Gå til innhold

VM 2010 - Sør-Afrika DEN STORE TRÅDEN!


Sameboe

Fotball VM 2010  

265 stemmer

  1. 1. Hvem tror du vinner VM?

    • Sør-Afrika
      0
    • Nederland
      32
    • England
      41
    • Hellas
      0
    • Italia
      15
    • Danmark
      0
    • Tyskland
      24
    • Brasil
      23
    • Paraguay
      0
    • New Zealand
      0
    • Australia
      0
    • Sør-Korea
      0
    • Nord-Korea
      11
    • Japan
      1
    • Algerie
      0
    • Ghana
      3
    • Frankrike
      1
    • Slovenia
      0
    • Slovakia
      0
    • USA
      1
    • Mexico
      1
    • Honduras
      1
    • Serbia
      2
    • Portugal
      4
    • Nigeria
      0
    • Kamerun
      1
    • Chile
      2
    • Argentina
      21
    • Uruguay
      0
    • Sveits
      0
    • Spania
      80
    • Elfenbenskysten
      3
  2. 2. Hvilket lag overasket deg mest i kvalikken?

    • Slovakia
      47
    • Slovenia
      33
    • Nord-Korea
      83
    • Honduras
      39
    • New Zealand
      65


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, det er bare avdanka fotballspillere som har den jobben å kommentere, uten egentlig å ha en lidenskap for kommentering eller analyser.

 

Nå er det ikke bare kommentatorene eller analysene som bør få kritikk, men også sendingsoversikten. Alle reklamepausene og temaer som egentlig ikke har noe som helst med fotball å gjøre (...Dratt opp av fotballfaglige tilbakestående Bergensere) er å se, det ødelegger for kommentatorene og en analyse med litt dybde. Tiden rekker rett og slett ikke til.

 

Haters gonna hate!

Synes det begrepet begynner å bli oppbrukt.

 

For min del er jeg veldig åpen på akkurat dette punktet. Petter Myhre var på min svarteliste ilikhet med Bengt Eriksen, Frode Olsen og noen flere. Nå derimot anser jeg Petter Myhre som en respektert kar, mens de to andre i det store og hele er nøytrale i min bok (Varierer selvsagt).

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Hehe, har noen engelskmenn på jobb (de har riktignok bodd i Norge i 20 år og snakker norsk) som var helt hyper på kampen igår, de hadde invitert en haug med kompiser for å se kampen på lerret hos han ene, kjøpt inn kassevis med øl og chips, og skulle kose seg med at England KNUSTE algerie til grus.

 

Tipper stemninga på den festen ble laber.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det irriterer meg noe grenseløst at VM i fotball går på en kanal som bare en brøkdel av befolkningen har, og ikke minst: Som svært mange av norges befolkning ikke kan få tak i med det utstyret de har hjemme.

 

Når man må ty til svenske kanaler eller dårlige streamer på nettet for å følge verdens største idrettsbegivenhet gir det en flau bismak for min del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Halvparten går på TV2 som nesten samtlige i dette landet som har et tv har og de resterende kampene går på Viasat4 (som jeg regner med en betydelig del av befolkningen har, ihvertfall de som har en viss sport/serie-interesse) og på viasat fotball/sport som er en ekstra betalkanal som enda mer sportsinteresserte har.

 

Så hvor kommer den "flaue" bismaken fra, med tanke på at tv2 også gir oppsummeringer fra hele vm så er det NULL stress å få med seg hva som skjer i vm.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
viasat fotball/sport

 

 

Så hvor kommer den "flaue" bismaken fra, med tanke på at tv2 også gir oppsummeringer fra hele vm så er det NULL stress å få med seg hva som skjer i vm.

 

Vel, for oss fotballinteresserte som ikke kan få viasat fotball eller viasat sport.

 

Dette gir bismaken

 

Når eg betaler en lisens, og NRK selger en så stor begivenhet til en kanal som eg ikke kan anskaffe så kommer bismaken sigende.

