Gå til innhold

VM 2010 - Sør-Afrika DEN STORE TRÅDEN!

Sameboe

Fotball VM 2010  

265 stemmer

1. 1. Hvem tror du vinner VM?

• Sør-Afrika
      0
    • Nederland
      32
    • England
      41
    • Hellas
      0
    • Italia
      15
    • Danmark
      0
    • Tyskland
      24
    • Brasil
      23
    • Paraguay
      0
    • New Zealand
      0
    • Australia
      0
    • Sør-Korea
      0
    • Nord-Korea
      11
    • Japan
      1
    • Algerie
      0
    • Ghana
      3
    • Frankrike
      1
    • Slovenia
      0
    • Slovakia
      0
    • USA
      1
    • Mexico
      1
    • Honduras
      1
    • Serbia
      2
    • Portugal
      4
    • Nigeria
      0
    • Kamerun
      1
    • Chile
      2
    • Argentina
      21
    • Uruguay
      0
    • Sveits
      0
    • Spania
      80
    • Elfenbenskysten
      3
  2. 2. Hvilket lag overasket deg mest i kvalikken?

• Slovakia
      47
    • Slovenia
      33
    • Nord-Korea
      83
    • Honduras
      39
    • New Zealand
      65

Anbefalte innlegg

Mine nevnte spillere? Ved et par unntak er jeg enig med deg, men meningen var ikke å klage på at de ikke ble att med(untatt Marcelo og kanskje Neymar), men at det er flere up and coming Brasilianere som kan være klare til deres eget mesterskap om 4 år. Det er flere som jeg glemte å nevne også som noen andre har tatt opp her som kan være gode om 4 år.

Nå ser det også ut som at Maradona slutter som landslagssjef, så det kan faktisk være til neste VM at jeg vil like Brasil bedre enn Argentina :p Det sprøs vel helt hvem som blir trener/hvilke spillere som imponerer og blir tatt med om 4 år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sant! Har egentlig aldri vært noe spesielt fotballinteressert, men VM har gjort meg til en. Gleder meg til i morgen, selv om jeg har på følelsen at den kampen blir rimelig "kjedelig" ikke fordi fotballen er kjedelig, men det er så kjedelig når man vet Nederland vinner. Onsdagen blir dog konge! Håper Torres våkner (om han spiller) og Spania kjører i siste gir, og gir tyskerne den sterkeste defensive styrken og den målkåte Villa masse mål!

Lenke til kommentar

Han vil være 32 da. Det er vel ikke umulig å tenke på at han fortsatt holder høyt nivå?

Lucio var 32 nå i dette mesterskapet.

Midtstoppere holder typisk nivået lengre enn offensive spillere. Kakà er jo en svært offensiv midtbanespiller, en ganske typisk trequartista (som vel er grunnen til at han hadde en sånn voldsom suksess under Ancelotti), og bruker farta si i veldig stor grad. Han holder nok fortsatt koken, slettes ikke umulig at han er med i VM-troppen, men jeg tviler på at han er like sentral som han er i dag.

Lenke til kommentar

(...) Men meningen var ikke å klage på at de ikke ble att med(untatt Marcelo og kanskje Neymar), men at det er flere up and coming Brasilianere som kan være klare til deres eget mesterskap om 4 år.

Da er vi nok enige, og det burde de fleste andre være også ;)

Ganso burde vært aktuell når man ser hvem Dunga tok med til VM, dog var han i likhet med 6 andre (blant disse Ronaldinho, Marcelo, Alex, Sandro, Diego Tardelli og en svært morsom Carlos Eduardo) back-up for de 23 utvalgte. Jeg står fortsatt ved at Dunga burde tatt med Ganso, Ronaldinho, Marcelo, Neymar og Carlos Eduardo til VM, aller høyest skrek jeg selvsagt etter 'dinho og Neymar.

Alex Teixeira, Wellington Silva, Marquinhos, Maicon, Kerlon, Keirrison og Philippe Coutinho er vel ikke faste i sine respektive klubber. Hvor mye spilletid har Guiliano fått i Internacional? Douglas Costa er et annet navn på blokka, men av det jeg kan forstå spiller han heller ikke fast i Shaktar. I 2014 vil det dog bli morsomt å se hvilke av disse spillerne som har klart å ta steget videre. Jeg håper for Neymars egen skyld at hans åpenbare talent ikke står i veien for og ta steget ut i Europa. Denne 30 millioner euro prisen jeg tidligere i år leste om er for de fleste klubber altfor stiv, og de klubbene den kan vise seg og ikke være for stiv for kan fort ende opp med å benke den lekende brasilianeren. Det blir også morsomt å se om en spiller som Ronaldinho kan holde koken helt til 2014. 34 år er absolutt ikke for sent hvis han skulle klare å holde formen ved like. Nilmar, Carlos Eduardo, Pato og Robinho er allerede også i ung alder etablert i respektive klubber.

Jeg gleder meg som en unge til å se Brasil i 2014, så mange talenter, men noen vil utvilsomt falme, det blir spennende å se hvilket lag Brasil stabler på beina i hjemlandet. Man kunne selvsagt nevnt forsvarspillere også, men i likhet med de fleste i Brasil er det sjeldent forsvarspillere jeg gleder meg til å se når A Seleção spiller.

Lenke til kommentar

Ganso burde vært aktuell når man ser hvem Dunga tok med til VM, dog var han i likhet med 6 andre (blant disse Ronaldinho, Marcelo, Alex, Sandro, Diego Tardelli og en svært morsom Carlos Eduardo) back-up for de 23 utvalgte. Jeg står fortsatt ved at Dunga burde tatt med Ganso, Ronaldinho, Marcelo, Neymar og Carlos Eduardo til VM, aller høyest skrek jeg selvsagt etter 'dinho og Neymar.

Sier ikke mot at Dunga kunne tatt med andre spillere, har kritisert det på lik linje med Maradona flere ganger. Men disse guttungene støtter jeg definitivt Dunga i; De er for unge og har ikke bevist nevneverdig bortsett fra i den hjemlige B-serien.

Marcelo kunne til en viss grad vært med som en squadspiller men ellers er han på det nærmeste ubrukelig. Han er ingen venstreback, det har han bevist flere ganger, og på den sentrale midtbanen (I en indreløper rolle) er det rett og slett ikke plass til han.

Av det jeg har settav Diego Tardelli så synes jeg han virker som en overhypa spiller og spillertye. Ikke bare har han en kjedelig teknikk (Dog god), men han er altfor egoistisk, i overkant for alle og enhver. Årets Brasil satset på det kollektive, med noe enmannsmagi fra Kaka, Robinho m.f.

Carlos Eduardo er en artig type som du sier, selv om jeg ikke liker han (Spiller jo i Hoffenheim), så sprudler han hele tiden.

Hvor mye spilletid har Guiliano fått i Internacional?

Han spiller hele tiden, med mindre han er skadet (Han har vært småskadet i akilesen/et-eller-annet-sted-i-beinet).

Douglas Costa er et annet navn på blokka, men av det jeg kan forstå spiller han heller ikke fast i Shaktar.

Ikke rart; Overhypa spiller + En Lucescu som er litt væl forsiktig med å bruke han.

Lenke til kommentar

Apropos Neymar er det mulig at vi får se han spille i Premier League allerede neste sesong. West Ham er veldig keene på å få han over og har forhandlet nå i flere dager. Mest sannsynlig som en slags videresalgs investering. Hadde vært gøy å se han i PL. West Ham åpner jo også med storlagene på rekke og rad, så da blir det mulighet å se han mot topp Europeisk motstand om det er tilfellet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...