Gå til innhold

[Løst]Rask sjekk på SFF-oppsett

Anbefalte innlegg

Noen som kan luke ut evt åpenbare tabber med dette oppsettet? Evt foreslå forbedringer.

Intel X25-M 80 GB SSD Gen 2 - kr 1698 Datakjeden

Antec Minuet 350 - kr 721 Multicom

Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H - kr 705 Multicom

AMD Athlon II X2 240e - kr 583 Multicom

Corsair XMS3 DDR3-1600 4 GB - kr 996 Multicom

Skal brukes primært til foto / video + enkle oppgaver. Spiller minimalt og evt spill vil være lettdrevne. Skal kjøre Win7. Satser på at integrert grafikk skal gjøre susen. Hvis ikke vet jeg at jeg er begrenset til low-profile kort. Skal kjøpe en bøtte med Samsung F2 1,5TB til to filservere hos Datakjeden slik at jeg får ikke noe frakt på å kjøpe X25-M der.

Kommer til å ha filserver på lokalt nettverk og lagre alle data der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du skal holde på med bilde/video-redigering blir den kanskje litt svak etter min mening. Sånn til kontor og enkelt bruker vil den nok fungere helt ypperlig. Kanskje litt overkill med den HDD'n hvis den skal bare bli brukt til veldig lette oppgaver :/

Hva foreslår du å oppgradere? Evt til hva? Grunnen til at jeg vil ha SSD'en er støy + generell respons av programmer. Kan gå for en billigere SSD, men synes ikke egentlig at prisen er spesielt høy.

Lenke til kommentar

Nei det gjør den faktisk ikke, den bruker trolig 25 - 30 Watt mer, om man velger X4 620 noe mer. Noe som faktisk ikke nødvendigvis spiller så mye rolle da resten vil produsere like mye varme. Jeg har selv erfaring med X3 720 BE og den blir aldri problematisk varm og kjøles av passiv kjøler.

TDP tallene er bare en indikasjon - og ikke fasit.

Kjøper man en vanlig versjon har man i tillegg også muligheten til undervolting/underklokking. Og normalt går en CPU mye av tida på nesten tomgang, så i det reelle liv er forskjellene små. Når du da faktisk betaler en 200 - 300 kr ekstra for disse, så synes jeg det har lite hensikt. X4 600e er en undervolta X4 620.

Lenke til kommentar
Nei det gjør den faktisk ikke, den bruker trolig 25 - 30 Watt mer, om man velger X4 620 noe mer. Noe som faktisk ikke nødvendigvis spiller så mye rolle da resten vil produsere like mye varme. Jeg har selv erfaring med X3 720 BE og den blir aldri problematisk varm og kjøles av passiv kjøler.

TDP tallene er bare en indikasjon - og ikke fasit.

Kjøper man en vanlig versjon har man i tillegg også muligheten til undervolting/underklokking. Og normalt går en CPU mye av tida på nesten tomgang, så i det reelle liv er forskjellene små. Når du da faktisk betaler en 200 - 300 kr ekstra for disse, så synes jeg det har lite hensikt. X4 600e er en undervolta X4 620.

Du har sikkert rett i dette. Kikket på noen benchmarks og endte opp med en X2 250. Har igrunn aldri opplevd prosessor som noe begrensning. Til den prisen er det jo mulig å oppgradere om det oppleves som en begrensning. Takk for innspill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...