Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mistet bilnøklene... Hva gjør jeg nå?

jevli

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har klart å miste bilnøklene mine... For good, tror jeg.

Hvordan får jeg fikset dette? Er det bilverksteder som tar seg av det? Eller er det bare å bestille nye nøkler?

Hvor dyrt er dette vanligvis?

(Kan legge til at bilen er åpen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor gammel er bilen? Om bilen er relativt ny kan forhandler finne nøkkelkode og bestille ny nøkkel til deg.. På eldre biler må du få fatt i nøkkelkoden selv. På eldre japsebiler pleier nøkkelkoden å stå stemplet inn på låsesylinder i høyre framdør (må pelle av dørtrekk og dra ut låsesylinder). Så er det bare å dra til trioving eller noe slikt å få slipt ny nøkkel :thumbup:

Oups, leste bare første post :roll:

Endret av GSM
Lenke til kommentar

Joda normalt ville jeg gjort det, men jeg fant nøkkelen :)

Men tror nok jeg må gå å få kopiert nøkkelen (iallefall undersøke hvorvidt det er mulig).

12-15 000 kr er psycho mye for å få startet bilen sin, men det var det han sa på Toyota-verkstedet :S Er visst et helvette med startsperre om man mister nøkkelen...

Lenke til kommentar

Det kommer vel av at Toyota har ett system med en masternøkkel, har man ikke den så kan man ikke få laget nye som kan kodes inn i startsperresytemet og ergo må man bytte styringsenheten for systemet.

På de fleste andre kan man fint få nye nøkkler fordi man har ett adminsystem som lar en legge inn nye nøkkler rett inn i systemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...