Gå til innhold

PC til under 5k, bestilles fra en butikk

Anbefalte innlegg

En venn av meg skal ha seg ny PC til under 5k. Han skal bare ha innmaten minus harddisk siden alt utenfor er kjøpt inn fra før. Det skal bestilles fra en butikk. PC'n skal brukes til "kontorbruk" og noe lett videoredigering. Men han vil uansett ha det beste til 5k. Hovedkortet skal ha plass til TV-kort, som han har fra før.

Hmmm, kan noen si meg hvordan man får linken til handlekurven? finner den ikke på den nye prisguiden. :blush:

CPU

AMD Phenom II X4 955 Black Edition

Skjermkort

Asus EAH4890/HTDI/1GD5

PSU

OCZ StealthXStream 600 Watt

HK

Asus M4A785TD-V EVO

RAM

OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400

PS: dette er bare et forslag fra min side, pga jeg ikke er helt oppdatert på hw fronten, og jeg vet ikke om HK støtter TV kort

Takker for alle svar :)

Endret av Gernia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst: Hvis han ikke skal bruke pcen til nyere spill som krever grafikk, så kan du gå ned ganske mye på skjermkortet. Når det gjelder tv-kort, så støtter vel forsåvidt alle hovedkort det? Så lenge det er et PCI spor.. Correct me if I'm wrong. Du kan se om du finner en billigere PSU / mindre watt. Han kompisen din trenger ikke mye. Jeg lever på 400W, og det går fint for min del :) Jeg syns du kanskje skulle gått opp til 6Gb RAM - selv om det ikke er nødvendig. Ellers ser vel prosessoren og hovedkortet greit ut

Lenke til kommentar

Forslag fra Datakjeden som jeg tror dekker behovet. Quad 620 er en billig og bra prosessor:

AMD INTL ATHLON QUAD CORE 620 AM3 4.0 2MB 65NM 95W 2600MHZ PIB (ADX620WFGIBOX) 617 749,- 749,-

ASUS AM3 AMD785G VGA DDR3 SATA2 GBLAN (M4A785TD-M EVO) 120 713,- 713,-

MSI VGA-Card Radeon HD4550 1024MB PCI-E D-Sub DVI HDMI Heatsink (R4550-MD1GH) 3 391,- 391,-

KINGSTON Valueram/ 4GB 1333MHz DDR3 CL9 DIMM KIT (KVR1333D3N9K2/4G) 248 821,- 821,-

COOLERMASTER Extreme Power 460W (RS460-PCAPA3-EU) 21 467,- 467,-

Totalt (inkl. mva): 3 141,-

Jeg antar at vedkommende har kabinett, men trenger en ny strømforsyning? 460W er vel sånn passe i et slikt system synes jeg. Klarer deg med mindre også. HD4550 er et skjermkort som er ok til bruken og det har HDMI.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...