Gå til innhold

VM 2010 - Sør-Afrika DEN STORE TRÅDEN!


Sameboe

Fotball VM 2010  

265 stemmer

  1. 1. Hvem tror du vinner VM?

    • Sør-Afrika
      0
    • Nederland
      32
    • England
      41
    • Hellas
      0
    • Italia
      15
    • Danmark
      0
    • Tyskland
      24
    • Brasil
      23
    • Paraguay
      0
    • New Zealand
      0
    • Australia
      0
    • Sør-Korea
      0
    • Nord-Korea
      11
    • Japan
      1
    • Algerie
      0
    • Ghana
      3
    • Frankrike
      1
    • Slovenia
      0
    • Slovakia
      0
    • USA
      1
    • Mexico
      1
    • Honduras
      1
    • Serbia
      2
    • Portugal
      4
    • Nigeria
      0
    • Kamerun
      1
    • Chile
      2
    • Argentina
      21
    • Uruguay
      0
    • Sveits
      0
    • Spania
      80
    • Elfenbenskysten
      3
  2. 2. Hvilket lag overasket deg mest i kvalikken?

    • Slovakia
      47
    • Slovenia
      33
    • Nord-Korea
      83
    • Honduras
      39
    • New Zealand
      65


Anbefalte innlegg

Cry me a river. Mesterskapet har såvidt begynt.

Og så? Er en kjedelig start mindre kjedelig pga potensialet for en spennende fortsettelse? Nei, det vil synes ikke jeg, så blow me a penis.

 

Antall mål i VM etter sju kamper

1986: 18

1990: 16

1994: 21

1998: 17

2002: 19

2006: 17

2010: 9

 

Jeg tar forbehold om feil, men det har utvilsomt vært lite mål i forhold til tidligere og da er det ikke noe hjelp at de fleste kampene har vært sjansefattige også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært en litt begredelig åpning av VM.

Syns heller ikke kampen nå mellom Tyskland og Australia er noen stor festforestilling.

Argentina kampen viste glimt av artig fotball.

 

Gleder meg til i morgen når Nederland skal spille... håper på virkelig fotballfest :)

Ser du Tyskland-kampen overhodet? Er jo masse morsom fotball der!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har vært en litt begredelig åpning av VM.

Syns heller ikke kampen nå mellom Tyskland og Australia er noen stor festforestilling.

Argentina kampen viste glimt av artig fotball.

 

Gleder meg til i morgen når Nederland skal spille... håper på virkelig fotballfest :)

Ser du Tyskland-kampen overhodet? Er jo masse morsom fotball der!

 

Ja jeg ser på kampen, utrolig mange stygge involveringer.

Tyskland er kyniske og det er ikke særlig mange finesser eller "klasse" over spillet, de er stabile, målene var dog ganske fine.

Spillet i seg selv er til tider begredelig syns jeg... med lavt tempo.

Lenke til kommentar

Grunnen til det er vel at det omtrent bare har vært jevngode lag mot hverandre. Vent til Honduras og New Zealand kommer i gang med sine kamper, da blir det nok flere målorgier.

For ikke å nevne Elfenbenkysten mot Portugal. Det burde by på litt action. Nederland mot Danmark i morgen kan bli en god kamp, men det er bare synd at den går i arbeidstiden. Det blir ikke helt det samme å høre den på radio.

Lenke til kommentar

Har vært en litt begredelig åpning av VM.

Syns heller ikke kampen nå mellom Tyskland og Australia er noen stor festforestilling.

Argentina kampen viste glimt av artig fotball.

 

 

Du mener vel at Messi viste glimt av artig fotball. Synes han gjorde så å si alt og fortjente så utrolig et mål.

Og den denne kampen har vært en av de beste så langt.

Lenke til kommentar

Tv2 og Viasat sine studiosendinger er en skam. På SVT1 er det ikke reklame som er 98% av innholdet mellom slagene. Greit at SVT er statseid, som NRK i Norge, men det er ingen unnskyldninger for at det lille innholdet til de norske kanalene handler om mr.mediakåte Siem og forferdelige innslag om dyr og annen dritt. Analysene er også begredelige, om jeg er snill. Var det noen som så Viasat sin etter England kampen? "La oss se på 2 grunner til at England taper, nemlig individuelle ferdigheter, eller mangel på dem rettere sagt. Eks1: Greens tabbe Eks2: Heskey's miss alene med keeper..." Ja, det var å gå Englands problemer i dybden du. Dessuten var Heskey, som fikk slakt av Fjøra og co, en av Englands beste. Han er der for å spille andre gode, ikke for å bøtte inn selv. Dessuten hadde han tom en assist. Det var SWP, Milner, Lennon, Lampard og Green mfl som var bøtta. Analysene i SVT er en studie av hva vi seere oppfatter hjemme i stua, hvordan kan det da ha seg at "ekspertene" i Norge (dvs B-kjendiser, komikere, forfattere og annen møkk) aldri får meg seg hva som ulmer bak skummet? Huffameg.

 

Foruten Alsaker og Langli er også kommentatorene rundt om til stryk. På de svenske kanalene uttales navn som de skal, av våre stemmer på skjermen er det stort sett trøndernorsk tale eller et "han nr 14 der", eller "ghaneseren, serberen, koreaneren" og denslags. Kunnskapsnivået er storsett bøtta. Når Cacau kommer inn for Tyskland varter Svenskene opp med en god og nøysom beskrivelse av spillertypen. Av Semb ville du fått "denne mannen er spennende" fordi han har lest det på nettet og aldri sett vedkommende selv.

 

Litt syting da vet dere. Måtte ut

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Flott innlegg, Game. Jeg er helt enig. VM nytes for tiden på pendel i mellom TV4 og SVT. Bedre analyser, mer om fotballen og rett og slett bedre sendinger. Mindre tull. Svenskene får også fordel av at jeg ikke har kjennskap til studiofolkene, mens jeg irriterer meg grønn over "ekspertene" hos TV2 og Viasat.

Endret av aunmar
Lenke til kommentar

G: Både Schau og Bård er hysteriske, men problemet er at de ikke har overveiende kunnskap om fotball og skal være bærebjelker i sendingene med innspill rundt det faglige. Det finnes mao ingen skille på humor og det som skal være seriøst.

 

Når Myggen og Jon Michlet er ekspertpanelet sier vel det alt. Fjøra og greekeren i Viasat er ikke mye bedre de heller.

 

Jørgen: Journalistutdannelse på gang? Kjøra på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...