predan Skrevet 19. november 2009 Rapporter Del Skrevet 19. november 2009 Er rimelig fersk på fotograferingen, og har begynt å teste dette med HDR-fotografering. Bildet er sammensatt av 5 bilder med forskjellig eksponering. Stativ. Er et av de jeg er mest fornøyd med, men er litt irritert over at det ikke er veldig skarpt. Uansett, hva syns dere? Er jeg inne på noe, eller det helt på jordet? :--) Tar gladelig i mot tips, triks og konstruktiv tilbakemelding. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 19. november 2009 Rapporter Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Behagelige farger satt sammen med bra eksponering Litt usikker på komposisjon. Hvis du hadde gått ut til den ytterste delen av fjellet slik at du bare hadde fått fjellet i bakgrunnen med, og ikke dem i forgrunnen. (syntes de ble bittelittegranne rotete) Endret 19. november 2009 av NothinDoin™ Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 19. november 2009 Rapporter Del Skrevet 19. november 2009 Bra komposisjon, men - det er i overkant mye kromatisk abberasjon på bildet ditt. Vet ikke om dette kommer av objektiv eller etterbehandling. Det er nok en blanding av begge. Ellers er veldig bra bilde. Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 19. november 2009 Rapporter Del Skrevet 19. november 2009 For min del blir dette i det mørkeste laget, samt som du sliter litt med CA ser jeg. Ellers har du en fin komposisjon og eit fint motiv. Lenke til kommentar
predan Skrevet 19. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. november 2009 Takk for tilbakemeldingene. Hadde aldri hørt om kromatisk aberrasjon før, så der lærte jeg noe nytt. Det er derfor jeg får disse unaturlige røde partiene feks i hav-horisonten? Søkte på google, og leste litt hva akam.no hadde skrevet om temaet, der de brukte et program til å få bukt med dette problemet. Bruker selv bare kit-objektivet (Zuiko 14-42 mm) til mitt Olympus e-450. Kan det ha noe med dette å gjøre også? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 19. november 2009 Rapporter Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Dette ble for mørkt, men du har fine farger på gang. Komposisjonen er ok, men horisonten må rettes opp. Du kan få frem et bra bilde med litt etterarbeid. Good luck! Endret 19. november 2009 av KSolfjeld Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå