Bjerknez Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 Da må jeg bare opplyse om at jeg har endret kabinettet jeg valgte først til Lian Li PC-80B: Her er også en Review fra youtube: Lenke til kommentar
007CD Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Vurderte det kabinettet selv, men fallt selv for PC-A71 til slutt for oppsettet jeg valgte. Grunnen var lite harddisk plasser i PC-80'n og det virket trangt. Med A71 har jeg 8-9 harddisk plasser og masse rom til å jobbe på, men A77 er å foretrekke dog. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Okay... Jeg har kun en hardisk, og i værste fall så kommer jeg til å kjøpe en til... thats it. Dessuten så synes jeg PC-80 var det desidert fineste kabinettet til Lian Li. Men det er jo smak og behag... Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Da kan jeg bare fortelle at vidunderet ble hentet sist torsdag. Kabinettet var huuuuge! Mye større enn jeg trodde... Alt fungerer som det skal, og skjermen er bare herlig! Nå venter jeg bare på 2stk. HD5870 som skal settes i crossfire Razer Mamba 5.600DPI er en fantastisk mus og ser veldig kul ut, og Logitech Illuminated er ett tastatur nøyaktig til min smak. Ikke for glorete, men alikevel stilig på sin måte. I morgen får jeg den nye kontorpulten min på 2x2meter som vidunderet skal plasseres på. Bilder kommer... Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Meget bra setup! Gleder meg til bilder Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Bilder kommer muligens i kveld, for da skal jeg montere sammen det nye pc-bordet mitt og plassere det skikkelig Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Det sikre er jo på ingen måte 1 disk. For det første betyr det, at om den ene disken svikter, så er alle data du eier og har borte. Og en HD har mye større sjanse for å svikte enn en SSD, da den baserer seg på mekaniske komponenter. I tillegg, vil systemet være mye treigere med én enorm disk enn om du deler denne inn i flere logiske partisjoner. Når den 1TB disken begynner å bli litt god og full (over 50%), så vil det påvirke ytelsen i PC'en din relativt mye, i negativ retning. En mindre system-partisjon eller system-disk, gjør at om windows skulle feile av en eller annen grunn, så er det en smal sak å formatere denne og re-installere windows, uten at du trenger å ha noe stort tap av data. I tillegg gjør det at du faktisk kan lage en image av hele stasjona, lagre den på den store disken, og da blir hele gjennopprettingsprosessen SVÆRT smertefri. En SSD gir ikke en "viss" ytelsesøkning, det er fullstendig overkjøring. Blir som å sammenlikne GeForce256DDR (første GeForce kort som noensinne ble utgitt) og dagens Radeon HD5890. Etter overgangen fra CRT til LCD skjer, så er harddisken er den mest gammeldagse komponenten vi har i PC'ene våre. Har ikke utviklet seg nevneverdig de siste 10 år. Joda, greit nok, vi har fått nye grensesnitt (SATA, SAS osv), men det er fortsatt ei plate som typisk spinner ved 7200 eller 10000rpm (scsi disker har kjørt 10000-15000 rpm i årevis) med et mekanisk lesehode som beveger seg over plata. Husker når jeg gikk på videregående, da leste jeg om første HD'en med under 10ms accesstid. Dette er knapt nok forbedret i dag, og nå snakker vi 14-15år tilbake. Dette er håpløst foreldet sammenliknet med alt annet i PC'ene våre. Men fortvil ikke, i løpet av de par neste åra, så kommer prisene på SSD'er til å falle som tyske mark gjorde i 1920-åra, og størrelsen kommer til å gå opp-opp-opp. I løpet av 2-3 år, så kommer de fleste nye PC'er til å selges, til å leveres med SSD. HD er en dinosaur, og skal snart få hvile i fred. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Her er ett bilde av kontoret med den nye pc'en. Ledningsrotet skal forøvrig ryddes opp i etter vert... Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Ekstremt nett og ryddig pult. Genialt med så stor overflate! Likte også meget godt finishen på bordet. Kabinettet er også meget lekkert ;-) Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Takker og bukker Lenke til kommentar
9001 Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Hvor har du handlet pulten? Var meget pen. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Den kjøpte jeg hos Møbelringen i Fredrikstad, og den heter vist "Box". Tror den kostet rett under 5.000,- hvis jeg ikke husker helt feil... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå