krem Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Hallo. Jeg har satt inn en ny strømforsyning på min PC, en Seasonic S12. Den virker svært bra så langt. Men det jeg lurer på er; kabinettet mitt har en egen vifte. Trenger man egentlig å ha den tilkoblet/i bruk? Den lager litt mer støy enn jeg liker... Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 hvilket kabinett er det snakk om? viften(e) i kabinettet skal holde sirkulasjonen igang, stillestående luft er ikke bra, viften(e) skal konstant holde luftstrømmen igang så ny kald luft erstatter den varme. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Det spørs etter romtemp, hardware og generelt hvor i kabinettet den sitter. Ofte er den kjekk å ha for å få luftsirkulasjon inne i kabinettet, tar du bort denne så vil en del high end CPUer og skjermkort begynne å vantrives da de ikke får ledet varmen bort fra området rundt seg, og da begynner tempen å stige. Og når denne stiger så begynner skjermkort å krasje, og CPUene throttler tilbake (Senker frekvensen og varmeproduksjonen) til de ikke kan throttle mer og da stopper alt opp. Lenke til kommentar
krem Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 (endret) takk for svar. Ser ut som jeg gjør lurt i å la den gå da. Evt. trekke den ut i korte perioder. Skal mixe musikk på PCèn og ønsker jo da så lite støy som mulig. Viften sitter rett under strømforsyningen øverst bak på kabinettet. Husker dessverre ikke hva det heter, var en kompis som kjøpte det for meg for 6 år siden. Var visst top of the pops da.. Endret 19. november 2009 av krem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå