Gå til innhold

VM 2010 - Sør-Afrika DEN STORE TRÅDEN!


Sameboe

Fotball VM 2010  

265 stemmer

  1. 1. Hvem tror du vinner VM?

    • Sør-Afrika
      0
    • Nederland
      32
    • England
      41
    • Hellas
      0
    • Italia
      15
    • Danmark
      0
    • Tyskland
      24
    • Brasil
      23
    • Paraguay
      0
    • New Zealand
      0
    • Australia
      0
    • Sør-Korea
      0
    • Nord-Korea
      11
    • Japan
      1
    • Algerie
      0
    • Ghana
      3
    • Frankrike
      1
    • Slovenia
      0
    • Slovakia
      0
    • USA
      1
    • Mexico
      1
    • Honduras
      1
    • Serbia
      2
    • Portugal
      4
    • Nigeria
      0
    • Kamerun
      1
    • Chile
      2
    • Argentina
      21
    • Uruguay
      0
    • Sveits
      0
    • Spania
      80
    • Elfenbenskysten
      3
  2. 2. Hvilket lag overasket deg mest i kvalikken?

    • Slovakia
      47
    • Slovenia
      33
    • Nord-Korea
      83
    • Honduras
      39
    • New Zealand
      65


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at han solgte billetten sin på svartebørs (= ca. 1000 timers arbeid på stadionen), men fikk billett til kampen av TV2 likevel :wee: Han koste seg sikkert stort på kampen.

Må rette på meg selv: Det var byggeselskapet som solgte billetten på svartebørs, ikke han. Da stemmer det bedre at TV2 hjalp han. Uansett, blir herlig å se den glade afrikaneren igjen :)

Lenke til kommentar

Må bare si at det har vært gode dommere i kveld. Har ikke sett så god dømming på lenge.

 

Synd det ikke ble flere mål men,men.

 

Noen som vet hvorfor Albin ikke fikk spille noe for Uruguay?

 

Albin er vel ikke i troppen engang så vidt jeg vet?

 

Faen, var sikker på at han var med, noe han burde vært.

 

Har han en eneste landskamp egentlig?

Lenke til kommentar

Greit, jeg ser her at jeg er kraftig i undertall når det gjelder vuvuzela-snakket. Jeg er nemlig en av disse som liker vuvuzelaene.

 

 

Vuvuzelaene er det som gjør at VM i Sør-Afrika er nettopp det. Et VM i Sør-Afrika. Dersom det ikke hadde vært vuvuzelaer kunne det jo like gjerne vært et hvilket som helst annet VM. Dette instrumentet brukes i fotballkamper over hele det afrikanske kontinentet og jeg ser på det som stor sjarm at de viser verden sin tribunekultur.

 

 

Noen av dere vil sikkert argumentere med at "Men det overdøver jo sanger fra lagenes supportere!". Med det vil jeg svare med ett enkelt ord: Økonomi. Nemlig, det er slik at Sør-Afrika ligger svært ubeleielig til for alle som ikke kommer fra det Afrikanske kontinentet. Dermed blir det slik at man blir nødt til å punge ut i dyre dommer for å kunne komme seg på kamp. Jeg kjenner et par stk som svir av litt under 100k på opphold, tur og kamp-billetter. Dette har nok ikke den jevne Engelskmann eller Slovak råd til, spesielt i disse nedgangstider. Da blir det fort til at de virkelige hardbarkede supporterne blir hjemme grunnet økonomi. For å generalisere litt blir det vel til at den gruvearbeideren som tjener minstelønn og er veldig interessert i fotball blir hjemme, mens direktøren som sitter under hele kampen drar og ser på.

 

Jeg ser derfor at Sør-Afrika er det eneste laget som kunne stablet sammen en god gjeng til å synge. Men deres tribunekultur er ikke å synge, men rytmeinstrumenter som vuvuzela og trommer blir heller brukt. Jeg synes vi skal ta dette imot med åpne hender.

Lenke til kommentar

Fy faen å jeg knakk sammen nettopp når jeg så den reportasjen om mr bygningsarbeider som ikke fikk billett. Dette skal jo så klart tv2 fikse å kjører på med surprise å drar han med fra hjemmet rett til kamp å når han er der sier at han er sulten. "Ja, ha det gøy a" sier Mr Davy Watne ;) epic.

Lenke til kommentar

Hadde sikkert vært ok med vuvuzela under kontrollerte former som under mål, piping mot dommer o.l. Men det blir for dumt at det skal blåses konstant i 90 min, det var like før jeg slo av hele skjiten.

Heldigvis ikke så mye under Uruguay-Frankrike.

Lenke til kommentar

Når det gjelder vuvuzelaene så er det stilig, og litt spesielt. Litt irriterende i lengden, men de klarer å tone det ned på TV, i så fall mer enn under prøve-VM, dette er positivt. Man kan jo helt klart ikke forby det, da må i man også forby andre instrumenter, og første som måtte gå er vel en den ekstremt irriterende trommen! Da hadde protestene vært der med en gang, men du hører jo ikke sangen fra de supporterne med tromme heller, eller, noen klarer det vel av å til, men de er i undertall. Nei, la afrikanere kose seg med sine vuvuzelaer, og la de med trommer høre hvor irriterende det kan være, og la de tenke seg to ganger før de tar med en tromme, men om du liker cucuzelaene, kos deg!

Lenke til kommentar

Helt vanvittig at et lag med Anelka, Henry, Malouda, Ribery og Gourcouff samt Abidal, Evra og Diaby ikke klarer å score mot det som uten tvil er et svært middelmådig lag.

 

Tviler på at dette blir det eneste laget, kan godt bli Argentina.

Jeg føler at maradona er en mer kameratfigur enn en autoritet.

 

Men det skal uansett bli spennende å følge med videre, håper målet til Schabalala kun var en smakebit på det vi har i vente!

Lenke til kommentar

Fy faen å jeg knakk sammen nettopp når jeg så den reportasjen om mr bygningsarbeider som ikke fikk billett. Dette skal jo så klart tv2 fikse å kjører på med surprise å drar han med fra hjemmet rett til kamp å når han er der sier at han er sulten. "Ja, ha det gøy a" sier Mr Davy Watne ;) epic.

 

Ja haha. Kunne spandert ei pølse på han og da. Men trivli gladsak det der.

Lenke til kommentar

Jeg ser derfor at Sør-Afrika er det eneste laget som kunne stablet sammen en god gjeng til å synge. Men deres tribunekultur er ikke å synge, men rytmeinstrumenter som vuvuzela og trommer blir heller brukt. Jeg synes vi skal ta dette imot med åpne hender.

Problemet er jo bare at det nettopp ikke er noe rytme i de helsikes vuvuzelaene.

 

Fy faen å jeg knakk sammen nettopp når jeg så den reportasjen om mr bygningsarbeider som ikke fikk billett. Dette skal jo så klart tv2 fikse å kjører på med surprise å drar han med fra hjemmet rett til kamp å når han er der sier at han er sulten. "Ja, ha det gøy a" sier Mr Davy Watne ;) epic.

"Great, rich man from Norway can fix me free food as well." :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...