG sporadisk gåtur. Sjekk ut: lenabeatrice.net Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå