alfsteinar Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Skal på jobbintervju over helgen. Må fly dit og firmaet skulle dekke utgiftene. Fikk beskjed om å fylle ut reiseregning å ta med kvitteringer. Siden jeg er fersk i gamet, så lurer jeg på hva jeg skal fylle ut på reiseregningen? Lenke til kommentar
rarnfinn Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Skal på jobbintervju over helgen. Må fly dit og firmaet skulle dekke utgiftene.Fikk beskjed om å fylle ut reiseregning å ta med kvitteringer. Siden jeg er fersk i gamet, så lurer jeg på hva jeg skal fylle ut på reiseregningen? kort sagt dette: Reiseregningen må minst inneholde følgende opplysninger: arbeidstakers navn, adresse og underskrift, dato for avreise og hjemkomst for hver yrkes-/tjenestereise, formålet med reisen, hvilke arrangement arbeidstakeren har deltatt på fremstilling av reiseruten med angivelse av lokal kjøring på oppdragsstedet og årsaken til eventuelle omkjøringer, og totalt utkjørt distanse beregnet på grunnlag av bilens kilometerteller (evt. trip-teller) ved begynnelsen og slutten av hver yrkes-/tjenestereise. Du tar selvfølgelig vare på kvitteringene og hefter disse fast på den utfylte reiseregningen din. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 (endret) På sidene skjema.reiseregningen.no er det et skjema du kan fylle ut som gir deg en ferdig utfylt reiseregning Vær obs på at det her blir automatisk regnet ut diettpenger også ut ifra reisestart og -stopp. Et annet alternativ er å kontakte bedriften du var på intervju hos og høre om de har et skjema du kan fylle ut. Noen bedrifter har sine egne løsninger på dette, slik at det passer inn i systemene de har. Tror ikke du trenger å være "redd" for at den potensielle arbeidsgiveren reagerer på at du ber om et skjema - det viser bare at du er strukturert og ønsker å ha orden i papirene Edit: Leste litt nøyere, ser du skriver at du skal på intervju. Da er det jo bare å huske å spørre om et reiseregningsskjema før du går derfra.. Endret 20. november 2009 av RVF Lenke til kommentar
klage2 Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Hei! Et annet viktig poeng er å avklare på forhånd at de du skal på intervju med faktisk dekker reiseregninga. Jeg som er ingeniørutdannet, tok det som en selvfølge at arbeidsgivere dekket dette. Forrige mandag fikk jeg en dyrebar lærepenge, som kostet meg den store sum av 4 300 kr. Flybillettene kostet rundt 3800 kr. Da var jeg på intervju ved et stort privat firma. Ser etter lov og regler at jeg ikke har krav på å få dekket reiseregning. Men når reisen blir såpass lang som fra Troms til Oslo, og en i tillegg har måttet legge ut for fullflex-billetter på flyet, er det på sin plass å få dekket sånne kostnader.Vi har massevis av lover og forskrifter i dette landet, hovedsaklig, pga dårlig moral blant folk. Dessverre ser det også ut til at det også er på høy tid med å lovfeste at reiseregning skal dekkesav arbeidsgiver som gjennomfører jobbintervju. Ønsker ikke at andre går i samme fella som meg. Har skjønt her at jeg nå må begynne å forme jobbsøknadene mine annerledes etter en såpass "dyrebar" lærepenge. Det er ikke alltid man husker å avtale det med reiseregning på forhånd. Lykke til videre med arbeidet Endret 1. desember 2010 av Hårek Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Har skjønt her at jeg nå må begynne å forme jobbsøknadene mine annerledes etter en såpass "dyrebar" lærepenge. Det ville jeg unngått, for å si det forsiktig. «Jeg stiller gjerne på intervju, men kun om dere dekker kostnadene» er ikke den mest sjarmerende setningen en kan slenge inn i en jobbsøknad. Prinsippet om at potensiell arbeidsgiver betaler er greit nok, men å stille seg selv i et lite flatterende lys også til de arbeidsgivere som faktisk ønsker å dekke regning er ikke spesielt klokt. Lenke til kommentar
klage2 Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Hei! Du har et lite poeng her av hensyn til de som dekker utgiftene til intervjuet. De vil kanskje i verste fall reagere negativt på det, ja. De fleste arbeidsgivere ordner heldigvis opp etter seg,og tar det for gitt reiseregning skal dekkes. En må uansett på en eller annen måte få dokumentert før en reiser på intervjuet at reiseregning skal dekkes av arbeidsgiver. En kan for eksempel spørre de om de kan ordne flybilletten for deg? Det er lettere for arbeidsgiveren å si nei til disse utgiftene i etterkant, om du ikke får jobben, og kun dekke kostnadene til vedkommende som får jobben. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 En kan for eksempel spørre de om de kan ordne flybilletten for deg? Selvsagt kurant å spørre om de dekker det når du blir invitert på intervju. Poenget mitt var så enkelt som at du ikke må finne på å skrive noe sånt i søknader, da blir du aldri invitert. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå