Vixtruz Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Er på utkikk etter ett solid stativ til min Nikon D40, men har ikke lyst å svi av lommeboka. Ønskelige finesser er gradskive og vater. Så, er det noen der ute som har en anbefaling å komme med? Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) D40 med hvilket objektiv? Speilen pä D40 er egentlig ganske snill, sä med kit objektive eller vidvinkel kan du fä skrape bilder selv med billigeste stativ. (Prövd selv med 100,- Hama stativ.) Med 55-200, 70-300 eller större tele objektiv, begynner kravene til stativ ä bli höyere. Ofte anbefalt her pä forumetVelbon Sherpa 600R. Velbon Ultra (Luxi) serien skulle ogsä vaere god nok (avhengig av hvilket objektiv du benytter) men tror ikke den har gradskive. Endret 19. november 2009 av Noggie Lenke til kommentar
Vixtruz Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 D40 med hvilket objektiv? Speilen pä D40 er egentlig ganske snill, sä med kit objektive eller vidvinkel kan du fä skrape bilder selv med billigeste stativ. (Prövd selv med 100,- Hama stativ.) Med 55-200, 70-300 eller större tele objektiv, begynner kravene til stativ ä bli höyere. Ofte anbefalt her pä forumetVelbon Sherpa 600R. Velbon Ultra (Luxi) serien skulle ogsä vaere god nok (avhengig av hvilket objektiv du benytter) men tror ikke den har gradskive. Takk for svar! så greit ut det der! Men som sagt ønsker jeg meg ett stativ med gradskive, noe denne manglet =/ Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 så greit ut det der! Men som sagt ønsker jeg meg ett stativ med gradskive, noe denne manglet =/ Dette vil du normalt finne på ethvert stativhode, og et hode må du jo ha i tillegg. Lenke til kommentar
Vixtruz Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 så greit ut det der! Men som sagt ønsker jeg meg ett stativ med gradskive, noe denne manglet =/ Dette vil du normalt finne på ethvert stativhode, og et hode må du jo ha i tillegg. noen anbefalinger? Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 noen anbefalinger? Spørs hva du er ute etter. Skulle jeg anbefale et kulehode til meg selv, så ville jeg lagt en god slump penger i å få noe av kvalitet. F.eks. den mellomste modellen fra RRS. Men det finnes selvfølgelig langt rimeligere alternativer. Jeg har dessverre ingen personlige erfaringer med kulehode. En billigere måte å få noe som er stødig og bra, er å gå for et treveishode. Det var det jeg gjorde ved å kjøpe et Manfrotto 804RC2. RC2 er ikke av de største monteringsplatene akkurat, men det burde holde til et D40. Dette hodet har gradskiver og vater. Det finnes naturligvis mange andre produkter der ute, jeg har bare ikke hatt noe bruk for å sette meg inn i det. Første bud blir som nevnt å finne ut av om kulehode eller treveishode er det som passer best for deg. Lenke til kommentar
Asbx Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Kan anbefale Flashpoint karbonstativ fra Adorama. Disse er lette og meget stabile stativer og prisen er veldig god. http://www.adorama.com/FPTPF1228.html evt http://www.adorama.com/FPTPF1328.html Flashpoint leverer også rimelige kulehoder, selv om jeg vil anbefale deg å spytte litt mer i et skikkelig hode. Vil anbefale http://www.adorama.com/AWMBZ1SPC.html Leveres på døren 3-4 dager etter bestillng. Bestillt mye utstyr fra USA og aldri betalt mva når UPS leverer. Lenke til kommentar
Vixtruz Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Hadde kanskje håpt på noe litt billigere tilsammen? blir litt hardt med tilsammen 4k liksom Og er det egentlig nødvendig med kulehode? Jeg har brukt 3-veis før og har igrunn ikke sett problemer med det.. Jeg må tenke økonomisk å vil få mest for pengene. Endret 23. november 2009 av sponsen Lenke til kommentar
Vixtruz Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Har noen hørt om KÖNIG? Skal vist være billig og bra, og det liker vi, sant? link til ett KÖNIG stativ: http://www.deal.no/produkt.cfm?id=119997 Så, har noen erfaringer med merket? Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Har noen hørt om KÖNIG? Skal vist være billig og bra, og det liker vi, sant? Så, har noen erfaringer med merket? Jeg har ingen erfaring med dette merket, men tillater meg å være skeptisk. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 De er god på felger, hvertfall. Satser egentlig på at det er noen som bare har stjålet navnet. Uansett; jeg tviler sterkt på at et stativ til 300 kr, uansett merke, er noe særlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå