Gå til innhold

VM 2010 - Sør-Afrika DEN STORE TRÅDEN!

Sameboe

Fotball VM 2010  

265 stemmer

1. 1. Hvem tror du vinner VM?

• Sør-Afrika
      0
    • Nederland
      32
    • England
      41
    • Hellas
      0
    • Italia
      15
    • Danmark
      0
    • Tyskland
      24
    • Brasil
      23
    • Paraguay
      0
    • New Zealand
      0
    • Australia
      0
    • Sør-Korea
      0
    • Nord-Korea
      11
    • Japan
      1
    • Algerie
      0
    • Ghana
      3
    • Frankrike
      1
    • Slovenia
      0
    • Slovakia
      0
    • USA
      1
    • Mexico
      1
    • Honduras
      1
    • Serbia
      2
    • Portugal
      4
    • Nigeria
      0
    • Kamerun
      1
    • Chile
      2
    • Argentina
      21
    • Uruguay
      0
    • Sveits
      0
    • Spania
      80
    • Elfenbenskysten
      3
  2. 2. Hvilket lag overasket deg mest i kvalikken?

• Slovakia
      47
    • Slovenia
      33
    • Nord-Korea
      83
    • Honduras
      39
    • New Zealand
      65

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gruppe A:

Sør-Afrika

Mexico

Uruguay

Frankrike

Gruppe B:

Argentina

Sør-Korea

Nigeria

Hellas

Gruppe C:

England

USA

Algerie

Slovenia

Gruppe D:

Tyskland

Australia

Ghana

Serbia

Gruppe E:

Nederland

Japan

Kamerun

Denmark

Gruppe F:

Italia

New Zealand

Paraguay

Slovakia

Gruppe G:

Brasil

Nord-Korea

Elfenbenskysten

Portugal

Gruppe H:

Spania

Honduras

Chile

Sveits

G A: Mexico imponerte i Confederation Cup for noen år siden, og har hatt sin Glory føler jeg. Sør-Afrika har på det nærmeste fått et stort kvalitetsstempel og de fleste lag kommer til å være observante.

G B: Hellas haltet seg videre til VM, og kommer til å halte seg ut. Seige faenskaper, men 0-0-resultater holder ikke i lengden. Sør-Korea på sin side må bare håpe på den riktige dommeren. Det begynner å bli lenge siden Nigeria har hevdet seg, og mtp U-17 mesterskapet de hadde så kan det inspirere.

G C: England er selvskrevne og USA har imponert tidligere og har fortsatt den sterke troppen, og den Amerikanske viljen.

G D: Serbia har vist seg frem før, og har hatt en mye bedre tropp tidligere. Regner med at motstanderne følger med. Ghana på sin side bidrar med noe nytt og uforløst (...Fortsatt), itilegg imponerte de stort under U-20 VM'et.

G E: Nederland er ilikhet med England selvskrevne. Kamerun går videre viss stjernespillerne klarer å opprettholde samholdet i laget, noe jeg tviler på. Derfor, med litt Goodwill, setter jeg en liten stjerne på Danmark og Norden.

G F: Takker Fifa for denne trekningen. Jeg regner med et tap mot New Zeland eller en dritt kjiiip 0-0 kamp, men vi hangler som vanlig videre. Slovenia har ingen nevneverdige ting å tilføre neste års VM, slikt jeg ser det, Paraguay derimot har enkeltspillere som fører de videre.

G G: Dødens gruppe (Ihvertfall mtp tidligere meritter), ikke bare pga gruppens bokstav. Portugal sleit seg til dette VM'et og med Carlos Queiroz bak roret så tror jeg inspirasjonskilden er liten. Elfenbenkysten har feilet før, og ønsker sikkert å bevise hva de egentlig kan. Ilikhet med Kamerun, så må de kunne opprettholde samholdet i laget.

G H: Spania er soleklare favoritter, selv om dette egentlig er en vanskelig gruppe. Sveits imponerte stort sist EM, og har siden den tid bare fått enda flere kvalitetsspillere å velge blant, itilegg gror det godt i de yngre rekker. Derimot holder jeg en knapp på Chile, Marcelo Bielsa har gjort store ting med dette relativt magre laget, ihvertfall mtp de faktisk spiller sammen og ikke vær for seg. Plutselig dukker også en 1.70 meter høy (...lav) spiller opp.

Lenke til kommentar
Du slenger dritt om defensive Hellas, men holder med Italia? Skulle da tro at forumets Serie A-talsmann skulle foretrekke defensiv fotball :)

Gå tilbake til 02/06 VM'et og se hvordan ballen rullet. Italia er kjent for defensiv strategi, ja, men siden 2000-tallet har strategien endret seg. Treningskamper og andre uviktigheter er ikke målbart.

Dog er det forskjell på defensiv fotball, det kan definitivt være underholdende, selv om det sikkert er vanskelig å forstå. Jeg ønsker heller å se godt spill enn fine mål ;)

Nå må du heller ikke glemme at Hellas ved enhver anledning spiller totalt destruktivt, nærmeste du kommer offensiv kraft er en lang ball opp til Charisteas eller Samaras.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Til å gå sidelengs da eller, i stedet for fremover på banen? Italia er som Hellas med bedre individualister.

For å være helt ærlig, så hadde jeg ikke forventet et annet synspunkt tilbake. Italia og Italienske klubber er kjente for å bygge opp spillet sitt (Etablerte angrep), flere titalspasninger kan foregå før et evt angrep.

Lenke til kommentar
Til å gå sidelengs da eller, i stedet for fremover på banen? Italia er som Hellas med bedre individualister.

For å være helt ærlig, så hadde jeg ikke forventet et annet synspunkt tilbake. Italia og Italienske klubber er kjente for å bygge opp spillet sitt (Etablerte angrep), flere titalspasninger kan foregå før et evt angrep.

Jepp, og det er nettopp dette som er kjedelig. Barcelona bygger også opp fine angrep - men de kommer til det siste ordet, nemlig angrep. Det er det ikke alltid Italia gjør. Jeg snakker landslaget her, for i Serie A er det forskjellig utifra hvilke klubb en snakker om.

Som du sier er landslaget på bedringens vei, men de har fremdeles langt å gå. Mye heller fysiske lag som England og Tyskland fremfor kjedelig defensiv fotball - men folk er forskjellig. Noen mener fysisk offensiv fotball kan være brutal, mens de koser seg med sine fiffige støttepasninger. Dem om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...