peruvian Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Hei Generell info 23 år 1.95 høy 110 kg Startet å trene forrige uke, og motivasjonen er på topp! Målet mitt: Gå ned i vekt. Muskelbygging er ikke så viktig. Viktigste er å bli kvitt kiloene som er overalt! Dagen min Frokost (07:00): 1 go' morgen yogurt (solbær) og èn banan / 2 brødskiver (grov kneipp) med salami/gulost Lunsj(11:00): 4 brødskiver (grov kneipp) med brunost. Før trening, er ikke veldig sulten (15:00): 2 knekkebrød wasa sport med brunost Trening(17:00): Spinning 2-3 ganger i uken. Ellers blir det litt styrke, eller 30min på sykkelen. Trener så å si hver dag. Etter trening(18:30-19): 200gram kyllingfilet og 80-100g fullkornsris (Uncle Bens) Drikke: 2 kopper kaffe på jobb, men ellers er det kun vann det går i. Annen info: Jobben består stort sett av å sitte rolig innpå et kontor, men har 10min til toget, 15min til trening og 10min hjem med rask gågang hver dag. Spørsmålene mitt er om jeg spiser riktig i forhold til å gå ned i vekt? Hvor raskt vil jeg merke vekttap/kroppsendring? Jeg føler jeg må se/merke endringer for at motivasjonen skal være der. Hvis dere har noen andre tips, vennligst skriv! Jeg tar imot alt! På forhånd takk :) Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Etter det jeg vet er det du gjør stort sett riktig. Som du også sikkert har skjønt, så er mindre måltider fordelt jevnt utover dagen trikset for å opprettholde forbrenningen din best mulig. Det jeg kan tipse om er at du bør være flink til å kombinere styrketreningen med jogging. Ta deg en tur ut gjerne to ganger i uken, og jobb i allefall 40-45 minutter. Enda lenger også om du vil. Husk å drikk mye, og ta med en liten snack hvis du skal jogge over en time. Det aller smarteste du kan få gjort er å få med deg en kamerat. Det at to stykker kan presse hverandre og hjelpe hverandre er undervurdert! Lenke til kommentar
peruvian Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Etter det jeg vet er det du gjør stort sett riktig.Som du også sikkert har skjønt, så er mindre måltider fordelt jevnt utover dagen trikset for å opprettholde forbrenningen din best mulig. Det jeg kan tipse om er at du bør være flink til å kombinere styrketreningen med jogging. Ta deg en tur ut gjerne to ganger i uken, og jobb i allefall 40-45 minutter. Enda lenger også om du vil. Husk å drikk mye, og ta med en liten snack hvis du skal jogge over en time. Det aller smarteste du kan få gjort er å få med deg en kamerat. Det at to stykker kan presse hverandre og hjelpe hverandre er undervurdert! Hei, og takk for svar! Har lest at å jogge når man veier såpass mye ikke er bra for knærne, så nøyer meg med sykkelen for nå, regner med det har så å si samme effekten. Som sagt har spinning 2 ganger i uken, kanskje 3, og ellers (omtrent hver dag) så sykler jeg 30min. Jeg skal nok klare å presse meg selv alene. Bare å se i speilet det gitt! Flere tips?? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Ville anbefalt å bytte ut en større del av brødmaten. Kalorifattig Yogurt (a-la Yoplait 0% / Skyr o.l.) m/Fedon müsli er en grei og rask erstatning. Legg inn et måltid til mellom lunsj og middag, veldig stort tidsrom her. Trenger ikke være mye, f.eks. en kopp kaffe og en Skyr/evt. en proteinshake. Edit: Man bør spise til faste tider, minst/ca. hver 3. time for å opprettholde forbrenningen. Endret 19. november 2009 av Eksentron Lenke til kommentar
peruvian Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Ville anbefalt å bytte ut en større del av brødmaten.Kalorifattig Yogurt (a-la Yoplait 0% / Skyr o.l.) m/Fedon müsli er en grei og rask erstatning. Legg inn et måltid til mellom lunsj og middag, veldig stort tidsrom her. Trenger ikke være mye, f.eks. en kopp kaffe og en Skyr/evt. en proteinshake. Edit: Man bør spise til faste tider, minst/ca. hver 3. time for å opprettholde forbrenningen. Har lest at du skal ha i deg 3-400kcal om morgenen. Og go' morgen inneholder ca 300kcal. Verdt å nevne at jeg er en stor person, så trenger litt for å holde maskineriet gående. Jeg spiser forholdsvis faste tider. 07/08:00, 11:00, 15:00, 18-19:00. Det holder med 4 måltider per dag? Hva slags annen billig middag kan jeg spise foruten kyllingfilet? Lett for meg å finne ut, men hvis det er noen her som har svaret så er det det beste Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Var ikke frokosten (Go'Morgen yogurt) jeg tenkte på, heller lunsjen osv. Erstatning for brødet. Evt. er jo kyllingsalat osv. flott til lunsj. Er selv en stor person, som er på vei til å bli mindre. Gått fra 131 kg til 101 nå, 189 høy. Nærmer meg rett side av skalaen. Lenke til kommentar
