Gå til innhold

VM 2010 - Sør-Afrika DEN STORE TRÅDEN!

Sameboe

Fotball VM 2010  

265 stemmer

1. 1. Hvem tror du vinner VM?

• Sør-Afrika
      0
    • Nederland
      32
    • England
      41
    • Hellas
      0
    • Italia
      15
    • Danmark
      0
    • Tyskland
      24
    • Brasil
      23
    • Paraguay
      0
    • New Zealand
      0
    • Australia
      0
    • Sør-Korea
      0
    • Nord-Korea
      11
    • Japan
      1
    • Algerie
      0
    • Ghana
      3
    • Frankrike
      1
    • Slovenia
      0
    • Slovakia
      0
    • USA
      1
    • Mexico
      1
    • Honduras
      1
    • Serbia
      2
    • Portugal
      4
    • Nigeria
      0
    • Kamerun
      1
    • Chile
      2
    • Argentina
      21
    • Uruguay
      0
    • Sveits
      0
    • Spania
      80
    • Elfenbenskysten
      3
  2. 2. Hvilket lag overasket deg mest i kvalikken?

• Slovakia
      47
    • Slovenia
      33
    • Nord-Korea
      83
    • Honduras
      39
    • New Zealand
      65

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvordan du kan mene at Brasil har sikret avansement, for det har de ikke.

Ja, føler helt det samme når det gjelder Tyskland... Langt ifra sikret noe som helst ;)

Men tyskerne har et langt bedre utgangspunkt. Som jeg sa i det forrige innlegget, bare sjekk rankingen. Lag nr. 6 burde vinne mot lag på 20., 21. og 37. plass. Mens gruppa til Brasil er mye tøffere. Der møtes nr. 2, 5 og 16. Disse tre er samlet oppe i toppen, og blir knalltøft når kun to av tre lag kan gå videre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Evig anglofil, så håper naturligvis på England. Nederland, Argentina og Chile er også hete tips fra min side (sistnevnte kan fort bli en joker). Spania og Brasil er selvskrevne favoritter.

Eneste lagene jeg ikke ser passer inn i dette mesterskapet er lagene fra Asia/Oseania. Burde de kvalifisert seg med lagene fra Afrika i fremtiden, så VM blir bedre for den nøytrale tilskuer?

Lenke til kommentar
Rart hvordan nordmenn altid skal heie på England...

Rølpefotball for det meste :p (mitt syn dog)

Men så er jeg Nederlender og elsker flott angrepsfotball :D

Kan jo ha noe med at de fleste liker PL best, og de fleste spillerne på England spiller i PL. Som United-supporter så kan du ikke hate England når de har spillere som Foster, Neville, Brown, Hargreaves, Carrick, Owen, Rooney, osv...

Lenke til kommentar
Enig, ville helst sett et mesterskap uten England. Så jo hvor rolig EM ble uten engelske "fans" (idioter).

Jeg er dansk, så heier jo litt ekstra på Danmark. Hva synes dere om Danmarks sjanser? Nederland går nok videre, men kjenner lite til Japan og Kamerun.

Kamerun ligger på 11. plass, så absolutt ingen dårlig motstander. Burde greie å slå Japan, men kunne absolutt havnet i en bedre gruppe.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg holder med England er enkelt og greit at jeg elsker landet, samt at det som Latias sier er vanskelig for en som følger PL tett og ikke like det laget. Men for all del; Nederland spiller vakker fotball, og jeg har også tro på at de gjør et godt mesterskap.

Jeg er dansk, så heier jo litt ekstra på Danmark. Hva synes dere om Danmarks sjanser? Nederland går nok videre, men kjenner lite til Japan og Kamerun.

Danmark får 2. plassen etter Nederland. Danske fans er morsomme - i så måte er det merkelig at du ikke liker engelske fans, da dere har mye av den samme drikkekulturen.

Lenke til kommentar

Kan jo ha noe med at de fleste liker PL best, og de fleste spillerne på England spiller i PL. Som United-supporter så kan du ikke hate England når de har spillere som Foster, Neville, Brown, Hargreaves, Carrick, Owen, Rooney, osv...

Hvem har nevnt noe om hat?

Selv om de har profilerte spillere så betyr ikke det flott angrepsfotball, England er og blir et fysisk lag.

Tror nok de gjør det ok i VM men når det kommer til stykket (altså de kampene som gjelder) så er det utallige lag som er så mye bedre enn England.

Tar man de største profilene i PL så er de fra utlandet.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg holder med England er enkelt og greit at jeg elsker landet, samt at det som Latias sier er vanskelig for en som følger PL tett og ikke like det laget. Men for all del; Nederland spiller vakker fotball, og jeg har også tro på at de gjør et godt mesterskap.

Danmark får 2. plassen etter Nederland. Danske fans er morsomme - i så måte er det merkelig at du ikke liker engelske fans, da dere har mye av den samme drikkekulturen.

Var i Køben da Danmark spilte mot Sverige, fantastisk stemning, rett å slett fantastisk!

Så Danmark med sine fans tror jeg nok kommer til å sette preg på sine kamper :)

Glder meg til Nederland - Danmark, blir nok fest på tribunene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...