Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]Hvor mye skal jenta "Gi"?


Anbefalte innlegg

Altså det er alltid gutta som spanderer for å være snill, følger jenta hjem osvosv... Men jeg får litt dårlig samvittighet hvis typen min skal spandere nesten alt, og følle meg hjem osv, selvfølgelig er det koselig, men siden jeg får litt dårlig samvittighet bruker jeg og spandere litt på han også og følle han hjem.

 

Men spm er om dette liksom er greit for gutta? Er det liksom greit at jenta følger gutten hjem og spanderer osv. elr synes dere det blir feil?

 

Jeg er ei veldig guttete jente, men vil liksom ikke vær gutt i forholdet heller, hvis dere forstår :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg setter veldig pris på en jente som tør å gi litt selv også. Som tør å spandere av og til, og som tør å vise at hun er selvstendig og står på egne bein.

 

I mine øyne er det optimale at det ca ender på 50-50. Men ikke at det blir strukturert av typen "jeg spanderte forrige gang, nå er det din tur!"

 

Ja, blir vel nå sånt ja. Jeg kunne aldri sakt "jeg spanderte forrige gang" etc.. da får jeg enda mer dårlig samv. Da spør jeg heller om jeg kan låne penger av han så gir jeg han tilbake senere :)

 

det er vel bare å spandere på han det :) han vil nok nekte deg, men da har du iallefall gjort ditt :D

Hvorfor ville han nekte meg? :S

Lenke til kommentar
det er vel bare å spandere på han det :) han vil nok nekte deg, men da har du iallefall gjort ditt :D

Hvorfor ville han nekte meg? :S

Det er veldig mange menn som setter sin stolthet og mandom på å ta hånd om ei kvinne. Og da er spandering en del av saken. Derfor er det en del menn som nekter å selv bli spandert på av kvinnen fordi de føler at det truer dems posisjon som mannen i forholdet.

En løsning på det kan være at dere oppretter en felles konto som dere begge setter inn et bestemt månedlig beløp på, som dere begge også har kort på. Det kortet kan f.eks. brukes når dere er ute og spiser, eller gjør andre ting. Da kan du la han betale med kortet, og han vil føle at han spanderer selv om dere begge er 50-50 på utgiftene. :)

Lenke til kommentar
det er vel bare å spandere på han det :) han vil nok nekte deg, men da har du iallefall gjort ditt :D

Hvorfor ville han nekte meg? :S

Det er veldig mange menn som setter sin stolthet og mandom på å ta hånd om ei kvinne. Og da er spandering en del av saken. Derfor er det en del menn som nekter å selv bli spandert på av kvinnen fordi de føler at det truer dems posisjon som mannen i forholdet.

En løsning på det kan være at dere oppretter en felles konto som dere begge setter inn et bestemt månedlig beløp på, som dere begge også har kort på. Det kortet kan f.eks. brukes når dere er ute og spiser, eller gjør andre ting. Da kan du la han betale med kortet, og han vil føle at han spanderer selv om dere begge er 50-50 på utgiftene. :)

 

Nice :D

Det med kortet var ikke no dom idee du ^^

Men burde jeg diskutere det med han da, elr vil han liksom ikke snakke om slik ting, hvis han er en person som liker å spandere? ;S

Lenke til kommentar

Kommunikasjon er absolutt undervurdert. ;)

Snakk med han og fortell at du har lyst til å bidra mer til forholdet, og ta din del av kaka. Mest sansynlig vil han synes det er helt greit, og sette pris på selvstendigheten din og at du vil ta regningen av og til. :)

Hvis han ikke syns det er greit, forteller du han at det er viktig for han, og kommer med forslaget om en felles konto.

 

Mine foreldre f.eks. har en felles konto som de begge bidrar til. De har en større felles økonomi så det strekker seg litt lenger enn bare en brukskonto, men det er alltid fattern som trekker kortet når man er ute og spiser, kjøper matvarer, osv osv. Og det ser ut til å fungere veldig bra for dem begge. :)

Lenke til kommentar
Kommunikasjon er absolutt undervurdert. ;)

Snakk med han og fortell at du har lyst til å bidra mer til forholdet, og ta din del av kaka. Mest sansynlig vil han synes det er helt greit, og sette pris på selvstendigheten din og at du vil ta regningen av og til. :)

Hvis han ikke syns det er greit, forteller du han at det er viktig for han, og kommer med forslaget om en felles konto.

 

Mine foreldre f.eks. har en felles konto som de begge bidrar til. De har en større felles økonomi så det strekker seg litt lenger enn bare en brukskonto, men det er alltid fattern som trekker kortet når man er ute og spiser, kjøper matvarer, osv osv. Og det ser ut til å fungere veldig bra for dem begge. :)

 

Aa, okok ^^

Men vi har bare vært sammen i 1 mnd nå, så vil du mene det er for tilig nå at jeg burde vente litt, elr ?

Lenke til kommentar
Ah.. bare en mnd inn i forholdet ja.. Ja, da kan det nok være litt for tidlig til å opprette en felles konto. ;)

 

Du kan som andre foreslår overaske han med hjemmelagde middager hvor du har kjøpt inn ingrediensene, og la han spandere når dere er ute. :)

Vi var på kino i går og han spanderte billetter og godter (selv om jeg sa jeg kunne betale selv). På lørdagen skal vi bestille pizza, da kan jo jeg betale :)

Lenke til kommentar

Optimalt burde det ligge på 50-50 hvis det ikke er utenomstående faktorer som gjør det naturlig med en skjev fordeling.