peruvian Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Var ikke frokosten (Go'Morgen yogurt) jeg tenkte på, heller lunsjen osv. Erstatning for brødet. Evt. er jo kyllingsalat osv. flott til lunsj. Er selv en stor person, som er på vei til å bli mindre. Gått fra 131 kg til 101 nå, 189 høy. Nærmer meg rett side av skalaen. Ja, det kan prøves. Vi har salatbar her på jobben Så flott! Må være en deilig følelse? Hvor lang tid har du brukt på å nå den vekten? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Har vel brukt ca. et halvt år nå. Kjørte lavkarbo i begynnelsen, og var i ketose en måned. Vet det er litt for stor vektnedgang, men var/er herlig i alle fall. Lenke til kommentar
peruvian Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Har vel brukt ca. et halvt år nå.Kjørte lavkarbo i begynnelsen, og var i ketose en måned. Vet det er litt for stor vektnedgang, men var/er herlig i alle fall. Har lest litt om ketose nå. Hva slags retter lagde du deg når du var på dette? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Mest rent kjøtt, egg og salat. Ble drittlei, da det ikke er store variasjonene. Hadde forresten protein-shake til frokost. Lenke til kommentar
johnnyblaaaze Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Var ikke frokosten (Go'Morgen yogurt) jeg tenkte på, heller lunsjen osv. Erstatning for brødet. Evt. er jo kyllingsalat osv. flott til lunsj. Er selv en stor person, som er på vei til å bli mindre. Gått fra 131 kg til 101 nå, 189 høy. Nærmer meg rett side av skalaen. Du kunne ikke tenkt deg å dele hvordan treningsopplegg du har kjørt, og en liste over mulige måltider iløpet av dagen? Enten her i topicen, eller på en PM? Er nogenlunde på samme vekt som du var, og er i gang med trening, men sliter med å finne riktige øvelser og riktig kosthold. Hadde hjulpet meg masse! Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 I begynnelsen (under ketose) kjørte jeg kun kardio (sykle, jogge, ro osv.). Normalt en halvtime - time daglig. Etter ketosen begynte jeg med styrketrening igjen, kan sende opplegget mitt under styrkeøktene på PM, laget dem selv så kan nok forbedres. Må skrive det ned først, så sender det utpå kvelden. Trener nå styrke 4-5 ganger i uken, og kardio 1-2. Spiser normalt nå (dvs. ikke like mye som før, og holder meg borte fra junk, brød, poteter, pasta og ris, og går fortsatt ned 0,5 til 1 kg per uke. Dette inkluderer en tur eller to på byen i måneden (som ikke er blandt de sunnere tingene man kan gjøre). Har dog en god muskelmasse fra tidligere relativt aktiv styrketrening i 3-4 år (2-3 økter per uke). Lenke til kommentar
johnnyblaaaze Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Høres bra ut! Takker og bukker! Lyst til å sende meg matplanen for dagen, når du var under ketose på PM også? Lenke til kommentar
Steamy Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 en ting som jeg la merke til er at du spiser en del ost/brunost til frokost og lunsj. er ost generelt sunt? er jo en del fett i det... Lurer litt på dette selv siden jeg spiser 1 brødskive med ost og skinke hver dag på jobb. og på osten står det 27% fett, noe som jeg synes var litt drøyt mye:S Noen som kan gi en klarhet i om ost er sunt eller ikke? beklager trådstarter, men jeg låner denne tråden til et spm til, håper det går greit:) eh, jeg spiser ca 3 brødskiver med makrell i tomat+ agurk hver dag på jobb + 1 skive med skinke og gulost + agurk. ( 3 skiver kl halv 10 og 1 skive kl 12.40. ) Er dette for mye hvis jeg ønsker å gå ned litt i vekt? og er det god eller dårlig mat på jobb? mvh Steamy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå