Bone Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) EDIT: Topicen forandret seg helt, etter at originalt spørsmål ble besvart, og nytt dukket opp.. Heisann! Jeg har en bærbar, en ASUS VX2s, men jeg er litt usikker på hva slags HDD som sitter i.. Så, uten å åpne, hvordan kan jeg finne ut hva slags HDD det er? Jeg ønsker vel å vite merke, rpm, og om det er IDE/SATA, eller noe annet.. går vel utifra at det er en 2,5", siden den er i en bærbar.. Kjører Vista! Takk for all hjelp! Endret 19. november 2009 av Bone Lenke til kommentar
Palme Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Du kan finne info om hardwaren din med å bruke feks. SIW Lenke til kommentar
Bone Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Ah.. tusen takk! Kjekt program!! Men, hvor ser jeg RPM-en? Takk igjen! Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Utifra modell nr antar jeg at det er 7200rpm og tok et søk på google som bekreftet det. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Tjoho! Lenge siden! Takk for svar, forresten! Oppfølgingsspørsmål: Jeg kjøpte jo ny HDD isted, men den var jo på 5400 RPM ..tenkte at det mest sannsynlig var det, men, det er det jo ikke.. Spørsmålet blir jo hvor mye jeg kommer til å merke den forskjellen? Veldig? Slik at jeg bør bytte? Jeg bruker ikke PC-en hovedsaklig som en spillemaskin, men den er kjøpt inn for OGSÅ å spille litt.. Stor ytelsesforskjell på sånn? Takk igjen! Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Blitt en stund ja! Det kommer litt på ann på om hvilke to disker det er snakk om og hvilke spesifikasjoner de har (antall plater, cache.. osv) Men generellt sett kan man vel si at du vil få bedre ytelse med en 7200 rpm enn en 5400rpm. (Hvor mye bedre ytelse kommer ann på hvilke to hdd'er som sammenlignes) Lenke til kommentar
Palme Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Den vanlige bruker merker neppe noe stor forskjell på 7200 og 5400 RPM, så tror ikke du vil tjene noe særlig. Bytter du derimot til en SSD disk vil du nok merke stor forskjell! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå