DuTTZi Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Hei, jeg har til nå sjekket ut LCD-tver i 46"-klassen og landet på at Samsung B655 er en god TV for meg (40% film, 50% tv, 10% PC). Etter å ha lest på forumet her ser jeg at Panasonic G10 får anbefalinger. På de viktige punktene ser denne og B655 ut til å matche hverandre, og de koster det samme. Det jeg lurer på: vil en LCD passe meg bedre? 1. Hvordan er det med innbrenning (retention)? Husk: jeg surfer på internett kanskje 5-10 minutter på TVen hver dag. 2. Det er et stoort vindu rett ved TVen (fra siden), vil dette ha negativ effekt på noe? Etter det jeg har lest og forstått ser det ut til at LCD passer bedre til mitt bruk (litt pc + store vinduer) enn plasma. Er det noen som har G10 under disse forholdene og vil dele sine tanker? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Samsung bruker et blankt kontrastfilter så du får ikke noe mindre refleksjoner fra den enn en Panasonic G10. Hvis du er redd for reflekser så må du velge en lcd med matt panel. Eksempelvis Sony... Det er ingen sjanse for at skjermen din skal brennes seg hvis du surfer 5 - 10 minutter hver dag. G10 og de andre NeoPDP skjermene til Panasonic er de som for tiden er mest robuste når det kommer til retention. Når du i tillegg kan ta i betraktning at det godt skal gjøres å brenne inn en moderne plasmaskjerm så er ikke dette noe du skal tenke for mye på. G10 er på alle måter en sterkere tv enn B6 til Samsung. Når det er sagt så er B6 en av de bedre lcd skjermene som har kommet i år, men det er fremdeles plasmaskjermene som leverer de mest dynamiske bildene. Du burde ta deg en tur i butikken og ta med deg et par dvd filmer du liker. Gjerne noen med masse bevegelser og kontrastskifter... I butikkene viser de som regel bare HD materiale og de fleste skjermer gjør en god jobb med slikt. Det er når man kjører lavtoppløste signaler at skjermene virkelig viser hva de kan. Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2009 Valget falt på Samsung 46" B550. Fant ut at jeg sannsynligvis ikke vil savne 100 hz (har jo ikke dette fra før) og at jeg ikke er så kresen på bildekvalitet, er først og fremst større TV som var viktig. Kommer kanskje tilbake med erfaringer... Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Har nå hatt tven i et par dager og vil si meg veldig fornøyd. God bildekvalitet og bra størrelse til en veldig bra pris Jeg var en som anså meg selv som over middels interessert i a/v-utstyr, og lot meg nesten "villede" av entusiastene. Hvis man er i tvil om man egentlig har behov for en dyrere/bedre modell, så har man antageligvis ikke behov for det heller, er min konklusjon! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå