Gå til innhold

Hjelp til kjøp av stillegående kraftig PC!

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til kjøp av en stillegående og kraftig PC som skal brukes til musikkproduksjon. Budsjettet ligger på ca. 8000.

Oppsettet så langt:

Kabinett: Antec Performance One P183 kr. 1069

Strømforsyning: Corsair HX 620W kr. 930

Hovedkort: Asus P7P55D LGA1156 kr. 956

Prosessor: Intel Core i5 750 kr. 1360

Minne: Corsair TWIN3X DDR3-1333 4GB kr. 997

Skjermkort: No idea ca. 500

Harddisk: Samsung Spinpoint F1 1 TB kr. 574

DVD RW: Nec AD-7240S kr. 178

Kabinettvifter:2x Noctua NF-P12-1300 kr. 400

Operativsystem:Microsoft Windows 7 kr. 1456

Sum: kr. 8420

Vil det fungere bra? Krever ca. 0 av skjermkort annet at det må lage lite varme, helst uten vifte + at det må tillate at jeg kobler i en DVI og en VGA. Fungerer prosessorvifta på i5 bra? Stillegående? Håper på litt hjelp! Noen deler jeg kan spare inn litt på? :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Anyone?

Vil det være stor forskjell å gå ned til et LGA 775 oppsett med en dual core prosessor?

Det kommer vell helt ann på hvilken 775 prosessor man snakker om, men om man skal kjøpe alt nytt bør en kjøpe socket av nyere type slik som 1156 og 1366. Denne listen gir en pekepinne og hvordan prosessene yter i forhold til hverandre. Skal selv kjøpe et lignende sett som deg.

Btw. Hvor har du hentet prisene fra?

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Nvidia Geforce GT 210 er kjølig og god til sitt bruk, jeg ville kanskje ha valgt noe rimeligere PSU fra Mist eller Chieftec siden den Corsairen var litt dyr.

Ingen feil med antec kabinettet, men sjekk ut lian li hvis du er interrisert i stilige alu kabinetter.

Du kan få Lian Li & MIST "Better Together" bundle som starter fra 1600kr hos netshop.no.

Shuttle barebones hadde vært en idé om dem hadde core i5 systemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...