BigScaryNi**a Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Hver gang jeg prover a installere noe som helst, sier den at den trenger LibGLcore eller noe...kordan far jeg fixet dette? (har allerede installert Nvidia drivere) Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 litt mer info hadde vært fint... =) Lenke til kommentar
BigScaryNi**a Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 Kjorer Mandrake 9.1 Prover a legge inn diverse programmer (Kmerlin DC Gui) men far bare beskjed om at de trenger pakken libGLcore.so.1 vet ikke hvordan jeg skal fa ordnet dette har provd a installer driverne fra Nvidia og fulgt instruksjonene derifra men fremdeles finner den ikke libGLcore.so.1 Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 er muligens driver installasjonen din som er fubar... Bruker du nVidia binær drivere for grafikkortet ditt? Hvis ja, hvilken versjon og installerte du fra source eller rpm? Sjekk /usr/lib/libGL* om det finnes noe der... Har du /usr/lib/libGLcore.so.1? Hvis ja prøv å kjør ldconfig. Installerte du driverne over gamle drivere? Du kan jo prøve å avinstallere driverne, å reinstallere... Lenke til kommentar
BigScaryNi**a Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 er muligens driver installasjonen din som er fubar... Bruker du nVidia binær drivere for grafikkortet ditt? Hvis ja, hvilken versjon og installerte du fra source eller rpm? Sjekk /usr/lib/libGL* om det finnes noe der... Har du /usr/lib/libGLcore.so.1? Hvis ja prøv å kjør ldconfig. Installerte du driverne over gamle drivere? Du kan jo prøve å avinstallere driverne, å reinstallere... Brukte den .run driver installasjonen fra Nvidia Mappa libGL finnes ikke i /usr/lib har /usr/lib/libGLcore.so.1 Vet ikke hvordan jeg skal kjore ldconfig Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Du kan jo forsøke å lage en softlink fra libGLcore.so.1 til libGL.so Lenke til kommentar
BigScaryNi**a Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 Du kan jo forsøke å lage en softlink fra libGLcore.so.1 til libGL.so En softlink? kanskje du kan fortelle hva en Softlink er og hvordan jeg lager denne, dette er min andre dag med Linux Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 har du forresten nvidia skjermkort? Lenke til kommentar
BigScaryNi**a Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 Ja, ett geforce2mx kort eller noe Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Da er det nok ikke vits i softlink. Hvilke programmer er det du prøver å installere? Hvis de er .rpm kan du jo prøve --force og --nodep Da burde det installere programmet uten å sjekke rpm dependencies. Lenke til kommentar
BigScaryNi**a Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 ja de er RPM, programmene er Kmerlin og DC Gui Hvordan skal jeg bruke --Force? Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 prøv: $ rpm -i --nodeps kmerlin-<versjon>.rpm eventuelt $ rpm -i --nodeps --force kmerlin-<versjon>.rpm Lenke til kommentar
BigScaryNi**a Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 Fikk ikke noe error...men hvis det gikk hvor finner jeg Kmerlin? provde a kjore bare Kmerlin men d gikk ikke Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Prøv om du får kjørt $ /usr/bin/kmerlin Lenke til kommentar
BigScaryNi**a Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 Nope, men fant mappa /opt/kde3/share/apps/kmerlin men hvordan skal jeg starte det? er ikke noe executeable Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Det skal gå an å bare skrive $ kmerlin men det spørs om programmet ligger i path'en... Prøv å lukk shell'et og start et nytt shell og prøv igjen. Ligger filen "kmerlin" under /usr/bin/ ? [edit] Sjekk også om Kmerlin ligger under menyen... ;-) [/edit] Lenke til kommentar
BigScaryNi**a Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 nei den la under opt/kde3/apps en plass...provde a starte den men kom bare coulden't find program... men no gidder jeg ikke mer...pa tide a sove litt.. Takk for hjelp Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Prøv med: whereis kmerlin eller locate kmerlin Så finner du ut av hvor kmerline executable ligger :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå