Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mistenker defekt hovedkort

Anbefalte innlegg

Hei

Maskinen min har nå begynt å få store problemer med å starte.

Det begynte ene kvelden jeg valgte Shutdown på Pcen min sin startmeny. Pcen begynte å avslutte prosesser og jeg slo av skjermen og gikk til seng.

Dagen etter når jeg skrudde skjermen på igjen sto Windows fortsatt til "Windows is shutting down".

Tok da en svenske variant å holdt powerknappen inne i 3 sek. Og maskinen gikk svart som den skulle. Det var da ting startet. Skulle slå den på igjen så stoppet den ganske så kjapt igjen ja.. Begynte å med quickself-boot. Og avgav ett pip når dette var gjort. Men ikke noe mer. Svart. Maskinen fortsetter å gå, men ingenting som skjer.

Prøvde å starte på ny igjen, akkuratt de samme. Prøvd å tatt ut alle RAM brikkene untatt en, prøvd en annen CPU og prøvd de meste som er å prøve. Fikk startet Windows en gang etter dette, men ikke flere ganger. Ellers stopper den med samme resultatet. Ganske irriterende.

Maskinen har fungert i 2 år. Har hatt problemer før, men det har løst seg med att den har gått på backup bios i 2 år. Har prøvd å nullstille CMOS.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Prøvd å tatt ut alle RAM brikkene untatt en, prøvd en annen CPU og prøvd de meste som er å prøve.

duhar prøvd alle rambrikkene dine en for en, ikkesant? du har noe av de samme problemene jeg har hatt med hovedmaskinen min og jeg mister også at det er HK som har tatt kvelden.

hei, har ommentrent det samme problemet bortsett fra at min maskin kun stopper hvis jeg skal gå inn på windows eller innstallere windows, men hvis jeg kjører feks. memtest så stopper den ikke, har du prøvd å kjøre memtest86+?

her er en link til mitt problem og ett innlegg om hvordan du kan kjøre memtest86+, hvis noen vet hva dette er så legg inn ett innlegg ;)

Prøvd å tatt ut alle RAM brikkene untatt en, prøvd en annen CPU og prøvd de meste som er å prøve.

duhar prøvd alle rambrikkene dine en for en, ikkesant? du har noe av de samme problemene jeg har hatt med hovedmaskinen min og jeg mister også at det er HK som har tatt kvelden.

hei, har ommentrent det samme problemet bortsett fra at min maskin kun stopper hvis jeg skal gå inn på windows eller innstallere windows, men hvis jeg kjører feks. memtest så stopper den ikke, har du prøvd å kjøre memtest86+?

her er en link til mitt problem og ett innlegg om hvordan du kan kjøre memtest86+, hvis noen vet hva dette er så legg inn ett innlegg ;)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1173717

der er linken til mitt problem ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...