 

I gamle dager var det mennene som forsørget kvinnene, da menn var i arbeid mens kvinnene jobbet hjemme. Dette var da utenomstående faktorer som gjorde det naturlig at menn tok regninge, da damene ikke hadde noen inntekt.

 

Men det er ikke slik lenger i dag, kvinner er i arbeid og tjener egne penger, og derfor er det vanligere at kvinner betaler for seg selv. Noen holder igjen på tradisjonen om at menn skal betale enten fordi det er deres syn på saken (lært opp), eller for å veie opp for andre mangler. (Prøve å kjøpe jenta sin lykke)

 

Fortell typen din at det er søtt at han spanderer, men at det ikke er nødvendig hele tiden. Du ønsker hans selskap, ikke hans penger. Det må du gjøre klart.

 

At du forteller at du kan betale for deg selv kan godt hende at han ikke oppfatter som reelt. At det er noe du bare sier for å være hyggelig, fordi hans har blitt lært opp med et syn på dating-verden som sier at gutter SKAL spandere, og jenter VIL bli spandert på.

Lenke til kommentar
Optimalt burde det ligge på 50-50 hvis det ikke er utenomstående faktorer som gjør det naturlig med en skjev fordeling.

 

I gamle dager var det mennene som forsørget kvinnene, da menn var i arbeid mens kvinnene jobbet hjemme. Dette var da utenomstående faktorer som gjorde det naturlig at menn tok regninge, da damene ikke hadde noen inntekt.

 

Men det er ikke slik lenger i dag, kvinner er i arbeid og tjener egne penger, og derfor er det vanligere at kvinner betaler for seg selv. Noen holder igjen på tradisjonen om at menn skal betale enten fordi det er deres syn på saken (lært opp), eller for å veie opp for andre mangler. (Prøve å kjøpe jenta sin lykke)

 

Fortell typen din at det er søtt at han spanderer, men at det ikke er nødvendig hele tiden. Du ønsker hans selskap, ikke hans penger. Det må du gjøre klart.

 

At du forteller at du kan betale for deg selv kan godt hende at han ikke oppfatter som reelt. At det er noe du bare sier for å være hyggelig, fordi hans har blitt lært opp med et syn på dating-verden som sier at gutter SKAL spandere, og jenter VIL bli spandert på.

 

Det tror jeg at jeg skal gjøre ja :) Takk takk ^^

Lenke til kommentar
Jeg liker selv å spandere når det kommer til jenter.

 

jenter VIL bli spandert på. Er ikke det noe alle jenter vil (eller de fleste)? O_o

 

Hvis du spanderer for mye, kan det hende at hun ikke vil at hun har mistet følelsene sine for deg (HVIS hun mister de) pga du spanderer så mye på henne og kanskje kjøper mye gaver.

Jeg hadde en type som kjøpte meg masse gaver og spanderte nesten hele tiden, det funket ikke pga gavene, penger og det han spanderte var liksom det jeg endte opp med. Jeg ville liksom ha personen, hvis du kjønner.

Så jeg vil vel si at for mye kan føre til nedgang, men det varierer jo etter person til person da ^^

Værtfall de fleste jentene jeg kjenner får dårlig samvittighet hvis gutten liksom kjøper og spanderer mye så.. ^^

Lenke til kommentar
Jeg liker selv å spandere når det kommer til jenter.

 

jenter VIL bli spandert på. Er ikke det noe alle jenter vil (eller de fleste)? O_o

 

Spandering over lang tid kan føre til at det blir en ubalanse i forholdet, at du indirekte setter kjæresten din over deg. Som dama sikker synes at er fint den første perioden. Men over lang tid kan jenter miste interesse for deg da spenningen i forholdet kan forsvinne. Hun har på en måte fanget deg totalt, det finnes ikke mer utfordring i forholdet. Kjedelig.

 

Nå er det satt veldig på spissen da det er helheten som teller, ikke kun faktoren om du spanderer eller ikke. Men å spandere konstant og varte dem for mye opp kan vippe mot den kjedelige siden.

 

Du har vel sikkert merket en person gjennom livet ditt som er bare for snill... Så snill og omtenksom at det blir irriterende?

Lenke til kommentar
Jeg liker selv å spandere når det kommer til jenter.

 

jenter VIL bli spandert på. Er ikke det noe alle jenter vil (eller de fleste)? O_o

 

Spandering over lang tid kan føre til at det blir en ubalanse i forholdet, at du indirekte setter kjæresten din over deg. Som dama sikker synes at er fint den første perioden. Men over lang tid kan jenter miste interesse for deg da spenningen i forholdet kan forsvinne. Hun har på en måte fanget deg totalt, det finnes ikke mer utfordring i forholdet. Kjedelig.

 

Nå er det satt veldig på spissen da det er helheten som teller, ikke kun faktoren om du spanderer eller ikke. Men å spandere konstant og varte dem for mye opp kan vippe mot den kjedelige siden.

 

Du har vel sikkert merket en person gjennom livet ditt som er bare for snill... Så snill og omtenksom at det blir irriterende?

 

Du sier at spandering over land tid kan føre til ubalangse. Er det greit da at jeg på en måte nyter det litt før jeg tar en prat med gutten at jeg vil også spandere litt? Jeg og typen har ikke vært så lenge, så..

Eller burde jeg ta deg opp asap?

Lenke til kommentar

Det er jo opp til deg. Hvis du liker at han spanderer så kan du jo la han spandere hvis det er det han ønsker, ikke fordi han tror at han trenger det.

 

Som jeg nevnte så går det med spenning ut på litt mer helhet enn kun spandering. Hvis typen din varter deg opp på alle mulige måter, så kan det nok hende at du blir litt lei av det til slutt. Da er det bare å si ifra i god tid før du blir frustrert ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...