Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]Hvor mye skal jenta "Gi"?

Anbefalte innlegg

Det er jo opp til deg. Hvis du liker at han spanderer så kan du jo la han spandere hvis det er det han ønsker, ikke fordi han tror at han trenger det.

Som jeg nevnte så går det med spenning ut på litt mer helhet enn kun spandering. Hvis typen din varter deg opp på alle mulige måter, så kan det nok hende at du blir litt lei av det til slutt. Da er det bare å si ifra i god tid før du blir frustrert ;)

Okok, takktakk^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe *surprise* dompet over tråden :p (ja jeg er typen)

Jeg har ingen problemer med og spandere eller bli spandert på men det har jo ikke vert så mye da, kino er ikke så dyrt og godteriet spiste jeg jo mesteparten av selv :p

Det med og opprette en konto kan jo bli aktuelt om vi flytter sammen :thumbup:

Cryztek - over and out :ph34r:

Lenke til kommentar
Hehe *surprise* dompet over tråden :p (ja jeg er typen)

Jeg har ingen problemer med og spandere eller bli spandert på men det har jo ikke vert så mye da, kino er ikke så dyrt og godteriet spiste jeg jo mesteparten av selv :p

Det med og opprette en konto kan jo bli aktuelt om vi flytter sammen :thumbup:

Cryztek - over and out :ph34r:

Så fint at du fant tråden min, kjære >/////<

du sku ikkje finn den!! >///<

Tja, nu va liksom det sakt det som æ sku snakk me dæ om i natt da x) haha....

Lenke til kommentar
Må poste som gjest så jeg ikke finner de "hemmelige" trådene dine da :p Men denne dukket opp på live feed'en og jeg tenkte jeg skulle sjekke hva som sto (uten og vite at det var deg) ;)

sukk.. æ lagde mæ ny bruker før at du ikkje sku finn denne, men den andre xD må vel begynn å bruk min 3 bruker da xD hahaha.. hehe, jaja ^^ haha, va fremdeles en anna ting æ sku snakk me dæ om.. men.. æ glæmte det av xD.. ;$ Jaja ^^

Lenke til kommentar

I og med at kjæresten min har en mye større inntekt enn det jeg har, er det ofte hun som står for innkjøpene til middag, men da er jeg flink til å gjøre andre ting for henne.

For eksempel de gangene hun står får innkjøp av middagen pleier vi å lage den sammen og så tar jeg oppvasken f.eks.

Når vi er ute å spiser liker jeg å spandere på henne, og det synes hun er greit :) Det handler egentlig bare om å balansere det, så ikke alt kommer på den ene personen.

Lenke til kommentar
I og med at kjæresten min har en mye større inntekt enn det jeg har, er det ofte hun som står for innkjøpene til middag, men da er jeg flink til å gjøre andre ting for henne.

For eksempel de gangene hun står får innkjøp av middagen pleier vi å lage den sammen og så tar jeg oppvasken f.eks.

Når vi er ute å spiser liker jeg å spandere på henne, og det synes hun er greit :) Det handler egentlig bare om å balansere det, så ikke alt kommer på den ene personen.

Vet du hva? Det der var slettes ikke en dårlig idè! :)

Lenke til kommentar
Jeg liker selv å spandere når det kommer til jenter.

jenter VIL bli spandert på. Er ikke det noe alle jenter vil (eller de fleste)? O_o

Spandering over lang tid kan føre til at det blir en ubalanse i forholdet, at du indirekte setter kjæresten din over deg. Som dama sikker synes at er fint den første perioden. Men over lang tid kan jenter miste interesse for deg da spenningen i forholdet kan forsvinne. Hun har på en måte fanget deg totalt, det finnes ikke mer utfordring i forholdet. Kjedelig.

Nå er det satt veldig på spissen da det er helheten som teller, ikke kun faktoren om du spanderer eller ikke. Men å spandere konstant og varte dem for mye opp kan vippe mot den kjedelige siden.

Du har vel sikkert merket en person gjennom livet ditt som er bare for snill... Så snill og omtenksom at det blir irriterende?

Nope. Har enda ikke merket en person som er for snill.

Å sette dama over deg er vel kanskje litt å ta i. Ettersom det er opp til hver enkelt og hvor bra/mye jobb den personen gjør for å holde liv i forholdet. Og alle jenter er forskjellige. Noen liker å bli spandert på (de fleste jeg har møtt) og så er det den typen som vil vise at de er uavhengige fra gutten. Og at de klare seg like fint uten. Og så finnes det sikkert en mellom ting, hva vet jeg.

For å si det sånn. Kunne aldri ha sett for meg en situasjon hvor dere har spist en god middag. Og du spør om dere kan dele regningen. Synes det å dele regninga er alt for kompis aktig, hvis du skjønner. Og sette et forhold til ei jente likt med kompis/vennine forhold, er vel som å drite i selve forholdet?

Det med at jenta har fanget deg totalt kommer igjen på hvor mye gutten jobber med forholdet. Det å kunne fremdeles kunne holde forholdet spennende er en kunst. Og sjansen for at jenta går lei av noe annet en spandering er stor.

Selvfølgelig finnes det noe som heter for mye. Blomster, gaver osv hver eneste dag kan jeg se at blir for mye. Men hvis jeg ber ut ei jenta på middag eller kino så regner jeg med å ta regninga. Er bare sånn jeg er oppvokst.

Lenke til kommentar

Jeg synes dere bør spandere litt på hverandre om en annen, men jeg er enig i det toy_man sa; å dele regninga blir bare altfor kompisaktig!

