joka Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 prøv her How to troubleshoot low power on an A3/B4 engine http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=75959 Lenke til kommentar
joka Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 (endret) sjekk vakumslangen inni hjernen.. edit: er egentlig en trykk slange.. Endret 21. desember 2009 av joka Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 (endret) Er det Møller i Oslo du går til? Kan du høre om turboen på din bil spinner? Jeg har hatt et lignende problem på min Renault Laguna 1,9 dCi. Turboen forsvant og en gul lampe lyste. Først ble et såkalt EGR-ventil byttet ut som kostet flere høvdinger. Den var i følge Bilia tett og sotet igjen. Det kan ikke jeg skjønne. Jeg kjører jo med greit turtall - ikke som en gubbe. De mente også at et kan lønne seg å blåse bort sotet et par ganger i måneden. Det gjøres ved å kjøre bilen opp til turtallssperra i et par gir. I sommer koblet turboen seg ut igjen. Denne gangen var det en elektrisk kobling som var slitt. Og på grunn av det ble det feilkode og turboen ble koblet ut automatisk. En liten trøst er at Bilia også knoter mye, feildiagnoserer og bytter ut deler som er i orden. Bytte av EGR-ventilen kom på ca. 8000 kr og reparasjon av koblingen ble på 800 kr. Unødvendig kostbart, men slikt må vel gjøres av merkeverksted. Ellers foretrekker jeg Snapdrive eller bilverksted i Strømstad. Edit: Siste avsnitt. Endret 22. desember 2009 av bb79 Lenke til kommentar
Caze Skrevet 22. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2009 Nei, det er i Sandefjord. Og det er IKKE turboen som feiler. Motoren går i nødmodus, spesielt etter jeg har gitt litt gass/høyt turtall, og spesielt ofte når den er kald. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Møller satt tilbake den gamle katalysatoren i dag og feilsøkte videre. Den endelige konklusjonen deres er: turboen må byttes. Fikk såvidt sett på målinger som ble gjort da bilen var "treg" og det var noen verdier der som indikerte noe jeg tror er for høyt trykk, og for lav ytelseprosent... men jeg har null peil på dette. Prisen jeg ble forespeilet var ca 17.000,- inkl alt, dersom jeg kjøpte turbo fra Møller. Prisen for selve turboen er da 12.000,- av dette. Det er jo også en mulighet å kjøpe denne turboen på Norsk Bildelsenter for ca 8.000,- (1,9TDI GARRETT etter det jeg skjønner). Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Synes nesten synd på deg! Og det høres ut som Møller ikke har så mye peiling... Lenke til kommentar
Caze Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Da er ny dieselturbo (fra NBD) installert (av Møller). Har bare kjørt et par korte turer foreløpig, og ikke merket noe tull. Men jeg legger merke til en plystrelyd, som varierer med gasspådrag. Denne lyden var ikke der før. Er dette vanlig på nye turboer? Er det noe jeg burde bekymre meg for? Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Er bare fint med litt plystrelyd fra en turbodiesel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå