Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hengselet på bærbare knekt!

Anbefalte innlegg

Skjedde vel for en uke siden, da jeg skulle ta opp lokket. I det jeg tok det opp tatt hele hengselet på venstre siden av maskinen av. Så etter 3 dager ble bildet helt svart, men dette har sikkert noe med at kabelen til skjermen går gjennom der?

Så har dere noen ide hva jeg kan gjøre nå? Tviler egentlig for at det er fysiks vold som kan ha skadet den, men heller feil produksjon? For når skjermen datt ut var det null skrue der, og heller ingen skrue som ranlet ut av pcen idet hengselet datt ut.

Kan nevne at jeg kjøpte pcen for 1 og et halvt år siden hos komplett.

Ty for tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HP har hatt problemer med dette ja, men litt usikker på om de "godkjenner" reklamasjoner på dette problemet lenger.

De har GJORT dette tidligere ja, men om de gjør dette nå.. vet jeg ikke

Godkjenner de det ikke, blir det en dyr innsending for deg..

Lenke til kommentar

Min er en G3000-modell.

Jeg kjører på som reklamasjon da jeg mener det er en svakhet i pc'en og ikke brukerens (meg) sin feil.

Når det gjelder ditt tilfelle, så har HP erkjent et problem.

Så da skal en reklamasjon løse saken, uansett om det er garanti tilstedet eller ikke. Mulig du må "krangle" litt, siden kanskje selger må de3kke reparasjonen.

Metode for reklamasjon:

Kontakt selger og si du vil reklamere. Sendes inn som ved garanti og merkes med et rmanr. (Sikkert noen forskjellige rutiner)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei igjen!

Fikk mail idag fra komplett.no hvor det fulgte med en fremgangsmåte for retur av produktet. Kan si at min data kunnskap er på det høyeste så trenger litt hjelp.

1) Husk at PC-komponenter som er sensitive i forhold til elektrostatiske utladninger, må pakkes med antistatisk emballasje for at garantien skal

være gyldig. Mangler du antistatisk emballasje? Kontakt vårt kundeservice senter og få tilsendt kostnadsfritt!

2) Alt ekstra utstyr som er påmontert returvaren må demonteres før innsendelse. (Eks: vifter, harddiskrammer, braketter etc.)

3) Pakk inn varen forsvarlig mot slag- og støtskader, selv om varen er defekt. Inkluder alt tilbehør (Ved DOA varer må org.emballasje være intakt).

4) Fest en kopi/utskrift av godkjent returforespørsel (denne mailen) til produktet.

5) Merk pakken med returnummer tydelig på utsiden.

IKKE BRUK TUSJ ELLER KULEPENN DIREKTE PÅ ORIGINAL EMBALLASJE, MEN PÅ EGEN ETIKETT / ADRESSEKORT.

6) Send pakken til adressen under, vi anbefaler at pakkene sendes med Posten og ta godt vare på senderkvittering.

7) For produkter som returneres pga. påstått feil, men som etter testing av våre teknikere blir funnet i orden, vil det kunne bli belastet et testgebyr

på 190,- inkl. mva., pluss fraktkostnaden tilbake til kunde.

NB!

Hvis produktet må videresendes til servicepartner og det viser seg at mangelen ikke dekkes av garanti-/reklamasjon så forbeholder Komplett seg

retten til å fakturere kjøper de faktiske kostnadene i saken (ref. §30, siste ledd, forbrukerkjøpsloven).

8) Dersom varen ikke lenger lagerføres eller ei kan erstattes med tilsvarende lik vare, krediteres den returnerte varen.

Kontonr. anbefales påført under.

Som sagt har jeg en dv6000.

Spørsmål til dere:

1) Har denne maskinen elektrostatiske utladninger?

3) Inkluder alt tilbehør (Ved DOA varer må org.emballasje være intakt). hva menes med "doa"?

Takk for det!

-Manu333

Lenke til kommentar

Nei, denne trenger ikke beskyttes (ESD, dette gjelder bare for kretskort o.l. (f.eks. om du sender inn kun en rambrikke/harddisk/skjermkort osv.)). Pakk den forsvarlig, slik at posten ikke har mulighet for å ødelegge den med "kast-og-ta-hys"-regelen som de lever etter. Store mengder bobleplast og isopor/skumgummi er tingen.

DOA er Dead On Arrival, altså den var død når du fikk den fra første stund, dette trenger du ikke bekymre deg for :)

Endret av Eksentron
Lenke til kommentar

Du kan slappe helt av. Som privatkunde har du FEM års reklamasjonsrett. Det er fordelen med å kjøpe varer i Norge!

Forøvrig er jeg ytterst overrasket over at dette fortsatt er et problem. Jeg knakk mitt første HP-hengsel for ca TI år siden ...

Ole

Endret av Ole3
Lenke til kommentar
Du kan slappe helt av. Som privatkunde har du FEM års reklamasjonsrett. Det er fordelen med å kjøpe varer i Norge!

Forøvrig er jeg ytterst overrasket over at dette fortsatt er et problem. Jeg knakk mitt første HP-hengsel for ca TI år siden ...

Ole

Er nok ikke et vanlig problem, men selvfølgelig noen modeller kan kan ha svakheter. Husk at "mainstream"-modellene ofte har mer fokus på "bling-bling" enn bedriftsmodellene ;)

Lenke til kommentar

at hengslene knekker er ikke noe vanlig problem, etter såpass lang tid tviler jeg på det er produksjonsfeil og må dekkes fra kundens lommebok.

er selve plastdekselet også ødelagt blir det raskt en 1000-2000kr (vanskelig si noe nøyaktig ettersom det varierer veldig modell til modell).

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

da vil jeg tippe du har vært heldig :)

er teknikere som sitter og tar skjønnsvurderinger på hver sak, så "treffer" du en tekniker med en bra dag tror jeg nok andelen saker som blir godkjent stiger litt.

har selv opplevd sende identiske saker inn hvor en har blitt vurdert som garanti og andre ikke.

Lenke til kommentar

Minner om lov om forbrukerkjøp §17

Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år.

Her kan det neppe være snakk om heldig eller ikke.

Merk at jeg kun uttaler meg om forbrukerens rettigheter ut fra kjøpsloven. Garanti er noe annet.

Ole

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...