Gå til innhold

Mac til musikkproduksjon?

jonaz91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du har et stasjonært studio vil en iMac eller Mac Pro være den beste løsning, selv om Macbook Pro 15" også vil fungere om det bare er opptak og småredigerering du skal gjøre. Mac er godt brukt innen musikkproduksjonsindustrien, verktøy som Pro Tools, Cubase o.l. er alle tilgjengelige for Mac. Å bli vandt til selve operativsystemet tar ikke lang tid, og med musikkproduksjon er det også ikke så mye du skal ha med det å gjøre, da er det den andre maskinvaren din og Pro Tools/Cubase/Logic du trenger å ha dyp kunnskap til.

PC fungerer fint det også, men det er naturlig at vi i dette forumet foretrekker å jobbe med mac rent arbeidsmiljømessig.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

Du kommer veldig langt med en Mac pro eller en Imac. Jeg kan ikke annet, som mac bruker, enn å anbefale det, men vil ikke si det er et must ... Du klarer deg lenge med PC hvis dette er noe du trives med! Til slutt handler det jo mer om hva slags DAW du bruker, og foretrekker og hva slags eksternt utstyr du har tilgjengelig. Dog det er vel ikke å skyve under teppet at det gjerne er en Mac du først og fremst finner i de store studioene verden over. Du vil hvertfall ikke bli skuffet hvis du velger å gå over til Mac ved musikkproduksjon!

Lenke til kommentar

Foreløbig henvender eg meg kun til et simpelt eksternt lydkort med en jack-in og en xlr-in, og fruity loops på en bærbar pc, men pc'n er "oppbrukt" og klarer ikkje å håndtere store prosjekt, så må uansett ha nytt, så vurderer Mac og Logic. Skal punge ut en del tusen no på eit skikkelig heimestudio, og vil ha ting litt klart for meg korleis det skal vere. Har ikkje lyst å bruke mykje pengar på noko eg kjem til å bytte ut nesten med ein gang. en mixer, studiomonitorar og ein skikkelig mikrofon er så godt som kjøpt. :)

Endret av jonaz91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...