657 Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Eg skal kjøpe inn nokon høgtalarar som skal brukast til framvisningar og musikk. Eg fant nokon her. Men eg er litt usikker på kva det betyr at dei er av type bass reflex. Kan nokon forklara meg kva bass reflex er? Og om det er mulig å bruka da til dette. Kan ta med kva fullrange betyr og, eg reknar med høgtalarane spelar på lav og høg frekvens? Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Bassrefleks er den vanligste måten å bygge høyttalere på, det betyr enkelt sagt at høyttaleren har en port der luften blir blåst ut. Les mer her http://en.wikipedia.org/wiki/Bass_reflex Fullrange betyr at den spille hele registeret fra høyt til lavt. Lenke til kommentar
657 Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Så den vil fungere bra til oppvisningar og for å høyre musikk på? Eg las det på wikipedia for ei stund sida, men engelsk er ikkje mi beste sida Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 For den som skal lytte på musikk, så har det svært liten betydning om det er bass-refleks eller trykkammer eller 4'e ordens båndpass eller hvilken annen måte produsenten har valgt å konstruere høyttaler kassa på. Det er en absolutt "ikke" ting. Du trenger ikke lese det engang, ikkeno å bry seg om. Det forklarer bare hva slags type høyttalerkasse det er (påvirker ikke utseende heller, sånn hvis du er bekymret). Det kan, i allefall om du er opptatt av at de skal spille mest mulig perfekt, påvirke hvordan du bør plassere høyttalerne, men det er normalt ikkeno problem det heller. Alle høyttalerne i mitt hjemmekino oppsett er av typen bass-refleks. Studio-monitorene jeg bruker til PC'en er også bassrefleks. Antakelig vil 80% eller mer, av alle høyttalerne du finner i en typisk hifi butikk, være av typen bassrefleks. De fungere akkurat like bra som alt annet til det aller, aller meste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå