Gå til innhold

VM 2010 - Sør-Afrika DEN STORE TRÅDEN!


Sameboe

Fotball VM 2010  

265 stemmer

  1. 1. Hvem tror du vinner VM?

    • Sør-Afrika
      0
    • Nederland
      32
    • England
      41
    • Hellas
      0
    • Italia
      15
    • Danmark
      0
    • Tyskland
      24
    • Brasil
      23
    • Paraguay
      0
    • New Zealand
      0
    • Australia
      0
    • Sør-Korea
      0
    • Nord-Korea
      11
    • Japan
      1
    • Algerie
      0
    • Ghana
      3
    • Frankrike
      1
    • Slovenia
      0
    • Slovakia
      0
    • USA
      1
    • Mexico
      1
    • Honduras
      1
    • Serbia
      2
    • Portugal
      4
    • Nigeria
      0
    • Kamerun
      1
    • Chile
      2
    • Argentina
      21
    • Uruguay
      0
    • Sveits
      0
    • Spania
      80
    • Elfenbenskysten
      3
  2. 2. Hvilket lag overasket deg mest i kvalikken?

    • Slovakia
      47
    • Slovenia
      33
    • Nord-Korea
      83
    • Honduras
      39
    • New Zealand
      65


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Irriterende at VM er spredt over to kanaler. Det betyr at om jeg ønsker å se streamsene må jeg betale for to pakker (Viasat OnDemand og TV2 Sumo), som blir i overkant dyrt for de få kampene jeg vil streame...

 

Det er mulig jeg tar feil om dette, men mener at norsk lov om piratkopiert materiale ikke omhandler streaming, men kun nedlasting og deling.

Hvis dette stemmer (mener det fra en VG artikkel) så vil det si at det uansett er lovlig i Norge, siden du verken laster ned eller distrubuerer noe som helst.

 

Edit: Jan Omdahl (journalist, forfatter m.m. som er ekspert på internett teknologi) skriver dette:

 

Det er ikke ulovlig å se på video-klipp fra YouTube og andre tilsvarende tjenester, heller ikke om de er gjort ulovlig tilgjengelig. Det er ikke tillatt å fremstille eksemplar til privat bruk dersom det man kopierer fra er fremstilt eller gjort tilgjengelig uten opphavsmannens samtykke. Dette rammer det meste av den nedlasting som skjer via nettkopieringstjenester. Men streaming innebærer ikke en eksemplarfremstilling.

 

Så det vil si at alle streams (som i seg selv kan være fremstillt ulovlig) er lovlig å benytte seg av i Norge.

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar

Per-Jarle Heggelund bl.a. hyller de.

Drittlei denne PJH-ronkingen. Fyren har en helt forferdelig stemme, enda verre er det når ett av laga nærmer seg målet. Dessuten har han et kjedelig språk, i det store og hele ramser han bare opp hvem som har ballen med mindre han drar frem diverse bøker og leser det opp. Noe av det han kommer med på det sistnevnte punktet er dog informativt og fint, selv om det noen ganger ikke har noen relevanse.

Lenke til kommentar

Denne har stemt så langt i allefall :)

 

post-156300-1276498475,3848_thumb.jpg

 

Må bare kommentere bildeteksten på det bildet.

 

Tar Kaka?

Ballartisten Kaka og hans Brasil møter sultne Nord Koreanere til kamp tirsdag.

 

Ordspill på høyt nivå :p

 

Ellers noen som har noe informasjon om sparkingen av sikkerhetsvaktene i Durban. Om dette har noe å si videre i mesterskapet?

Endret av Teipball
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Per-Jarle Heggelund bl.a. hyller de.

Drittlei denne PJH-ronkingen. Fyren har en helt forferdelig stemme, enda verre er det når ett av laga nærmer seg målet. Dessuten har han et kjedelig språk, i det store og hele ramser han bare opp hvem som har ballen med mindre han drar frem diverse bøker og leser det opp. Noe av det han kommer med på det sistnevnte punktet er dog informativt og fint, selv om det noen ganger ikke har noen relevanse.

 

Har aldri hyllet han grenseløst, men jeg er likevel uenig i dine karakteristikker av ham. Heggelund sitter inne med en enorm kunnskap om fotball, å mene noe annet er latterlig. Så kan man videre diskutere hans freshe måte å kommentere på. Uansett blir dette off-topic utifra mitt originale innlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...