Når det kommer til å følge hverandre hjem, er det ikke et spørsmål! Gutten følger alltid jenta hjem (så sant hun bor innenfor gåavstand, riktignok), ikke motsatt. Jeg er egentlig ikke helt sikker på hvorfor det må være sånn, men det kan ha noe med at jenta skal føle trygghet da hun går hjem sent på kvelden - gutter trenger liksom ikke den tygghetsfølelsen, for de er ikke utsatt for farer på samme måten.

Endret av AmonAmarth
Lenke til kommentar
Nope. Har enda ikke merket en person som er for snill.

Ok. Men du kan jo prøve å sette deg inn i en situasjon:

Du er hjemme hos en person og skal bli servert mat. Personen spør deg om de minste ting. "Hvor store biter vil du ha kjøttet i?", "Hvor mye krydder skal jeg bruke?", "hvordan vil du ha sausen?" o.l. Det blir til slutt at du lager maten indirekte. Personen spør i god tro fordi personen vil være snill og gjøre måltidet best mulig for deg. Men det personen gjør er å behandle deg som et lite barn mens du egentlig tenker "Det er ditt hus, din mat og du som lager middagen. Jeg er fornøyd bare jeg blir servert!

Kanskje ikke det beste eksempelet, men jeg håper du forstår tankekangen om at å være for snill og omtenksom kan bli slitsomt.

Å sette dama over deg er vel kanskje litt å ta i. Ettersom det er opp til hver enkelt og hvor bra/mye jobb den personen gjør for å holde liv i forholdet. Og alle jenter er forskjellige. Noen liker å bli spandert på (de fleste jeg har møtt) og så er det den typen som vil vise at de er uavhengige fra gutten. Og at de klare seg like fint uten. Og så finnes det sikkert en mellom ting, hva vet jeg.

Nå skrev jeg "Nå er det satt veldig på spissen da det er helheten som teller, ikke kun faktoren om du spanderer eller ikke." Spanderingen i seg selv trenger ikke å være et tegn på at man setter dama si ovenfor deg, men det kan være et tegn på det.

For å si det sånn. Kunne aldri ha sett for meg en situasjon hvor dere har spist en god middag. Og du spør om dere kan dele regningen. Synes det å dele regninga er alt for kompis aktig, hvis du skjønner. Og sette et forhold til ei jente likt med kompis/vennine forhold, er vel som å drite i selve forholdet?

Jeg har gjort det der med kjærester. Skal ikke si at det ble like godt mottatt av siste person, av samme grunn som du nevner. Jeg så selv ikke noe problem med det, men siden hun gjorde det så endte det opp med at hun betalte hele regningen. Noe hun var mye mer fornøyd med.

Det med at jenta har fanget deg totalt kommer igjen på hvor mye gutten jobber med forholdet. Det å kunne fremdeles kunne holde forholdet spennende er en kunst. Og sjansen for at jenta går lei av noe annet en spandering er stor.

Referer til mitt svar etter sitat #3 i denne posten, da det samme gjelder her.

Selvfølgelig finnes det noe som heter for mye. Blomster, gaver osv hver eneste dag kan jeg se at blir for mye.

Hehe, jeg får vel også referere til sitat #3 sin kommentar her :)

Men hvis jeg ber ut ei jenta på middag eller kino så regner jeg med å ta regninga. Er bare sånn jeg er oppvokst.

Siden du er vokst opp slik, så synes jeg at du skal fortsette å gjøre det. Å betale for jenta fordi man selv ønsker det er positivt. Jeg spanderer også på jenter, hvis dem gjør det samme tilbake på meg. Det er slik jeg er vokst opp, og slik jeg ønsker å ha det.

Gjør hva du vil, ikke hva du tror du må!

Lenke til kommentar
Jeg synes dere bør spandere litt på hverandre om en annen, men jeg er enig i det toy_man sa; å dele regninga blir bare altfor kompisaktig!

Når det kommer til å følge hverandre hjem, er det ikke et spørsmål! Gutten følger alltid jenta hjem (så sant hun bor innenfor gåavstand, riktignok), ikke motsatt. Jeg er egentlig ikke helt sikker på hvorfor det må være sånn, men det kan ha noe med at jenta skal føle trygghet da hun går hjem sent på kvelden - gutter trenger liksom ikke den tygghetsfølelsen, for de er ikke utsatt for farer på samme måten.

Er 40 min gåavstand?

Vel burde ikkje gutten da føle seg utrygg når han vet at det er pedofile ute å går i nærheta (som bare går på gutter) ? :S

Lenke til kommentar
Touchdown: Si at dere er jevngamle, studenter, og jenta har en mye bedre betalt deltidsjobb enn deg. Vil du da fremdeles føle at det er naturlig at du tar regninga?

Så lenge det ikke er en veldig skjev fordeling ville jeg sett det som naturlig at dere deler på hvem som spanderer hva. Prøver å holde det rundt 50-50.

Selv om hun kanskje tjener 2-3000 kr mer enn deg i måneden så vil ikke det være en stor forskjell så lenge du ikke er i en periode med dårlig råd. Men hvis det derimot er snakk om f.eks. 2000 vs 10.000 så blir det nok litt mer naturlig at den med 10k i måneden har mer penger å rutte med, og derfor kan være litt mer spandabel :).

Det viktigste imo er å ikke gjøre noen sak ut av spandering og økonomien. Det skaper mer problemer enn løsninger. Hvis du ønsker å spandere på en jente, men hun sier seg i mot det, så la nå heller jenta få komme til i stedet for å kjempe for sin egen stolthet. Visa versa.

Det kommer helt sikkert en ny mulighet til å spandere, ellers kan man jo bare legge opp til det ved et senere tidspunkt. "I kveld skal jeg ta deg med ut på en fantastisk middag, on me!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...