Karabin Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 http://www.engadget.com/2009/10/30/sony-al...ead-of-release/ Spennende om det er sant og om det får liveview og video... Lenke til kommentar
Cax Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 http://www.engadget.com/2009/10/30/sony-al...ead-of-release/ Spennende om det er sant og om det får liveview og video... Jeg håper jeg ikke må spise disse ordene, men for meg er det rimelig tydelig at det der ikke er noe fullformatshus, med mindre søkeren har 35% dekning eller noe slikt. Det har tilsynelatende liten søker med blits oppå, og da tror jeg nok det først og fremst er en erstatter for a700, som navnet skulle tilsi. Lenke til kommentar
Grell2k Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Det der har vel vært på internet en stund. Rimelig sikker på at det er en fake - a750 er jo prikk likt a700 bortsett fra en annen farge på glasset. Men det rykte som er mest gjengitt på the internets er altså at a750 vil bli fullformat og med redusert antall mpixler for lavere pris. Og at det skal komme på nyåret. Selv synes jeg hele greia med ff er temmelig rar. Det er først fremst fordi Sony da ikke vil ha noe troverdig semi-pro/prosumer/entusiast crop-kamera på markedet. Blir a750 ff, vil a550 være det feteste aps-c-kameraet sony har på markedet. Når har jo Sony allerede sagt at a500/a550 erstatter a700, men isåfall får man en arvtaker med lavere antall fokuspunkter og lavere byggekvalitet (kun plast) - neppe noe gutta/jentene med fet sony/carl zeiss crop-optikk vil være fornøyd med. Stemmer ryktet om a750 som ff, og hvis vi tror på Sony ang a500/a550 som a700s arvtaker, vil det bety at Sony slasher markedet sitt i to bulker: ff for pros og entusiaster, crop for consumer. Med andre ord forsvinner noe av kontinuiteten i Sonys portefølje; a700 var et entusiast/semi-pro crop-kamera med a900 over seg, og de mer konsumentvennlige kameraene under seg. Blir a750 ff forsvinner dette leddet for a550/a500 er ikke i stand til å ta over. Derfor tror jeg a750 blir crop, event. får vi heller et a730 som er det. Edit: liten presisering Endret 19. november 2009 av Grell2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå