Gå til innhold

VM 2010 - Sør-Afrika DEN STORE TRÅDEN!

Sameboe

Fotball VM 2010  

265 stemmer

1. 1. Hvem tror du vinner VM?

• Sør-Afrika
      0
    • Nederland
      32
    • England
      41
    • Hellas
      0
    • Italia
      15
    • Danmark
      0
    • Tyskland
      24
    • Brasil
      23
    • Paraguay
      0
    • New Zealand
      0
    • Australia
      0
    • Sør-Korea
      0
    • Nord-Korea
      11
    • Japan
      1
    • Algerie
      0
    • Ghana
      3
    • Frankrike
      1
    • Slovenia
      0
    • Slovakia
      0
    • USA
      1
    • Mexico
      1
    • Honduras
      1
    • Serbia
      2
    • Portugal
      4
    • Nigeria
      0
    • Kamerun
      1
    • Chile
      2
    • Argentina
      21
    • Uruguay
      0
    • Sveits
      0
    • Spania
      80
    • Elfenbenskysten
      3
  2. 2. Hvilket lag overasket deg mest i kvalikken?

• Slovakia
      47
    • Slovenia
      33
    • Nord-Korea
      83
    • Honduras
      39
    • New Zealand
      65

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At England får mange stemmer har nok aine grunner.

Og Spania får det nok siden er vant EM.

Er Torres klar?

Jeg stemte Tyskland jeg

Og hvis man kaster hjernen ut av vurderingene så vinner England. Men jeg tror også at de stiller hakket sterkere denne gangen. Rooney kan gjøre mye

Ellers så hadde det vert morro om Ronaldo hadde tatt en Maradona. Men Messi kan vel gjøre det samme men det er det vel ingen som håper på vel?

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Er Torres klar?

Han er i rute og regner med å bli klar til Spanias åpningskamp meldes det i dag.

Blir spennende å se hvordan de kombinerer laget. Xavi, Iniesta, Fabregas, Alonso og Senna er det vel som kjemper for plassene. Vanskelig for å tro at Senna vrakes, et defensivt rivjern på midtbanen er viktig. Umulig å spå dette igrunn.

Lenke til kommentar

Ballack har jo vært en av de store stjernene på Tyskland, også den siste tiden hvor han har vært under par i Chelsea. Og han er kaptein og en voldsom lederskikkelse. Tror skaden hans gjorde at deres sjanser gikk fra små til minimale. Skulle ikke tro det etter å ha sett han i PL denne sesongen, men han spiller en helt annen rolle på landslaget, og du skal ikke kimse av erfaring og autoritet.

Lenke til kommentar

Spanias Tropp:

Keeper: Iker Casillas (Real Madrid), Jose Manuel Reina (Liverpool), Victor Valdes (Barcelona)

Forsvar: Raul Albiol (Real Madrid), Alvaro Arbeloa (Real Madrid), Joan Capdevila (Villarreal), Carlos Marchena (Valencia), Gerard Pique (Barcelona), Carles Puyol (Barcelona), Sergio Ramos (Real Madrid)

Midtbane: Xabi Alonso (Real Madrid), Sergio Busquets (Barcelona), Cesc Fabregas (Arsenal), Andres Iniesta (Barcelona), Javi Martinez (Athletic Bilbao), David Silva (Valencia), Xavi (Barcelona), Jesus Navas (Sevilla), Juan Manuel Mata (Valencia), Pedro (Barcelona)

Angrep: David Villa (Valencia), Fernando Torres (Liverpool), Fernando Llorente (Athletic Bilbao)

Ingen Marco Senna, Bojan takket nei.

Casillas

Ramos

Puyol

Pique

Capdevilla

Iniesta

Xavi

Fabregas

Silva

Villa

Torres

Ikke et defensivt lag ihvertfall.

Edit:

http://www.fotballmagasinet.no/?mode=news&id=21581&title=Spanias_utvalgte

Utrolig godt lag, de kommer langt, men tror ikke de vinner VM. Tror faktisk Portugal eller Nederland tar trofeet ;)

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Visste ikke de hadde tatt ut selve troppen, sjekka bare bruttotroppen og gikk ut ifra Senna var med som eneste person med defensivt kaliber. Håper Mata får spille endel, har virkelig sansen for han.

Spent på keeperplassen også, alle tre er jevngode keepere. Casillas har tapt seg mye de siste to årene, så har et lite håp om at Reina får stå noen kamper :D

Lenke til kommentar

Visste ikke de hadde tatt ut selve troppen, sjekka bare bruttotroppen og gikk ut ifra Senna var med som eneste person med defensivt kaliber. Håper Mata får spille endel, har virkelig sansen for han.

Spent på keeperplassen også, alle tre er jevngode keepere. Casillas har tapt seg mye de siste to årene, så har et lite håp om at Reina får stå noen kamper :D

Casillias er vel den som får faste plass vil jeg tro, er det ikke Valdes sin første VM? Men ja rart at Senna ikke ble med,

Lenke til kommentar

Midten til Tyskland blir nok for svak, spesielt når Torsten Frings heller ikke er med. Er det en ting jeg er sikker på så er det at Spania kommer lenger enn England. Portugal og Frankrike får det nok tøft med mindre det skjer noe spesielt. Nederland med Robben, van Persie og Sneijder i form vil komme langt

Lenke til kommentar

Regner nesten med Xavi og Fabregas ikke spiller sentralt ved siden av hverandre, men at Alonso mest sannsynlig tar den mer defensive rollen i Sennas fravær. Hvis ikke blir det nok Busquets. Javi Martinez har jeg sett lite av, men når han ble linket til Liverpool i fjor sommer mener jeg at jeg leste noe om at han sammenlignes med Veira?

Spania kan stille et utrolig sterkt lag på papiret, men håpet ligger fortsatt på Nederland som helhet. Det hadde derimot ikke bydd meg imot om Ronaldo vant VM på egenhånd (eller med Nani) eller om Rooney gjorde det. Faktisk hadde jeg ikke hatt noe imot om Messi tok en "Maradona" heller så lenge han unnlater å bruke hånda.

Lenke til kommentar

Midten til Tyskland blir nok for svak, spesielt når Torsten Frings heller ikke er med. Er det en ting jeg er sikker på så er det at Spania kommer lenger enn England. Portugal og Frankrike får det nok tøft med mindre det skjer noe spesielt. Nederland med Robben, van Persie og Sneijder i form vil komme langt

nå har jo Frings vært ganske elendig den siste tiden, som kostet han en plass på landslaget. Men med ballack ute, og nylig Trasch også ute, så kan det hende Frings får en sjans.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...