 

En oppsummering er ikke verdt en dritt. Har du sett mange oppsummeringer av spillefilmer? Eller er det kjekkere å se de i sin helhet?

 

Eg får sett kampene. Skal ikke stå på det. Men blir ikke stemning av det på en pc med dårlig oppløsning der eg såvidt klarer å se stillingen..... Beklager, men sånn opplever eg det.

 

Og eg tror dessverre ikke eg er helt alene.

 

De får det til i SVerige på SVT. Og de har ikke penger til en dritt i det landet.

 

Norge får ikke til en dritt med masse penger. Svenskene får til det de vil uten en dritt penger.

Lenke til kommentar

Det er nettopp det at begivenheten er så stort at det blir kostbart, og jeg tar heller en kanal som forsøker/må/ønsker å levere et bra produkt for å kunne konkurrere enn et halvhjertet forsøk fra f.eks NRK.

 

Og med følge så tenkt jeg du faktisk mente å følge, ikke se hver bidige sekund av hver kamp, nei, da møter du litt problemer, både med kanalvalg og tidspunkter. Det er surt at NRK selger de rettighetene for de som ikke har viasat, men de solgte det til en kanal som har en "brøkdel" på ca. 4/5 av den norske befolkninga.

 

Som sagt, dekninga er veldig kurrant og selv om NRK burde levere VM, så er det fortsatt en riksdekkende kanal og en tilnærmet riksdekkende kanal som dekker VM.

Lenke til kommentar

Viasat fotball er da ingen tilnærmet riksdekkende kanal?

 

Alle som har riks-tv og canal digital har ikke denne kanalen. Samt flere kabeltv leverandører.

 

Det er da en god del det.....

 

Tenkte ikke å se hver eneste kamp. Men det har vært en del kamper eg kunne tenkt meg å se som eg ikke har fått. Det kan jo hende eg heller vil se Italia kampen enn Brasil kampen i dag?

 

Evt. at kun kan se kampen nå, ikke i kveld? Potensialet for å miste mange kamper er stort.

Lenke til kommentar

Viasat fotball er da ingen tilnærmet riksdekkende kanal?

 

Alle som har riks-tv og canal digital har ikke denne kanalen. Samt flere kabeltv leverandører.

 

Det er da en god del det.....

 

Tenkte ikke å se hver eneste kamp. Men det har vært en del kamper eg kunne tenkt meg å se som eg ikke har fått. Det kan jo hende eg heller vil se Italia kampen enn Brasil kampen i dag?

 

Evt. at kun kan se kampen nå, ikke i kveld? Potensialet for å miste mange kamper er stort.

 

Viasat har da parabol, så slik sett er de riksdekkende.

Nextgentel sin TV løsning er da også mer eller mindre riksdekkende det også.

 

Men at RiksTV og Canal Digital ikke har kanalen er i og for seg en skandale syns jeg.

Lenke til kommentar

Det er nettopp det at begivenheten er så stort at det blir kostbart, og jeg tar heller en kanal som forsøker/må/ønsker å levere et bra produkt for å kunne konkurrere enn et halvhjertet forsøk fra f.eks NRK.

 

Og med følge så tenkt jeg du faktisk mente å følge, ikke se hver bidige sekund av hver kamp, nei, da møter du litt problemer, både med kanalvalg og tidspunkter. Det er surt at NRK selger de rettighetene for de som ikke har viasat, men de solgte det til en kanal som har en "brøkdel" på ca. 4/5 av den norske befolkninga.

 

Som sagt, dekninga er veldig kurrant og selv om NRK burde levere VM, så er det fortsatt en riksdekkende kanal og en tilnærmet riksdekkende kanal som dekker VM.

jeg har markert essensen i dette innlegget, det er jo tydelig at du også ser hvorfor man har en lei bismak når man får MGP isteden for VM. Så da er vi alle enige :)

 

For øvrig er ikke muligheten for å få det inn på parabol det som ligger i begrepet riksdekkende. jeg ser nå at jeg ikke burde brukt begrepet i det hele tatt siden det tross alt favner mer enn bare hva man har mulighet til å få inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...